loading...

مجله اينترنتي هلو

بازدید : 23

اتحاد سه کشور قدرتمند براي صلح

خشم ترامپ از مثلث صلح در منطقه خاورمیانه بسیار نمایان است و جان بولتون، مشاور امنیت ملی ایالات متحده اخیرا در ژنو با نیکولای پاتروشف، مشاور امنیتی روسیه دیدار کرده است ..

به ادامه مطلب برويد

* نشست سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه در تهران و تصمیم برای آینده سوریه نشان از اتحاد قدرت های برتر منطقه و نفوذ دیپلماسی برای برقراری صلح در خاورمیانه دارد.


* قدرت دیپلماسی برای اتخاذ رویکرد 'نه به جنگ در منطقه' و اتحادی قوی و منسجم برای صلح پایدارمی تواند از دستاوردهای مهم دولت تدبیر وامید در سیاست خارجی باشد.


* اگرچه هیاهو و اتفاقات اخیر در منطقه ادلب در کشور سوریه این نشست را تحت تاثیر قرار داده بود اما باید پذیرفت که سران سه کشور مهم منطقه بر قراری صلح پایدار در این کشور جنگ زده توافق دارند.


* با مشخص شدن حوزه نفوذ تروریست ها در خاک سوریه، عملیات های نظامی مشخص و معین با هدف معدوم کردن پیش روی‌های میدانی تروریست ها انجام شد و کار به جایی رسید که با برگزاری این نشست‌ها کم کم آب سردی بر آتش تروریست ها در خاک دمشق ریخته و شرایط ملتهب و آشفته خیابان های سوریه تاحدودی آرام شد و روز گذشته که هواپیما پوتین و اردوغان در باند فردوگاه تهران نشست، تقریبا تمام مناطق مرکزی و جنوبی سوریه از وجود تروریست ها پاک و ادلب به تنها پناهگاه تروریست تبدیل شده است


* باوجود تحریم های اقتصادی ایالات متحده آمریکا برعلیه کشورهای ایران، ترکیه و روسیه، منطقه برای صلح نیازمند تایید سه قطب روحانی، پوتین و اردوغان دارد که این امر نشان می دهد که اقتدار این دولت ها در منطقه به معنی واقعی نمایان است.


* به نظر می رسد اتخاذ رویکرد تحریم های اقتصادی نمی تواند مانعی برای قدرت نمایی کشورهای خواهان صلح در منطقه باشد و تفاهم برای آشتی ملی در سوریه، نماد رویکرد اعتدال گرایانه دولت تدبیر وامید است.


* باید این رویکرد را در نظر گرفت که گفت وگو های خصوصی برای صلح یا اعلام جنگ در منطقه به هیچ عنوان معنا ندارد اما به باور کارشناسان اراده و مقبولیت منطقه ای می تواند بسیاری از کشورهای تاثیرگذار خاورمیانه برای برقراری صلح در سوریه را هماهنگ تر کند.


*- رویکرد'استراتژیک' در اصل روابط بین الملل یک منبع حساس برای نفوذ به شریان و خطوط نظامی در حوزه هر کشوری است و باوجود مقاومت جانانه ارتش سوریه در مقابل تروریست ها، این روزها بازهم حامیان این دولت در عرصه دیپلماسی برای صلح در این کشور در تلاش هستند.
دستاورد گفت وگوهای ایران، روسیه و ترکیه هرچه باشد اما یک اصل واحد دارد و آن رویکرد، اتحاد سه جانبه در مقابل تجاوز و دخالت های آمریکا است.


* باید پذیرفت دخالت کشور های متحد در سوریه به معنی جاه طلبی و انکار صلح در منطقه نیست، بلکه برای حفظ امنیت و تاثیرگذاری در روند سیاستگذاری ها خواهد بود.
خشم ترامپ از مثلث صلح در منطقه خاورمیانه بسیار نمایان است و جان بولتون، مشاور امنیت ملی ایالات متحده اخیرا در ژنو با نیکولای پاتروشف، مشاور امنیتی روسیه دیدار کرده است و یکی از مسایل مطرح شده در این دیدار، درخواست ایالات متحده از روسیه برای متقاعد کردن ایران به ترک سوریه بوده است.


* روسیه و ایران در حمایت از دولت بشار اسد در سوریه همکاری می‌ کنند و اگرچه به نظر می رسد پاتروشف درباره لزوم اینکه ایران سوریه را ترک کند با بولتون موافق است، اما به وضوح بیان کرده که روسیه چنین قدرتی ندارد.


* درخواست دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در رابطه با اینکه ایران از سوریه حمایت نکند ، اتفاق جدیدی نیست و ترامپ در سخنرانی خود در هشت ماه مه سال جاری میلادی در رابطه با خروج ایالات متحده از توافق هسته ای ایران، مذاکره بر سر توافق جدیدی را خواستار شد که ایران در آن با محدودسازی همیشگی برنامه غنی سازی اورانیوم و متوقف کردن برنامه توسعه موشکی خود موافقت کند.


* اما به همین مساله اکتفا نکرد و گفت 'ایران بایستی رفتارهای نادرستش در منطقه را نیز کاهش دهد' که اشاره ای بود به اینکه ایران از سوریه خارج شود و به تلاش ها برای افزایش نفوذش درخاورمیانه پایان دهد.
اکنون که دولت بشار اسد مجددا قدرت خود را به دست آورده، ایران، روسیه و ترکیه به دنبال احقاق تلاش خود برای کمک به دمشق در بدترین شرایط است. در حقیقت، دولت بشار اسد بسیاری از موفقیت های خود را مدیون جبهه مقاومت است.
** گروه ایرنا مقاله
از: محمدرضا یوسف نژاد، خبرنگارخبرگزاری ایرنا مرکز سمنان . .

پايان مطلب

مجله اينترنتي هلو / ايرنا

درباره اخبار روز ,
مجله اینترنتی هلو شنبه 17 شهریور 1397 زمان : 19:35 نظرات (0)
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
کد امنیتی رفرش

درباره ما
ما در مجله اينترنتي هلو با جديدترين مطالب درباره پزشکي،زناشويي،آشپزي،بارداري،کودک،تعبير خواب،مدل لباس،بيوگرافي افراد مشهور و .... در خدمت شما عزيزان هستيم
اطلاعات کاربری
داستان واقعي رابطه نامشروع با پسر شهرستاني

داستان واقعي رابطه نامشروع با پسر شهرستاني

کامران سرانجام توانست من را فریب دهد، زیرا او با اصرارتمام توانست یک روز به دور از چشم مادرم به خانه ما آمده و با من ارتباط برقرار کرده و  . .

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

لذت جنسي در دوران بيماري هاي مزمن

لذت جنسي در دوران بيماري هاي مزمن

افرادي که دچار بيماري هاي مزمن هستند چگونه از رابطه جنسي خود لذت ببرند؟

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

تجاوز به دختر دانش آموز توسط يک فوتباليست

تجاوز به دختر دانش آموز توسط يک فوتباليست

آقاي فوتباليست که دختر دانش آموز تجاوز کرده بود و باعث باردار شدن اين دختر شده بود

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

آمار سایت
  • کل مطالب : 12266
  • کل نظرات : 148
  • افراد آنلاین : 254
  • تعداد اعضا : 97
  • آی پی امروز : 439
  • آی پی دیروز : 98
  • بازدید امروز : 8,855
  • باردید دیروز : 262
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 23,338
  • بازدید ماه : 23,338
  • بازدید سال : 82,598
  • بازدید کلی : 3,943,979
  • کدهای اختصاصی