loading...

مجله اينترنتي هلو

بازدید : 76

چرا نان ها آب مي شوند

قبلا فقط نان گران مي شد اما الان هم گران مي شود هم کيفيت نان مثل قبل است هم نان ها آب مي روند  و کوچک مي شوند

به ادامه مطلب برويد

مجله اينترتني هلو :     قیمت هر قرص نان لواش در استان زنجان از شهریور امسال 10 درصد افزایش یافت اما بالارفتن قیمت ها نه تنها هیچ تاثیری در رشد کیفیت این قوت غالب مردم زنجان نداشته بلکه اندازه آن نیز روز به روز آب می شود به طوریکه این وضعیت صدای اعتراض شهروندان را بلند کرده است.

- به گزارش ایرنا، نان از کالاهای اساسی و ضروری مردم است که روزانه در سبد مصرفی خانوارها قرار می گیرد و غذای اصلی اغلب مردم در کشورهای مختلف محسوب می شود و افرادی که بیشترین تغذیه آنها از این منبع است سعی می کنند نانی با کیفیت بالا و با قیمت مناسب تهیه کنند.

- شماری از شهروندان زنجانی طی روزهای اخیر نسبت به افزایش قیمت و کاهش کیفیت و کمیت نان ابراز نارضایتی می کنند و تاکید دارند: کیفیت نان نسبت به قیمت آن قابل قبول نیست و این درحالی است که کم فروشی و کاهش وزن هر قرص نان از سوی نانوایان تکرار می شود.

** دست نانواها به وزن استاندارد چانه عادت دارد

- رئیس اتحادیه نانوایان شهرستان زنجان در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: نانواها نمی توانند هرچانه را در ترازو قرار دهند چرا که دست آنها به وزن استاندارد ابلاغ شده، عادت کرده است.

- کمال الماسی تاکید کرد: وزن چانه هر قرص نان لواش باید 160، بربری و سنگگ نیز 500 گرم خمیر باشد.
وی ادامه داد: وزن نان لواش و سنگگ و بربری نیز بعد از پخت باید ترتیب 125 و 380 گرم باشد.

- رئیس اتحادیه نانوایان شهرستان زنجان افزود: کم بودن وزن چانه و نان بعد از پخت تخلف محسوب می شود و نانوایی های متخلف از سوی دستگاه های نظارتی جریمه می شوند.
الماسی اضافه کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون هیچ تخلفی درباره کم فروشی از سوی نانوانی ها گزارش نشده است.

** بیشترین تخلف نانوایی ها کم فروشی است

- رئیس اداره بازرسی صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: بیشترین پرونده تخلف تشکیل شده از واحدهای نانوایی استان مربوط به کم فروشی یا همان کم بودن وزن چانه است.

- علی حیدری خاطرنشان کرد: چنانچه وزن چانه ای به میزان ابلاغ شده نباشد ابتدا تذکر شفاهی داده می شود و در صورت تکرار جریمه و بدون اغماض پرونده های تخلف برای برخورد قانونی به تعزیرات استان زنجان ارجاع داده می شود.

** وزن چانه بستگی به خمیر و آرد دارد

- یکی از نانوایی های شهرک اقماری زنجان دارای دستگاه مخصوص چانه زنی بود که این دستگاه نیز خمیر را با وزن کمتر از 160 گرم بیرون می داد.
صاحب این واحد لواشی گفت: چانه زنی فقط با این دستگاه انجام می شود و وزن آن استاندارد است اما یکی از چانه ها را در ترازو قرار داد که وزن آن کم بود.
این نانوا ادامه داد: استاندارد و یا کم بودن وزن چانه بستگی به خمیر و آرد دارد.

- مسعود امیرپناه در این نانوایی که برای خرید آرد مراجعه کرده بود، یادآوری کرد: وقتی نان را می خریم یقین نداریم که نانوا وزن چانه را رعایت کرده است چرا که نه وزن آن را می بینیم و نه اینکه قدرت مانوری برای شهروند وجود دارد که بتواند از نانوا در این مورد سوالی بپرسد.

- وی با بیان اینکه رعایت وزن چانه بستگی به وجدان نانوا دارد، تاکید کرد: فرماندار و بازرسان دستگاه های مربوطه باید در پروسه زمانی مشخصی به این واحدها مراجعه و نظارت داشته باشند هر نانوایی به نوعی پخت دارد.

- امیرپناه ادامه داد: وقتی درمورد کیفیت نان به نانوا اعتراض می کنیم با برخورد خشنی از سوی آنها مواجه شده و نمی توانیم حریف آنها باشیم.
وی اضافه کرد: نانواها باید دوره های آموزشی و توجیهی سپری کنند تا نان با کیفیتی به مشتریان ارائه دهند.

- این شهروند زنجانی تاکید کرد: متولیانی که وزن چانه و نان بعد از پخت را تعیین می کنند همان موارد را در واحدهای نانوایی در معرض دید مشتریان نصب کنند.

** سه قرص نان، یک عدد شد

- یکی از شهروندان زنجانی در حال خرید نان از نانوایی افزود: نان نسبت به گذشته خیلی بی رمق و کوچک شده است.
شهناز محمدی تاکید کرد: در گذشته با یک قرص نان یک نفر سیر می شد اما در حال حاضر سه قرص نان لواش به اندازه یک قرص نان گذشته شده است.

- وی یادآوری کرد: در واحدهای سنگگی و بربری نیز نانوا چانه را آنقدر کش می دهد تا اندازه نان بزرگ شود در حالیکه وسط نان بسیار نازک و خالی است.

- این شهروند زنجانی اضافه کرد: نبود نظارت موجب کم فروشی نانواها می شود، چنانچه نظارت و برخورد جدی شود هیچ نانوایی نمی تواند چنین تخلفی کند.

- مسلم صفری یکی دیگر از شهروندان در صف نانوایی ادامه داد: مسئولی که نرخ نان را افزایش داد چرا بر وزن چانه نظارتی ندارد؟.
وی خاطرنشان کرد: با این وزن کم چانه و قیمت بالای هر قرص نان، نانوا سود می کند و مصرف کننده متضرر می شود. . . .

پايان مطلب

ايرنا

درباره اخبار روز ,
مجله اینترنتی هلو جمعه 09 آذر 1397 زمان : 9:52 نظرات (0)
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
کد امنیتی رفرش

درباره ما
ما در مجله اينترنتي هلو با جديدترين مطالب درباره پزشکي،زناشويي،آشپزي،بارداري،کودک،تعبير خواب،مدل لباس،بيوگرافي افراد مشهور و .... در خدمت شما عزيزان هستيم
اطلاعات کاربری
داستان واقعي رابطه نامشروع با پسر شهرستاني

داستان واقعي رابطه نامشروع با پسر شهرستاني

کامران سرانجام توانست من را فریب دهد، زیرا او با اصرارتمام توانست یک روز به دور از چشم مادرم به خانه ما آمده و با من ارتباط برقرار کرده و  . .

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

لذت جنسي در دوران بيماري هاي مزمن

لذت جنسي در دوران بيماري هاي مزمن

افرادي که دچار بيماري هاي مزمن هستند چگونه از رابطه جنسي خود لذت ببرند؟

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

تجاوز به دختر دانش آموز توسط يک فوتباليست

تجاوز به دختر دانش آموز توسط يک فوتباليست

آقاي فوتباليست که دختر دانش آموز تجاوز کرده بود و باعث باردار شدن اين دختر شده بود

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

آمار سایت
  • کل مطالب : 12266
  • کل نظرات : 148
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 97
  • آی پی امروز : 147
  • آی پی دیروز : 106
  • بازدید امروز : 724
  • باردید دیروز : 495
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 3,418
  • بازدید ماه : 8,247
  • بازدید سال : 39,568
  • بازدید کلی : 3,900,949
  • کدهای اختصاصی