loading...

مجله اينترنتي هلو

بازدید : 110

چاله هاي زادواج چيست؟

قبل از ازدواج اين مطلب را بخوانيد - دوره آشنایی یا خواستگاری مرحله تبادل اطلاعات و احساسات بین دختر و پسر و خانواده هایشان است. مرحله ای که پایه و اساس ازدواج را شکل می دهد و برای یک ازدواج موفق لازم است از محدودیت ها و اشتباه های رایج در آن آگاهی بیشتری کسب کنند تا خشت اول را درست سرجایش بگذارند

به ادامه مطلب برويد

آيا قصد ازدواج داريد؟

 دوره آشنایی یا خواستگاری مرحله تبادل اطلاعات و احساسات بین دختر و پسر و خانواده هایشان است. مرحله ای که پایه و اساس ازدواج را شکل می دهد و برای یک ازدواج موفق لازم است از محدودیت ها و اشتباه های رایج در آن آگاهی بیشتری کسب کنند تا خشت اول را درست سرجایش بگذارند.


  همیشه از فواید دوران آشنایی صحبت کرده ایم. اما این دوره علاوه بر فوایدش دارای معایب و محدودیت هایی هم هست.
اول این که، در این مرحله دو نفر سعی می کنند ویژگی های مثبتی از خود نشان دهند و به جای این که خود واقعی خود را به تصویر بکشند، تصویری از آن چه که دوست دارند باشند، یعنی خود آرمانی را به نمایش می گذارند. این تصویر تحریف شده پس از ازدواج و مواجهه با فراز و نشیب های زندگی مشترک کنار می رود و خود واقعی افراد بروز می کند که این خود برای همسرشان ناشناخته است.

آشنایی شرط لازم برای یک ازدواج موفق است، اما کافی نیست. کسب تجربه از والدین، به خصوص والد هم جنس، اطرافیان، مطالعه کتاب و شرکت در کلاس های آموزش پیش از ازدواج بسیار تاثیرگذار است

مسئله دیگری که اغلب به دلیل از دست ندادن شور و جذابیت روابط، کمتر مورد توجه قرار می گیرد، چگونگی مواجهه با مسائل مشترک در این مرحله است؛ اما این نادیده گرفتن، نه تنها باعث می شود بخشی از انرژی روانی را صرف سرکوب کردن آن ها کنید در نهایت با انباشته شدن در طول زمان، به یکباره فوران می کنند.
همچنین در این مرحله، چون افراد در حال انتخاب و گرفتن بزرگ ترین تصمیم زندگی شان هستند، معمولا تمامی توجه و انرژی شان را معطوف به آن می دارند. این مسئله باعث می شود که از توجه به تحصیل، کار و... غافل شوند. پس دقت کنید که این مرحله را طولانی نکنید.

پنج اشتباه رایج در آشنایی

آشنایی شرط لازم برای یک ازدواج موفق است، اما کافی نیست. کسب تجربه از والدین، به خصوص والد هم جنس، اطرافیان، مطالعه کتاب و شرکت در کلاس های آموزش پیش از ازدواج بسیار تاثیرگذار است. با این حال به برخی اشتباه های رایج در مرحله آشنایی و جلسات خواستگاری پرداخته می شود.

سوالات تان را نمی پرسید

یکی از رایج ترین اشتباهات دوره آشنایی یا ازدواج این است که افراد، همه سوالات شان را از یکدیگر نمی پرسند. چرا؟ چون یا خجالت می کشند، یا نمی دانند چه چیزهایی را باید در ابتدای آشنایی پرسید. خیلی وقت ها هم افراد سوال نمی کنند تا سوالی از آنها پرسیده نشود.

خودتان را توجیه می کنید

اگر نقطه ضعفی می بینید، تفاوتی با هم دارید یا علامت سوالی در ذهنتان وجود دارد سعی نکنید با توجیه های پی در پی، فرد مقابل را منزه کنید. بپرسید، کند و کاو کنید و ته و توی قضیه را در بیاورید. هیچ وقت با ابهام وارد زندگی مشترک نشوید.

اگر دو نفر پیش از ازدواج هیچ علاقه ای به هم نداشته باشند و نسبت به هم هیچ حسی نداشته باشند پس از ازدواج هم بین آن ها علاقه ایجاد نمی شود

برای ازدواج عجله می کنید

اشتباه دیگر عجله برای ازدواج کردن است. افراد گاهی پیش از آن که به دقت بررسی کنند که طرف مقابل، آیا همسر مناسبی برای آن هاست یا نه؟ عجولانه به او قول ازدواج می دهند یا فقط به ازدواج فکر می کنند یعنی تعهد را بر کفویت مقدم می دارند.
 
به امید تغییر ازدواج می کنید

اشتباه بعدی، امیدواری برای تغییر دادن طرف یا تغییر احساستان نسبت به او است. باید طرف مقابلتان را همان طور که هست و می بینید، بپذیرید. به امید این که بعدا او را تغییر می دهید، وارد فاز آشنایی نشوید یا این دوره را ادامه ندهید.

قبل از ازدواج، تفاهم ندارید

زمانی یک ازدواج، موفق خواهد بود که هر 3 عنصر (علاقه، تفاهم و تعهد) را با هم دارا باشد. اگر دو نفر پیش از ازدواج هیچ علاقه ای به هم نداشته باشند و نسبت به هم هیچ حسی نداشته باشند پس از ازدواج هم بین آن ها علاقه ایجاد نمی شود. اگر تفاهم نداشته باشند، علاقه شان ادامه پیدا نمی کند و اگر تفاهم و علاقه باشد اما تعهد و وفاداری وجود نداشته باشد، زندگی شان ازهم می پاشد

گرداوري : مجله اينترنتي هلو  [www.holoo1.ir]

منبع : تبيان

درباره رابطه زناشويي ,
مجله اینترنتی هلو سه شنبه 29 دی 1394 زمان : 9:19 نظرات (0)
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
کد امنیتی رفرش

درباره ما
ما در مجله اينترنتي هلو با جديدترين مطالب درباره پزشکي،زناشويي،آشپزي،بارداري،کودک،تعبير خواب،مدل لباس،بيوگرافي افراد مشهور و .... در خدمت شما عزيزان هستيم
اطلاعات کاربری
داستان واقعي رابطه نامشروع با پسر شهرستاني

داستان واقعي رابطه نامشروع با پسر شهرستاني

کامران سرانجام توانست من را فریب دهد، زیرا او با اصرارتمام توانست یک روز به دور از چشم مادرم به خانه ما آمده و با من ارتباط برقرار کرده و  . .

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

لذت جنسي در دوران بيماري هاي مزمن

لذت جنسي در دوران بيماري هاي مزمن

افرادي که دچار بيماري هاي مزمن هستند چگونه از رابطه جنسي خود لذت ببرند؟

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

تجاوز به دختر دانش آموز توسط يک فوتباليست

تجاوز به دختر دانش آموز توسط يک فوتباليست

آقاي فوتباليست که دختر دانش آموز تجاوز کرده بود و باعث باردار شدن اين دختر شده بود

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

آمار سایت
  • کل مطالب : 12266
  • کل نظرات : 148
  • افراد آنلاین : 226
  • تعداد اعضا : 97
  • آی پی امروز : 367
  • آی پی دیروز : 124
  • بازدید امروز : 972
  • باردید دیروز : 348
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 972
  • بازدید ماه : 972
  • بازدید سال : 60,232
  • بازدید کلی : 3,921,613
  • کدهای اختصاصی