loading...

مجله اينترنتي هلو

بازدید : 35

بخش تعبير خواب - ديدن موهاي بلند و يا داشتن موهاي بلند در خواب چه تعبيري دارد؟ با مجله اينترنتي هلو همراه باشيد تا درباره تعبير خواب موهاي بلند بدانيد . به ادامه مطلب برويد

به گفته معبرین امروز مو نمادی از افکار و یا بیانگر نگرش شما به زندگی است. به طور مثال موی پیچیده در هم خبر از پیچیدگی کارها و سردرگمی در زندگی را می‌دهد و شانه کردن موها نشانه‌ای از تغییر در رفتار و آرزوهایتان است. البته معبرین اسلامی موی سر را برای زنان در خواب نمادی از زیبایی و زینت و برای مردان دلیلی بر غم می‌دانستند.

* با تفاسیر گفته شده می‌توان نتیجه گرفت که مو در رویا ممکن است به حالت‌های مختلفی مانند:

    رویای سفید شدن مو
    ریختن موی سر در خواب
    کوتاه کردن مو
    رنگ کردن مو
    و گاها موی بلند دیده شود. و اما تعبیر خواب بلند شدن مو چیست؟

* تعبیر خواب بلند شدن مو

کارل گوستاو یونگ دیدن موی بلند در خواب را نشان از تمرکز و برنامه ریزی برای کاری یا موقعیتی که در آن قرار گرفته‌اید می‌داند. در واقع این خواب به این معنی است که از قبل تصمیم گرفته و بی گدار دست به هرکاری نمی‌زنید.
 
تونی کریسپ در کتاب فرهنگ تفسیر رویا موی بلند را نمادی از آزادی می‌داند. البته در برخی از خواب‌ها و افراد او موی بلند را نشانه‌ای از سهل انگاری فرد رویابین دانسته و در مورد زنان اشاره به حفظ دخترانگی ایشان دارد.
 
لوک اویتنهاو می‌گوید: موی بلند برای با قدرت و اهمیت است.


* تعبیر خواب موی بلند از دیدگاه معبرین اسلامی

- معبرین اسلامی به مانند ابن سیرین و حضرت دانیال تعابیری را برای دیدن خواب گیسو بیان کرده‌اند. در لغت نامه دهخدا گیسو به معنای موی بلند ذکر شده و بنابراین می‌توان از این تعابیر به عنوان تعبیر خواب موی بلند یا بلند شدن مو یاد کرد.


- ابن سیرین می‌گوید: تعبیر گیسو برای کسانی که گیسو دارند (مثلاً زن‌ها)، عزت و جاه می‌باشد و برای ثروتمندان مال و اموال است. اگر شخصی صوفی در خواب ببیند که گیسو دارد، محب و دوستار اهل بیت پیغمبر (ص) خواهد بود


اگر شخصی "درویش مسلک" در خواب ببیند موی سرش دراز شده است، دین و ایمان درستی دارد، ولی اگر "درویش مسلک" نباشد، گرفتار غم و اندوه می‌شود.
 
حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند: اگر شخصی عادی و معمولی که پادشاه نیست در خواب ببیند که موی سرش پرپشت و انبوه شده است، دچار غم و اندوه می‌شود، ولی اگر پادشاه باشد، لشکرش زیاد می‌شود.
 
* نکته:

- مطیعی تهرانی در رابطه با تعابیر معبرین کهن اینگونه بیان می‌کند که داشتن گیسو و موی بلند بستگی به رسم زمانه داشته و به طور مثال در زمان صفویان، مردان علوی موی بلند گذاشته و دیدن رویایی به این صورت نشان از عزت و دوستی با اهل بیت داشته است و به همین دلیل برای مردان حکمی کلی نمی‌توان یافت. اما برای زنان موی بلند همیشگی بوده و عزت، آبرو و احترام خانوادگی را به همراه دارد.
 
اگر زنی در خواب ببیند گیسوی آراسته و بلند دارد نیکو است و خبر از این است که در خانواده و نزد شوهر عزیز و محترم تر خواهد شد.
 
به طور کلی برای مردان نیز موی بلند و گیسو آبرو و شان و جاه و مقام است ولی اگر موی خویش را کوتاه ببیند دلیل بی آبروئی و تنزل شان و مقام نیست زیرا رسم کنونی این است که مردان گیسو نمی گذارند.

* منابع:

کتاب بانک جامع تعبیر خواب
کتاب فرهنگ تفسیر رویا
تعبیرستان
خواب و رویا. .

پايان مطلب

بازنشر : www.holoo1.ir

منبع : مجله اينترنتي ستاره

درباره تعبير خواب ,
مجله اینترنتی هلو پنجشنبه 23 خرداد 1398 زمان : 19:10 نظرات (0)
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
کد امنیتی رفرش

درباره ما
ما در مجله اينترنتي هلو با جديدترين مطالب درباره پزشکي،زناشويي،آشپزي،بارداري،کودک،تعبير خواب،مدل لباس،بيوگرافي افراد مشهور و .... در خدمت شما عزيزان هستيم
اطلاعات کاربری
داستان واقعي رابطه نامشروع با پسر شهرستاني

داستان واقعي رابطه نامشروع با پسر شهرستاني

کامران سرانجام توانست من را فریب دهد، زیرا او با اصرارتمام توانست یک روز به دور از چشم مادرم به خانه ما آمده و با من ارتباط برقرار کرده و  . .

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

لذت جنسي در دوران بيماري هاي مزمن

لذت جنسي در دوران بيماري هاي مزمن

افرادي که دچار بيماري هاي مزمن هستند چگونه از رابطه جنسي خود لذت ببرند؟

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

تجاوز به دختر دانش آموز توسط يک فوتباليست

تجاوز به دختر دانش آموز توسط يک فوتباليست

آقاي فوتباليست که دختر دانش آموز تجاوز کرده بود و باعث باردار شدن اين دختر شده بود

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

آمار سایت
  • کل مطالب : 12266
  • کل نظرات : 148
  • افراد آنلاین : 291
  • تعداد اعضا : 97
  • آی پی امروز : 389
  • آی پی دیروز : 105
  • بازدید امروز : 985
  • باردید دیروز : 343
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4,849
  • بازدید ماه : 4,849
  • بازدید سال : 64,109
  • بازدید کلی : 3,925,490
  • کدهای اختصاصی