loading...

مجله اينترنتي هلو

بازدید : 21

چگونه از شر حشرات موذي خلاص شويم

در خيلي از خانه ها حشرات موذي هم وجود دارند . بيشتر مردم فکر مي کنند براي دفع حشرات موذي حتما بايد از مواد شيميايي استفاده کنند در حالي که اينطور نيست و روش هايي وجود دارد که با مواد طبيعي مي توانيد از شر حشرات موذي خلاص شويد

به ادامه برويد

مجله اينترنتي هلو -

+ چطوری کَک رو از خونم دور کنم؟

کَک حشره ریز و موذی هست که از خون انسان و چهار پایان تغذیه میکنه و بیشتر روی بدن گوسفندان زندگی میکنه، چون هم بخاطر پشم گوسفند مکان گرمی داره و هم از خونش تغذیه میکنه، حتما بارها و بارها شده که تو مسافرت یا حتی خونه خودتون به دلایل مختلف در معرض نیش کَک قرار گرفتین، برای جلوگیری از ادامه نیش زدن این حشرات موزی چند روش از طب بو علی در ادامه براتون میگم: میتونید هندوانه ابو جهل رو تو آب بخیسونید و آبشو تو خونه اسپری کنید، کاری که میکنه اینه که یا کَک ها رو میکشه یا فراری میده. پیشنهاد دوم چوب تمشک یا خود تمشک رو تو آب بجوشونید و اطراف خونه اسپری کنید، این حشرات بشدت از بوی گوگرد و خرزهره فراری اند، اگه خواستید جایی که کَک زیاده بخوابید توی رختخوابتون گیاه ککوانه بذارید، این گیاه حالت مستی و بی حسی به کَکها میده و در همون حال میمیرن.

+ با پشه ها چه کنم؟

پشه مشکل همه فصول و همه است برای دور کردن پشه خاک اره درخت صنوبر و یا زاج زرد و یا سیاهدونه روی آتیش بپاشید دودش پشه ها رو دور میکنه، و اگه هر سه تا رو باهم روی آتیش بریزید، از شر پشه ها راحت میشید، چند مورد دیگه هم هست که دودش پشه ها رو دور میکنه مثل سرگین گاو، آس، گوگرد و قنورا.

+ امان از دست موشها!

موشها موجودات کثیف و غیرقابل تحملی هستن که با گسترش شبکه فاضلاب شهری تعداد اونام زیاد شد، برای مقابله با این افزایش جمعیت موشها ما از روشهای مختلفی برای کشتنشون استفاده میکنیم. داروهایی که در ادامه میگم هر کدوم به تنهایی سم موش هستن و اگه همه رو با هم جمع بشن قتل عام موشها رو به دنبال دارند. سنگ مردار، خربق، برز بنگ، ریشه کلم، پیاز موشی، مرگ موش، ریم آهن و زنگ آهن.

+ مبارزه با مورچه ها

مورچه مهمون همیشگی خیلی از خونه هاست که اگه خواسته یا ناخواسته روش فشار بیاری گازت میگیره یا اگه خواب باشی و دلش بخواد تو گوشت میره و هزارو یک کار دیگه میکنه، پس مزاحمه و جاش تو خونه نیست! برای بیرون کردنش میتونید از قطران یا مقناطیس و یا صمغ آنگدان تو لونه مورچه بریزید، خواهید دید که مورچه ها خونتونو ترک میکنن.

+ مگس و سلب آرامش

مگس از اون دسته حشراتیه که تحملش واقعا ممکن نیست خصوصا وقت استراحت! وقتی دورت وز وز میکنه آرزو میکنی کاش نیش میزد و بعد میرفت پی کارش اما… هست و دقیقا روی اعصابت بال میزنه. برای از بین بردن این حشره اعصاب خورد کن مقدار کمی زرنیخ رو تو شیر بریزید و روی ظرفش یه الک یا آبکش بذارید تا مگس نتونه روش بشینه، میبینید که مگس خیلی زود میمیره. زرنیخ رو بسوزونید دودش یه مگس کش گیاهی محصوب میشه و خیلی زود از شر مگسها راحت میشید. برای کشتن سیاه مگس هم میشه از بخار ناشی از آبپز شدن کندور و خربق استفاده کرد.

+ برای در امان موندن از نیش زنبور چه کنم؟

فصل بهار یا تابستون اگه به جنگلای شمال سر بزنید و بخواید یه گشتی تو جنگل بزنید ممکنه زنبور نیشتون بزنه خصوصا جاهایی که گل داره، پیشنهاد بوعلی استفاده از روغن زیتون خطمی یا افشره پنیرک به تنتون بمالید قطعا زنبور بهتون نزدیک نمیشه. و اگه خواستید استراحت کنید و به این روغنها دسترسی نداشتید بدونید دود گوگرد و سیر اونا رو فراری میده.

+ سوسک!!!

گاهی پیش میاد که دلتون میخواد برید تو طبیعت چادر بزنید روی چمن دراز بکشید به آسمون نگاه کنید، نفس عمیق بکشید و از زندگی لذت ببرید اما ترس از حشرات موذی خصوصا سوسک نمیذاره این ریسک رو بکنید به نظر ما خانوما سوسک چندش آورترین و زشترین موجود گستره هستی بحساب میاد، بوعلی برای دور کردن حشرات موذی مثل سوسک گفته ﭼﻮب ﭼﻨﺎر یا ﺑﺮگش رو بسوزونید (برگش بهتر عمل میکنه) دودش، حشرات رو دور میکنه.

منبع: کتاب قانون بو علی سینا . .

برگرفته از مجله الکترونيک دونفره

درباره سبك زندگي ,
مجله اینترنتی هلو چهارشنبه 04 اردیبهشت 1398 زمان : 19:18 نظرات (0)
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
کد امنیتی رفرش

درباره ما
ما در مجله اينترنتي هلو با جديدترين مطالب درباره پزشکي،زناشويي،آشپزي،بارداري،کودک،تعبير خواب،مدل لباس،بيوگرافي افراد مشهور و .... در خدمت شما عزيزان هستيم
اطلاعات کاربری
داستان واقعي رابطه نامشروع با پسر شهرستاني

داستان واقعي رابطه نامشروع با پسر شهرستاني

کامران سرانجام توانست من را فریب دهد، زیرا او با اصرارتمام توانست یک روز به دور از چشم مادرم به خانه ما آمده و با من ارتباط برقرار کرده و  . .

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

لذت جنسي در دوران بيماري هاي مزمن

لذت جنسي در دوران بيماري هاي مزمن

افرادي که دچار بيماري هاي مزمن هستند چگونه از رابطه جنسي خود لذت ببرند؟

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

تجاوز به دختر دانش آموز توسط يک فوتباليست

تجاوز به دختر دانش آموز توسط يک فوتباليست

آقاي فوتباليست که دختر دانش آموز تجاوز کرده بود و باعث باردار شدن اين دختر شده بود

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

آمار سایت
  • کل مطالب : 12266
  • کل نظرات : 148
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 97
  • آی پی امروز : 53
  • آی پی دیروز : 161
  • بازدید امروز : 813
  • باردید دیروز : 1,058
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 813
  • بازدید ماه : 9,394
  • بازدید سال : 40,715
  • بازدید کلی : 3,902,096
  • کدهای اختصاصی