loading...

مجله اينترنتي هلو

بازدید : 150

رابطه جنسي در دوران بارداري چند نکته مهم درباره رابطه جنسي در دوران بارداري

دوره‌هایی خاص در بارداری وجود دارند که در آن دوره‌ها روابط جنسی باید با احتیاط و ملاحظه انجام شود. بنابر‌این ما از پریسا الماسی، کارشناس مامایی، خواستیم تا نکاتی را که همسران باید در روابط جنسی در دوره‌های خاص بارداری رعایت کنند، برای‌مان بگوید

  به ادامه مطلب برويد

 

 

 داشتن رابطه جنسي با زنان باردار  - آيا در دوران بارداري مي توانيم رابطه جنسي برقرار کنيم؟

داشتن رابطه جنسي براي زنان باردار

این نکته‌ها را در دوره‌های خاص بارداری رعایت کنید
1- در هفته ششم از سه ماهه اول بارداری، تهوع و استفراغ آغاز می‌شود و معمولا در این دوران روابط جنسی و یا حتی تصور آن نیز ممكن است در زنان باردار حالت تهوع ایجاد کند. بسیاری از زنان در این دوران حس می‌كنند بویایی‌شان تقویت شده و هر بویی در نظر‌شان تهوع‌آور است. حساسیت سینه‌ها به‌ویژه در سه ماهه اول در زنان شایع است بنابر‌این تحریک آنها در هنگام برانگیختگی جنسی ممکن است دردناك باشد.
2- بسیاری از خانم‌ها در دوران سه ماهه اول بارداری از درد زیر دل، كرامپ‌ها (گرفتگی عضلانی) وكمر درد پس از ارگاسم شكایت می‌كنند. به همین دلیل آقایان در این دوره باید این موارد را رعایت کنند: تحریك سینه‌ها را باید متوقف کنند، در هنگام خستگی زمان آمیزش را باید كوتاه‌تر کنند، به همسرشان اطمینان دهند كه هنوز دوستش دارند، کمر او را ماساژ دهند چون ماساژ دادن در این دوره علاوه بر فایده زیاد آن، احساس خوشایندی را برای خانم‌های باردار ایجاد می‌کند. پس آقایان می‌توانند محبت‌شان را با ماساژدادن، در آغوش گرفتن و بوسیدن همسر‌شان ابراز كنند.
3- در سه ماهه دوم بارداری بافت‌های داخل و اطراف واژن دچار گرفتگی می‌شوند كه افزایش عروق خونی و خون‌رسانی در دوره بارداری باعث این پرخونی است. در این دوره بازگشت به حالت عادی پس از ارگاسم، وقت بیشتری می‌خواهد و هیچ‌گاه به‌طور كامل انجام نمی‌شود. بنابراین نوازش‌ها و معاشقه‌های بعد از رابطه جنسی باید طولانی‌ باشد.این حالت به همراه پرخونی لگن ممکن است باعث ایجاد كرامپ‌ها و كمردرد شود.
4- دیس پارونی (درد در حین رابطه جنسی) یكی از عوارض شایع سه ماه دوم بارداری است که می‌تواند ناشی از عفونت مجاری ادراری، عدم لغزندگی واژن یا فشرده شدن آلت روی دهانه رحم باشد. بنابراین علل اولیه مانند عفونت‌ها باید شناسایی شوند و نزدیكی عمیق نباید انجام شود.

 
5- در دوران سه ماهه دوم بارداری، بدن خانم باردار ویژگی‌های بارداری را بیشتر نشان داده و شكمش  بزرگتر می‌شود. بنابراین قرار گرفتن در بعضی از وضعیت‌ها مانند وضعیت رو در رو كه مرد در بالا قرار می‌گیرد، ممکن است موجب بروز درد و ناراحتی در خانم‌ها شود. چون ایجاد هر فشاری بر سینه‌ها و شكم دردناك است. بنابراین آقایان می‌توانند ازوضعیت‌هایی استفاده كنند كه فشار كمتری بر سینه و شكم همسر‌شان وارد شود. قرار گرفتن در وضعیت پهلو، برای این دوره از بارداری بهتر است.
6- در این دوره ممکن است حركت جنین باعث کاهش میل جنسی در بعضی از خانم‌ها شود. به همین دلیل بسیاری از خانم‌ها، با احساس حركت جنین در طی فعالیت جنسی احساس گناه می‌کنند و چنین تصوری دارند که جنین در حال مشاهده آنها است. در صورتی که این نگرانی كاملا بی‌مورد است.
7- در سه ماهه سوم بارداری مشكلات گوارشی و سوزش سردل، اغلب موجب آزار خانم‌های باردار می‌شود و اگر هنگام نزدیكی زیر همسر قرار بگیرند، این مشكل شدید‌تر هم می‌شود. این حالت معمولا با نزدیكی از طرف پهلو كه به انرژی كمتری احتیاج دارد برطرف می‌شود. رحم نیز ممكن است به دنبال نزدیكی دچار انقباض مداوم و طولانی‌مدت شود به‌ویژه اگر ارگاسم یك دقیقه یا بیشتر طول بكشد. برای بعضی از زنان این احساس خوشایند و لذت‌بخش بوده و برای دیگر زنان موجب بروز ترس و وحشت می‌شود چون نگران هستند كه اكسیژن به جنین نرسد یا او در مدت انقباضات رحم صدمه ببیند. در حالی كه ترس آنها بیهوده است و نباید نگران باشند.
8- خانم‌ها باید به محض احساس فشار و انقباض رحم، به پهلوی چپ دراز بکشند و مدتی استراحت كنند. در این دوران، فاز بازگشت بعد از ارگاسم ناقص است و احساس برانگیختگی در زن، ادامه پیدا می‌کند. بنابراین آقایان باید پس از آمیزش، مدت معاشقه را كمی طولانی‌تر كنند تا این مدت به خوبی سپری شود. بسیاری ازخانم‌ها از عدم ارضای جنسی در مدت نزدیكی یا ارگاسم شكایت دارند. این حالت هم طبیعی است اما آنها می‌توانند در صورت تمایل، مدت معاشقه پیش از آمیزش را كمی طولانی‌تر كنند.
9- بازگشت احساس خستگی در سه ماهه سوم بارداری به دلیل كمبود خواب و تحمل وزن زیاد شكم برای بسیاری از زنان آزار‌دهنده است. بنابر‌این آقایان باید به محض مشاهده احساس خستگی در همسر‌شان، وضعیت‌شان را تغییر دهند یا خانم‌شان باید به پهلوی چپ بخوابد و استراحت كند. آقایان باید بدانند که در اینجا هم ماساژ كمر علاوه بر كاهش درد و گرفتگی می‌تواند خوشایند باشد و ارتباط آنها را با همسرشان حفظ كند

پايان مطلب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ني ني سايت  ninisite.com

مجله اینترنتی هلو چهارشنبه 10 شهریور 1395 زمان : 18:56 نظرات (0)
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
کد امنیتی رفرش

درباره ما
ما در مجله اينترنتي هلو با جديدترين مطالب درباره پزشکي،زناشويي،آشپزي،بارداري،کودک،تعبير خواب،مدل لباس،بيوگرافي افراد مشهور و .... در خدمت شما عزيزان هستيم
اطلاعات کاربری
داستان واقعي رابطه نامشروع با پسر شهرستاني

داستان واقعي رابطه نامشروع با پسر شهرستاني

کامران سرانجام توانست من را فریب دهد، زیرا او با اصرارتمام توانست یک روز به دور از چشم مادرم به خانه ما آمده و با من ارتباط برقرار کرده و  . .

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

لذت جنسي در دوران بيماري هاي مزمن

لذت جنسي در دوران بيماري هاي مزمن

افرادي که دچار بيماري هاي مزمن هستند چگونه از رابطه جنسي خود لذت ببرند؟

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

تجاوز به دختر دانش آموز توسط يک فوتباليست

تجاوز به دختر دانش آموز توسط يک فوتباليست

آقاي فوتباليست که دختر دانش آموز تجاوز کرده بود و باعث باردار شدن اين دختر شده بود

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

آمار سایت
  • کل مطالب : 12266
  • کل نظرات : 148
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 97
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 114
  • بازدید امروز : 21
  • باردید دیروز : 402
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 1,645
  • بازدید ماه : 10,709
  • بازدید سال : 58,318
  • بازدید کلی : 3,919,699
  • کدهای اختصاصی