loading...

مجله اينترنتي هلو

بازدید : 235

درباره تاثير رنگ روي ذهن  بيشتر بدانيد     تاثير رنگ در زندگي ما  رنگهاي شاد باعث شادي در ما مي شود

تاثير رنگ بر ذهن انسان

شهره بیاتی­‌پور_ در طول روز؛ از صبح که چشم­‌های‌تان را باز می­‌کنید تا آخر شب و زمانی که به رختخواب باز می­‌گردید، بسیاری چیزها می­‌بینید. چیزهایی که گاه برای‎تان آشنا است و گاه برای‌تان غریب و ناآشنا. گاهی ملموس و آرام‌بخش، گاهی باعث تشویش و یا شگفتی. این چیزها یا این پدیده­‌ها چطور به چشم شما می‌­آیند؟ چطور قادر خواهید بود بخشی از آنچه را می‌­بینید از بخش­‌های دیگر منظره روبه‌رو­ی‌تان تمیز داده و تشخیص دهید

به ادامه مطلب برويد

آيا رنگ در ذهن انسان تاثيري دارد    رنگهاي شاد باعث شادي در انسان مي شود

بخشی از آنچه باعث تفکیک چیزها و دسته­‌بندی آنها برای مغز ما می‌­شود رنگ پدیده‌ها است. پدیده‌هایی که گاها برای ما دلچسب و مطلوب هستند و گاهی هم ممکن است باعث تشویش و نوعی دریافت منفی برای ما شوند. بخشی از این قدرت دفع یا جذبی که اشیا و پدیده‌­ها دارند را می­‌توان خاصیت رنگ­ آنها دانست. به همین منظور و برای شناسایی دقیق­‌تر تاثیرات که رنگ­‌ها بر ذهن و روان انسان دارند، محققین پژوهش‌­های بسیاری انجام داده‌­اند و بارها این واکنش‌­های حاصل از تاثیر رنگ­‌ها را بررسی کرده و بر طبق نتیاج به دست آمده آنها را دسته­  بندی کرده­‌اند تا به یمن آن انسان­‌ها با آگاهی بیشتری بتوانند تاثیر رنگ‌­ها بر روان را شناخته و در فضاهای عمومی و خصوصی بنا بر سلیقه­ و خصلت خود، آنها را مورد استفاده قرار دهند.
رنگهاي تيره باعث غم و اندوه در انسان مي شود
حدود شناخت طیف­‌های رنگ در زمینه تاثیر و اثر آنها بر ذهن و روان انسان بسیار متنوع است و شاید بتوان گفت به­ طور ناخودآگاه در طول روز بخش اعظمی از تاثیرات روانی ما به علت تحت شعاع بودن ذهن در بین  رنگ­‌ها است. تاثیری که به واسطه دیدن ما، هر ثانیه در هر جا و مکانی که باشیم به صورت کاملا اتوماتیک فعالیت و تاثیر خود را بر ذهن انسان اعمال می‌کند.
آزمایش­‌ها نشان داده است نقش مکملی رنگ­‌ها بر روان انسان می‌­تواند بر میزان طول عمر نیز اثر گذاشته و بسته به این که چقدر افراد به رنگ­آمیزی محیط زندگی خود توجه کنند، این نسبت متغیر خواهد بود. در ادامه همین آزمایش‌ها آمده که با ترکیب نورها می توان رنگ­‌های مختلف را ایجاد کرد. برای مثال، نورقرمز در ترکیب با نور زرد، رنگ نارنجی را به وجود می‌آورد. پس بدین سبب رنگی که بر اثر ترکیب دو رنگ دیگر به وجود آید را ترکیبی می‌گویند و بالطبع تاثیر این گونه از رنگ­‌ها بر روان هم متغیر است. اما بعضی از رنگ‌ها، مثل زرد و ارغوانی، در صورت ترکیب شدن، همدیگر را خنثی می کنند و نور سفید می سازند. این رنگ ها را نیز رنگ های مکمّل می‌نامند. رنگ­‌های مکمل اما تاثیرات­شان به اندازه رنگ‌­های ترکیبی پیچیده نیست.

رنگ­‌ها و تاثیرات جهانی و مشترک آنها بر روان
با وجودی که اثر رنگ ها تا حدودی ذهنی است و در مورد اشخاص مختلف فرق می کند امّا  تاثیرات بسیاری از رنگ­‌ها دارای معنای یگانه‌ای در سراسر جهان است. رنگ­‌هایی که در طیف و در ناحیه قرمز قرار دارند به عنوان رنگ‌­های گرم شناخته می شوند که  دامنه آن از احساسات گرم وصمیمانه تا احساس خشم و عصبانیت متغیر است. قرمز به وجود آوردنده صمیمیت، حرارت و برانگیزنده هیجان و شور است. این رنگ نهایتا برانگیزنده هیجانات بسیار قوی است.
اما در مقابل طیف رنگی قرمز، طیف آبی قرار دارد که خانواده این رنگ به عنوان رنگ­‌های سرد مشهور هستند. این خانواده شامل؛ آبی، ارغوانی و سبز هستند. این رنگ‌ها معمولا آرامش بخشند امّا گاهی نیز ممکن است احساس غم و بی تفاوتی را به ذهن آورند

 

مجله اينترنتي هلو

 

ني ني سايت  ninisite.com

مجله اینترنتی هلو یکشنبه 10 مرداد 1395 زمان : 17:35 نظرات (0)
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
کد امنیتی رفرش

درباره ما
ما در مجله اينترنتي هلو با جديدترين مطالب درباره پزشکي،زناشويي،آشپزي،بارداري،کودک،تعبير خواب،مدل لباس،بيوگرافي افراد مشهور و .... در خدمت شما عزيزان هستيم
اطلاعات کاربری
داستان واقعي رابطه نامشروع با پسر شهرستاني

داستان واقعي رابطه نامشروع با پسر شهرستاني

کامران سرانجام توانست من را فریب دهد، زیرا او با اصرارتمام توانست یک روز به دور از چشم مادرم به خانه ما آمده و با من ارتباط برقرار کرده و  . .

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

لذت جنسي در دوران بيماري هاي مزمن

لذت جنسي در دوران بيماري هاي مزمن

افرادي که دچار بيماري هاي مزمن هستند چگونه از رابطه جنسي خود لذت ببرند؟

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

تجاوز به دختر دانش آموز توسط يک فوتباليست

تجاوز به دختر دانش آموز توسط يک فوتباليست

آقاي فوتباليست که دختر دانش آموز تجاوز کرده بود و باعث باردار شدن اين دختر شده بود

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

آمار سایت
  • کل مطالب : 12266
  • کل نظرات : 148
  • افراد آنلاین : 296
  • تعداد اعضا : 97
  • آی پی امروز : 427
  • آی پی دیروز : 105
  • بازدید امروز : 4,078
  • باردید دیروز : 343
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 7,942
  • بازدید ماه : 7,942
  • بازدید سال : 67,202
  • بازدید کلی : 3,928,583
  • کدهای اختصاصی