loading...

مجله اينترنتي هلو

بازدید : 210

بي مهري انسانها نسبت به طبيعت

مجله اينترنتي هلو : طبیعت همواره جز جدایی ناپذیر زندگی و همنشین دیرینه انسان ها به شمار می رود که بی مهری آنها با این موهبت الهی علاوه بر بروز مسائل زیست محیطی جبران ناپذیر، بهره مندی نسل های آینده را نیز با چالش جدی مواجه می کند

به ادامه مطلب برويد        بي فرهنگي انسانها طبيعت را نابود كرد

طبیعت، محیط زندگی همیشگی انسان بوده و از مهم ترین رابطه ها محسوب می شود و با نگاهی گذرا به وقایع زیست محیطی متعدد می توان به این موضوع مهم پی برد که انسان، به عنوان یکی از بهره برداران نه تنها به وظیفه خود نسبت به طبیعت و نگهداری آن عمل نکرده، بلکه با استفاده نادرست و بدون برنامه، به تخریب طبیعت نیز پرداخته است.
شاید به عنوان یک شاهد عینی کمتر کسی را در دامان طبیعت مشاهده کرده باشیم که به جدا سازی شاخه های درختان اقدام نکرده باشد، یا زباله های غیر قابل بازگشت یا دیربازگشت را در طبیعت رها نکند.
ناهید 28 ساله که به طبیعت گردی علاقه زیادی دارد در ارتباط با بی مهری مردم با محیط زیست خود می گوید: متاسفانه عده زیادی از مردم آنگونه که باید و شاید به مسائل زیست محیطی اهمیت نمی دهند و اغلب خواسته و ناخواسته به تخریب آن دست می زنند.
وی ادامه می دهد: رها کردن انواع زباله ها در طبیعت به ویژه در کنار رودخانه و چشمه ها و یا خاموش نکردن کامل آتش برافروخته شده که می تواند خساراتی را بر جای بگذارد، از مصادیق عینی آن به شمار می رود.
این طبیعت گرد خاطرنشان می کند: آگاهی مردم باید نسبت به اهمیت محیط زیست و حفظ آن افزایش پیدا کند.
رئیس دانشکده پیراپزشکی و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان نیز با اشاره به اینکه همه ساله با روز جهانی محیط زیست و به تبع آن در کشور به مناسبت هفته محیط زیست و با هدف جلب توجه عموم و مسئولان برنامه های متعددی در این بخش برگزار می شود، می گوید: مقوله محیط زیست به کشور خاصی اختصاص ندارد و تمامی کشورهای جهان در برابر آن مسئول هستند.
محمدرضا مهراسبی می افزاید: آلودگی های زیست محیطی، تغییرات اقلیم آب و هوا و مساله گرم شدن زمین و تخریب لایه اوزن نمونه های بارزی هستند که همه کشورهای جهان را به نوعی گرفتار کرده است.
وی ادامه می دهد: متاسفانه موضوع مهمی که در مسائل محیط زیست کشور وجود دارد این است که با روی کار آمدن دولت های مختلف نگاه سیاسی به این بخش شده و برنامه ها و سیاست های هدفمند و مشخصی در آن وجود نداشته است.
این کارشناس ادامه می دهد: این در حالی است که محیط زیست باید در کنار و همگام با سایر حوزه ها پیش برود و نمی توان آن را در دیگر بخش ها جدا کرد.

بي فرهنگي انسانها ، نابود كردن طبيعت

وی بی توجهی به قوانین زیست محیطی در اجرای طرح های مختلف را چالش جدی در کشور عنوان و اظهار می کند: بی مهری انسان ها در حوزه های گوناگون به ویژه بخش صنعت و نبود برنامه ای جامع، معضلات زیست محیطی ناشی از آن در کشور را به مراتب افزایش داده است.
مهراسبی با تاکید بر اینکه رویکرد علمی باید به موضوع محیط زیست در کشور وجود داشته باشد، ابراز می کند: محیط زیست موضوع لوکس و تزئیناتی نیست و هر برنامه و یا طرحی که در این بخش اجرا می شود، باید مبتنی بر اصول علمی باشد.
وی جدی نگرفتن گزارش ارزیابی اثرات محیط زیست را از دیگر چالش های پیش رو در این بخش عنوان می کند و می گوید: گزارش های صوری و در برخی اوقات غیر علمی در اجرای طرح ها و برنامه ها و فشارهای خارجی بر متولیان محیط زیست تصمیم گیری نهایی را با دشوار مواجه می کند.
به گفته مهراسبی، استقلال کامل سازمان محیط زیست و نگاه علمی به این حوزه می تواند معضلات این بخش را کاهش دهد.
وی با اشاره به معضلات زیست محیطی پیش روی استان زنجان نیز ادامه می دهد: پسماندهای سرب و روی در این استان تاکنون تعیین تکلیف نشده و به بدترین شکل تلمبار می شود که ادامه این وضعیت مشکلات متعددی را به همراه دارد.
رئیس دانشکده پیراپزشکی و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، انتشار آلاینده های صنعتی به دلیل جایابی نامناسب این مراکز در شمالغرب و جنوب غرب شهر زنجان، دفع غیر اصولی زباله های صنعتی و شهری و رها سازی فاضلاب کارخانه های استان به رودخانه ها و چاه ها را از دیگر معضلات زیست محیطی ذکر می کند.
وی اولویت مهم زیست محیطی استان را احیای زنجانرود عنوان و خاطرنشان می کند: تا دیر نشده باید برای نجات زنجانرود و البته با همکاری دستگاه های متولی اقدامات موثری را انجام داد.
مدیرکل محیط زیست شهرستان زنجان نیز با اشاره به اهمیت محیط زیست و نقش تاثیر گذار مردم در این حوزه ادامه می دهد: تا زمانی که دیدگاه های زیست محیطی در جامعه حاکم نباشد، نمی توان به حفاظت بیشتر آن امیدوار بود.
علی اسدی می افزاید: بر اساس اصل 50 قانون اساسی جمهوری‏ اسلامی، حفاظت‏ محیط زیست‏ که‏ نسل‏ امروز و نسل‌های‏ بعد باید در آن‏ حیات‏ اجتماعی‏ رو به‏ رشدی‏ داشته‏ باشند، وظیفه‏ عمومی‏ تلقی‏ می‏شود، از این‏ رو فعالیت‌های‏ اقتصادی‏ و غیر آن‏ که‏ با آلودگی‏ محیط زیست‏ یا تخریب‏ غیر قابل‏ جبران‏ آن‏ ملازمه‏ پیدا کند، ممنوع‏ است.
وی بیان می کند: مردم باید بیش از گذشته حافظ و یاریگر محیط زیست باشند که تحقق این مهم در گرو فرهنگ سازی لازم است.
مدیرکل محیط زیست شهرستان زنجان با بیان اینکه هم اکنون 29 درصد از مساحت زنجان را مناطق حفاظت شده یا شکار ممنوع تشکیل می دهد، ادامه می دهد: گونه های خاصی از قبیل آهو و پلنگ در مناطق حفاظت شده سهرین زنجان نگهداری می شود.
وی ابراز می کند: گسترش زمین های کشاورزی، تغییر کاربری زمین ها و وجود چاه های غیرمجاز این منطقه را با تهدید جدی مواجه کرده است.
اسدی بهره برداری نه چندان کامل تصفیه خانه فاضلاب شهری را از دیگر معضلات زیست محیطی شهر زنجان عنوان و اظهار می کند: هم اکنون یک سوم این پروژه افتتاح شده و دو سوم دیگر آن نیازمند تامین اعتبار لازم از سوی شرکت مربوطه است.
وی اجرایی نشدن تفکیک زباله از مبدا را از دیگر مشکلات زیست محیطی شهر زنجان عنوان و ادامه می دهد: طبق قانون مدیریت پسماند و آیین نامه اجرایی آن در این بخش از سال 92 تفکیک زباله از مبدا باید در شهرها اجرا می شد که این مهم تاکنون در زنجان اتفاق نیفتاده است.
مدیرکل محیط زیست شهرستان خاطرنشان می کند: هم اکنون طرح ارزیابی زیست محیطی این طرح که از طرف شهرداری ارائه شده در سازمان محیط زیست در دست بررسی است و در صورت تایید نهایی می توان مکان یابی آن و اقدامات لازم را نیز انجام داد.
16 تا 22 خرداد هفته محیط با شعار ' به سوی طبیعت برای زندگی ' نامگذاری شده است.

بازنشر : مجله اينترنتي هلو

منبع : ايرنا

مجله اینترنتی هلو دوشنبه 17 خرداد 1395 زمان : 9:07 نظرات (0)
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
کد امنیتی رفرش

درباره ما
ما در مجله اينترنتي هلو با جديدترين مطالب درباره پزشکي،زناشويي،آشپزي،بارداري،کودک،تعبير خواب،مدل لباس،بيوگرافي افراد مشهور و .... در خدمت شما عزيزان هستيم
اطلاعات کاربری
داستان واقعي رابطه نامشروع با پسر شهرستاني

داستان واقعي رابطه نامشروع با پسر شهرستاني

کامران سرانجام توانست من را فریب دهد، زیرا او با اصرارتمام توانست یک روز به دور از چشم مادرم به خانه ما آمده و با من ارتباط برقرار کرده و  . .

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

لذت جنسي در دوران بيماري هاي مزمن

لذت جنسي در دوران بيماري هاي مزمن

افرادي که دچار بيماري هاي مزمن هستند چگونه از رابطه جنسي خود لذت ببرند؟

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

تجاوز به دختر دانش آموز توسط يک فوتباليست

تجاوز به دختر دانش آموز توسط يک فوتباليست

آقاي فوتباليست که دختر دانش آموز تجاوز کرده بود و باعث باردار شدن اين دختر شده بود

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

آمار سایت
  • کل مطالب : 12266
  • کل نظرات : 148
  • افراد آنلاین : 287
  • تعداد اعضا : 97
  • آی پی امروز : 427
  • آی پی دیروز : 105
  • بازدید امروز : 3,812
  • باردید دیروز : 343
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 7,676
  • بازدید ماه : 7,676
  • بازدید سال : 66,936
  • بازدید کلی : 3,928,317
  • کدهای اختصاصی