loading...

مجله اينترنتي هلو

بازدید : 73

مجله اينترنتي هلو : تعداد گردشگران خارجي کرمان رشد پنج برابري داشته است

آقاي محمود وفايي مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: آمار ورود گردشگران خارجی به استان کرمان در سال 91 حدود هفت هزار نفر بود و سال گذشته 30 هزار گردشگر خارجی از جاذبه های تاریخی و طبیعی استان بازدید کردند که رشد پنج برابری را نشان می دهد

به ادامه مطلب برويد

رشد چند برابري تعداد گردشگران خارجي کرمان

آقاي محمود وفایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال 92 با جهش صد درصدی در ورود گردشگران خارجی به استان کرمان روبرو بودیم و در سال های بعد نیز سالانه رشد میانگین 30 درصدی داشتیم.

وفايي اضافه کرد : سال 92 تقریبا 12 هزار نفر، سال 93 بیش از 16 هزار نفر و سال 94 حدود 21هزار گردشگر خارجی به کرمان آمدند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان بیان کرد: پیش بینی می کنیم ورود گردشگران خارجی به این استان تا پایان سال جاری به حدود 45 هزار نفر برسد و تا پایان امسال به رشد هفت و نیم برابری نسبت به قبل از این دولت می رسیم.

وفايي مقصد اولیه گردشگران خارجی را شهر کرمان و بافت تاریخی این شهر اعلام کرد و گفت: شهرهای ماهان، راین، شهداد، بم، شهربابک، جیرفت و قلعه گنج از دیگر مقاصد اصلی گردشگران خارجی در استان کرمان به شمار می رود.

آقاي وفایی افزود: هر گردشگر خارجی برای هر روز اقامت در استان، حدود 100 دلار آورده دارد و متوسط ماندگاری هر گردشگر خارجی در استان کرمان دو تا سه شب است که در چهار سال فعالیت دولت تدبیر و امید حدود 25 میلیون دلار درآمد استان کرمان از گردشگران خارجی بوده است.

وفايي گفت: اغلب گردشگران خارجی استان کرمان از کشورهای فرانسه، آلمان، اسپانیا، ایتالیا، آمریکا و کشورهای جنوب شرقی آسیا هستند.
وفایی تصریح کرد: از سال 92 تاکنون پنج قطار گردشگری خارجی وارد استان کرمان شده و تا پایان سال نیز سه قطار دیگر وارد استان کرمان خواهند شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به استقبال گردشگران خارجی از اقامت گاه های بوم گردی استان گفت: خوشبختانه آمار اقامت گردشگران خارجی در این اقامتگاه ها بسیار خوب است و باعث شده بخشی از درآمد گردشگری در میان نقاط دور افتاده و کمتر برخوردار اختصاص پیدا کند.

آقاي وفايي با اشاره به کیفیت بخشی خدمات به گردشگران خارجی در سال های اخیر گفت: در حال حاضر تنوع راهنمایان گردشگری در استان کرمان وجود دارد و راهنمایان اکوتوریسم، تاریخی و فرهنگی، ژئوتوریسم با توجه به ظرفیت های گردشگری استان فعالیت دارند و در این زمینه جزو استان های پیشرو در کشور هستیم.

آقاي وفایی ادامه داد: در راستای کیفیت بخشی خدمات به گردشگران خارجی، استاندارد سازی گردشگری و آموزش های دوره ای و بروز رسانی خدمات را با توجه به توانمندی های استان در دستور کار داریم.

- آقاي وفایی بیان کرد: اخیرا قراردادی با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان و بخش خصوصی با یکی از شرکت های بین المللی برای آموزش های لازم در زمینه هتلداری منعقد شده است.

- وفايي با اشاره به راه اندازی دفتر صدور روادید الکترونیکی در فرودگاه بین المللی کرمان اظهار کرد : با توجه به راه اندازی پروازهای خارجی به استان، این اقدام یکی از الزامات زیرساخت های مهم گردشگری کرمان بوده و در تسهیل ورود گردشگران خارجی بسیار موثر است.

- وی با اشاره به ثبت سه اثر استان کرمان در فهرست آثار جهانی در دولت تدبیر و امید تصریح کرد: مواریث جهانی جاذبه هایی هستند که باعث افزایش کیفیت تورهای گردشگری می شوند و جهانگردان بیشتری را جذب می کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان افزود: ثبت آثار جهانی علاوه بر بهبود مدیریت و حفاظت محوطه ها و بنا، در معرفی و ارائه آن به گردشگران بویژه گردشگران خارجی موثر است.
استان کرمان با 23 شهرستان، 700 اثر تاریخی ثبت ملی و پنج اثر ثبت جهانی دارد و از جاذبه های طبیعی و محورهای گردشگری متعدد گرمسیری و سردسیری برخوردار است.

- روستای تاریخی دستکند میمند، بخشی از کویر لوت و قنات های گوهرریز جوپار، اکبر آباد و قاسم آباد بم در دولت یازدهم در فهرست آثار به ثبت رسیده جهانی قرار گرفتند و در کنار ارگ بم و باغ شاهزاده ماهان پنج اثر جهانی استان کرمان هستند.

- با آغاز به کار دولت تدبیر و امید و به همت استاندار و مسئولان استان فصل جدیدی در بازسازی و مرمت ابنیه و آثار تاریخی استان آغاز و باغ فتح آباد، کاروانسرای وکیل و مجموعه خانه حاج آقا علی رفسنجان به چرخه گردشگری استان وارد شده است

مجله اینترنتی هلو شنبه 09 اردیبهشت 1396 زمان : 9:31 نظرات (0)
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
کد امنیتی رفرش

درباره ما
ما در مجله اينترنتي هلو با جديدترين مطالب درباره پزشکي،زناشويي،آشپزي،بارداري،کودک،تعبير خواب،مدل لباس،بيوگرافي افراد مشهور و .... در خدمت شما عزيزان هستيم
اطلاعات کاربری
داستان واقعي رابطه نامشروع با پسر شهرستاني

داستان واقعي رابطه نامشروع با پسر شهرستاني

کامران سرانجام توانست من را فریب دهد، زیرا او با اصرارتمام توانست یک روز به دور از چشم مادرم به خانه ما آمده و با من ارتباط برقرار کرده و  . .

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

لذت جنسي در دوران بيماري هاي مزمن

لذت جنسي در دوران بيماري هاي مزمن

افرادي که دچار بيماري هاي مزمن هستند چگونه از رابطه جنسي خود لذت ببرند؟

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

تجاوز به دختر دانش آموز توسط يک فوتباليست

تجاوز به دختر دانش آموز توسط يک فوتباليست

آقاي فوتباليست که دختر دانش آموز تجاوز کرده بود و باعث باردار شدن اين دختر شده بود

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

آمار سایت
  • کل مطالب : 12266
  • کل نظرات : 148
  • افراد آنلاین : 284
  • تعداد اعضا : 97
  • آی پی امروز : 428
  • آی پی دیروز : 105
  • بازدید امروز : 5,160
  • باردید دیروز : 343
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 9,024
  • بازدید ماه : 9,024
  • بازدید سال : 68,284
  • بازدید کلی : 3,929,665
  • کدهای اختصاصی