loading...

مجله اينترنتي هلو

بازدید : 90

کودکان

کودکان خود را از موبايل و تبلت جدا نکنيد   کودک و موبايل کودک و تبلت      مضرات تبلت براي کودکان

با پیشرفت روزافزون تکنولوژی و وسایل الکترونیکی و نیاز به بهره‎‌گیری از امکانات و مواهب آن، نمی‌توان دوری از ابزار و وسایل و بسترهای دسترسی به دنیای تکنولوزی را از نوجوانان درخواست کرد

به ادامه مطلب برويد

مریم خدابخشی مشاور خانواده و کارشناس ارشد روان‌شناسی  گفت: نمی‌توانیم از نوجوانان بخواهیم از ابزاری که در سرتاسر دنیا موجبات پیشرفت افراد را فراهم می‌کنند، فاصله بگیرند زیرا لازمه حرکت موفق به سمت آینده اطلاع و آگاهی دقیق از ابزار و مهارت‌ها و توانمند بودن در این عرصه هاست.
موبايل و کودک ، کودک و تبلت
وی افزود: فضاهای سایبری و مجازی، به دور از مشکلات و آسیب‌هایی که در بطن خود به همراه دارند، دارای فوایدی هستند و به طور کل منع استفاده در هر زمینه ای می‌تواند موجب برانگیختن کنجکاوی منفی و ایجاد جذابیت مضاعف برای نوجوانان شود.

خدابخشی گفت: نوجوان به دلیل وجود روحیات خطر پذیر در این سن دوست دارد در خط قرمزها قدم بگذارد و محدودیت زیاد ممکن است باعث بزرگنمایی و افزایش گرایش او به این موضوعات شود اما این به معنای نفی مدیریت و نظارت درست والدین بر عملکرد نوجوانان در این فضاها نیست.
موبايل و کودک ، کودک و تبلت
این روان‌شناس با اشاره به استفاده افراطی نوجوانان و جوانان از شبکه‌های اجتماعی و ابزار تکنولوژی، بیان داشت: در نظر گرفتن سن فرزندان در سطوح و مراحل استعمال ابزار الکترونیکی و زمان‌بندی مناسب و همچنین قراردادن چارچوب منطبق با عرف و فرهنگ اسلامی می‌تواند زمینه مناسب را برای حضور سالم فرزندان فراهم کند.

خدابخشی با بیان اینکه نمی‌توان فواید استفاده از شبکه‌های سایبری و ابزارهای ارتباطی نوین را نادیده گرفت، گفت: استفاده از این امکانات نیازمند مهارت است بنابراین توانمندی های ارتباطی را در نوجوان تقویت می کند و باعث ایجاد جسارت می‌شود.

وی افزود: به طور مثال استفاده به جا و مناسب می‌تواند به افراد منزوی در برقراری راحت‌تر ارتباط با دیگران کمک کند زیرا فضای مجازی با دنیای واقعی دارای شباهت‌هایی است و در واقع نمونه کوچک یک جامعه محسوب می‌شود بنابراین برای تجربه نخستین حضور نوجوان و آزمون و خطا گزینه مناسبی در پیش روست.

این روان‌شناس با بیان اینکه پذیرفته نشدن توسط خانواده و گروه همسالان اغلب زمینه ساز استفاده افراطی نامناسب نوجوانان از این امکانات و فضاهاست، گفت: عدم اعتماد و باور به فرزندان و نا امن بودن محیط خانواده برای فرزندان می‌تواند باعث بروز آسیب و ناهنجاری به خصوص در این حوزه باشد.

خدابخشی در پایان گفت: جانشین کردن فعالیت‌های ورزشی، تأمین امنیت روانی در خانواده و فرهنگ سازی و آگاه سازی از مضررات آن در گرو تلاش اماکن تعلیمی و تربیتی مهم مانند مسجد، مدرسه و خانه است و می‌تواند نفش مهمی را در جلوگیری و دفع آسیب‌ها ایفا کنند

پايان مطلب 

براي بيشتر دانستن کليک کنيد

 

 

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

مجله اینترنتی هلو یکشنبه 28 شهریور 1395 زمان : 9:39 نظرات (0)
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
کد امنیتی رفرش

درباره ما
ما در مجله اينترنتي هلو با جديدترين مطالب درباره پزشکي،زناشويي،آشپزي،بارداري،کودک،تعبير خواب،مدل لباس،بيوگرافي افراد مشهور و .... در خدمت شما عزيزان هستيم
اطلاعات کاربری
داستان واقعي رابطه نامشروع با پسر شهرستاني

داستان واقعي رابطه نامشروع با پسر شهرستاني

کامران سرانجام توانست من را فریب دهد، زیرا او با اصرارتمام توانست یک روز به دور از چشم مادرم به خانه ما آمده و با من ارتباط برقرار کرده و  . .

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

لذت جنسي در دوران بيماري هاي مزمن

لذت جنسي در دوران بيماري هاي مزمن

افرادي که دچار بيماري هاي مزمن هستند چگونه از رابطه جنسي خود لذت ببرند؟

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

تجاوز به دختر دانش آموز توسط يک فوتباليست

تجاوز به دختر دانش آموز توسط يک فوتباليست

آقاي فوتباليست که دختر دانش آموز تجاوز کرده بود و باعث باردار شدن اين دختر شده بود

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

آمار سایت
  • کل مطالب : 12266
  • کل نظرات : 148
  • افراد آنلاین : 286
  • تعداد اعضا : 97
  • آی پی امروز : 427
  • آی پی دیروز : 105
  • بازدید امروز : 3,823
  • باردید دیروز : 343
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 7,687
  • بازدید ماه : 7,687
  • بازدید سال : 66,947
  • بازدید کلی : 3,928,328
  • کدهای اختصاصی