loading...

مجله اينترنتي هلو

بازدید : 168

علت دروغ گفتن مرد داشتن زن شكاك است

امروزه روز بسیاری از زنان از دروغگویی، پنهانکاری یا خیانت همسرشان گلایه دارند

به ادامه مطلب برويد

بحث بر سر علل دروغگویی مردان به همسران‌شان است. امروزه روز بسیاری از زنان از دروغگویی، پنهانکاری یا خیانت همسرشان گلایه دارند و بسیاری از آنان اعتقاد دارند که مردان بسیار بیشتر از زنان دروغگو هستند. در این بخش برخی از علت‌های این دروغگویی را با کمک دکتر فاطمه موسوی‌راد، روانشناس، برمی‌شمریم؛
فاطمه موسوی‌راد در توضیح علل دروغگویی مردان می‌گوید: وقتی ما دروغی را می‌شنویم باید به عوامل به وجود آورنده دروغ هم توجه کنیم. به عنوان مثال شما موردی را تصور کنید که کودکی به شکل تصادفی و بدون نیت قبلی گلدانی را که مورد علاقه مادرش است، می‌شکند. وقتی مادرش از او می‌پرسد که چه کسی گلدان را شکسته است او ترجیح می‌دهد که به دروغ بگوید باد از پنجره آمده و گلدان را انداخته است! در واقع به خاطر ترس از برخورد مادر و نگرانی از طرد شدن او دروغ می‌گوید.

وقتی کودک می‌بیند که اگر دروغ بگوید محبوبیت بیشتر، مقبولیت بیشتر نزد والدین دارد یا مورد محبوبیت بیشتری است برای فرار از رانده شدن از سوی پدر و مادر دروغ می‌گوید. این الگوی دروغگویی در کودکی را می‌توان به بزرگسالی مردان نیز تعمیم داد. می‌توان گفت پسربچه‌ای که در کودکی دروغ می‌گفته چون از طرد شدن از مادرش می‌ترسیده امروز دروغ می‌گوید چون نگران تیره شدن روابطش با همسرش است. در واقع الگوی دروغگویی در کودکی در او شکل گرفته و عادت به این کار کرده است.
این روانشناس توضیحاتش را تکمیل می‌کند و می‌گوید: نوع دیگری از تاثیر دوران کودکی در دروغگویی افراد در بزرگسالی به والدین باز می‌گردد. والدینی که به راحتی دروغ می‌گویند و فرزندشان را نیز در دروغ خود شریک می‌کنند باید متوجه عواقب کار خود باشند. در واقع آنها دروغگویی را به فرزندان خود می‌آموزند. وقتی والدین به یکدیگر دروغ می‌گویند و کودک را نیز وادار به دروغگویی می‌کنند خواه ناخواه دارند از او یک فرد دروغگو می‌سازند! به عنوان نمونه، خانم به منزل مادرش می‌رود و به کودکش می‌گوید که به پدرش نگوید که آنها امروز کجا رفته‌اند. یا پدر کودک را با خود به پارک برده و در آنجا سیگار می‌کشد و به کودک می‌گوید که به مادرش درباره این موضوع چیزی نگوید! کودک برای اینکه باز هم به خانه مادربزرگ و پدربزرگ یا به پارک برود با والدین همسو می‌شود و دروغ می‌گوید.
دکتر موسوی‌راد صحبت‌هایش را این طور جمع‌بندی می‌کند: در واقع ریشه بسیاری از دروغگویی‌های مردان به همسران‌شان به روابط زوجی برمی‌گردد. اگر روابط زوجی سالم و به دور از پنهانکاری، مخالفت بی‌پایه و اساس، بی منطقی و حساسیت بی‌جا باشد، درصد بسیاری از این دروغ‌ها کم می‌شود. وقتی از بسیاری از مردان درباره علت دروغگویی‌شان سوال می‌شود، جواب آنها این است که اگر راستش را بگویم نمی‌پذیرد یا اینکه اگر حقیقت را بگویم فلان واکنش یا رفتار تند را انجام می‌دهد. حتی وقتی این دسته از مردان دچار اشتباه نیز می‌شوند از ترس برخورد همسرشان اقدام به دروغگویی می‌کنند.
در میان خانم‌هایی که اضطراب جدایی دارند و مدام نگران از دست دادن همسرشان هستند یا خانم‌هایی که شکاک و بدبین و وسواسی هستند، میزان دروغگویی همسران‌شان بیشتر است. این رفتارها تاثیر مستقیم روی صداقت همسران دارد. برای دوری از دروغگویی و ایجاد فضایی عاری از صداقت میان زوجین باید روابط همسران، دوستانه همراه با اعتماد متقابل و انتقاد سازنده برای پیشرفت و کمال باشد

گرداوري : مجله هلو

منبع: ني ني سايت ninisite.com

مجله اینترنتی هلو دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 زمان : 0:10 نظرات (0)
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
کد امنیتی رفرش

درباره ما
ما در مجله اينترنتي هلو با جديدترين مطالب درباره پزشکي،زناشويي،آشپزي،بارداري،کودک،تعبير خواب،مدل لباس،بيوگرافي افراد مشهور و .... در خدمت شما عزيزان هستيم
اطلاعات کاربری
داستان واقعي رابطه نامشروع با پسر شهرستاني

داستان واقعي رابطه نامشروع با پسر شهرستاني

کامران سرانجام توانست من را فریب دهد، زیرا او با اصرارتمام توانست یک روز به دور از چشم مادرم به خانه ما آمده و با من ارتباط برقرار کرده و  . .

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

لذت جنسي در دوران بيماري هاي مزمن

لذت جنسي در دوران بيماري هاي مزمن

افرادي که دچار بيماري هاي مزمن هستند چگونه از رابطه جنسي خود لذت ببرند؟

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

تجاوز به دختر دانش آموز توسط يک فوتباليست

تجاوز به دختر دانش آموز توسط يک فوتباليست

آقاي فوتباليست که دختر دانش آموز تجاوز کرده بود و باعث باردار شدن اين دختر شده بود

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

آمار سایت
  • کل مطالب : 12266
  • کل نظرات : 148
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 97
  • آی پی امروز : 47
  • آی پی دیروز : 161
  • بازدید امروز : 622
  • باردید دیروز : 1,058
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 622
  • بازدید ماه : 9,203
  • بازدید سال : 40,524
  • بازدید کلی : 3,901,905
  • کدهای اختصاصی