loading...

مجله اينترنتي هلو

بازدید : 217

عکس رنگي از رحم چه عوارضي دارد؟

خيلي از مواقع خانم ها نياز پيدا مي کنند که از رحم عکس رنگي بگيرند اما آيا عکس رنگي از رحم مي تواند عوارض داشته باشد؟ مجله اينترنتي هلو در ادامه به اين سوال شما جواب مي دهد

به ادامه مطلب برويد

 عوارض عکس رنگی از رحم چیه؟ درد عکس رنگی رحم چقدره؟!

  سلام به تشخیص دکترم باید عکس رنگی رحم انجام بدم چون با کلومیفن و لتروزول و متفورمین بعد از 8 ماه باردار نشدم و همسرم هم سالم هستش. دکترم گفت شاید لوله های رحمت چسبندگی دارن و حتماً باید عکس رنگی رحم بندازی ولی ترس زیادی دارم چون شنیدم دردش خیلی زیاده. آیا دردش قابل تحمله و اینکه عوارض عکس رنگی از رحم چی هستش؟؟

*  پاسخ مشاور نی نی نما:

درد عکس رنگی رحم در افراد مختلف متفاوت هست اما آن چیزی که اکثر بیماران توصیف می کنند درد عکس رنگی رحم شبیه درد شدید پریودی است. قبل از انجام آن معمولاً مسکن یا شیاف دیکلوفناک تجویز می شود که می تواند درد را کمی کاهش بدهد. مراکزی نیز وجود دارند که عکس رنگی را تحت بیهوشی سبک انجام می دهند.

از عوارض عکس رنگی از رحم به غیر از درد می توان به عفونت و تب، خونریزی و لکه بینی چند روزه و یا افت فشار خون، تهوع و خارش به دلیل آلرژی به مایع کنتراست اشاره کرد. البته تهوع بعد از عکس رنگی می تواند به علت خوردن غذای سنگین قبل از انجام عکس رنگی رحم هم باشد.

عوارض عکس رنگی از رحم، درد بعد از عکس رنگی رحم، عفونت بعد از عکس رنگی رحم

* آمادگی برای انجام عکس رنگی رحم:

1- مناسب ترين زمان براي عكسبرداري از رحم 2 روز بعد از پاكي و قبل از تخمك گذاري مي باشد. در اين زمان اندومتر ترميم يافته دهانه عروق بسته شده و خطر خونريزي بيمار را تهديد نمي كند و از طرف ديگر چون تخمك گذاري نشده بيمار باردار نخواهد بود. در این فاصله بیمار نباید آمیزش و نزدیکی داشته باشد.

2- بيماراني كه لكه بيني دارند نبايد 2 روز بعداز قطع خونريزي عکس رنگی رحم انجام دهند زيرا تجمع خون در حفره رحم تفسير عكس را مشكل مي نمايد. همچنين بيماراني كه زخم دهانه رحم يا عفونت واژن دارند نيز نمي توانند عكسبرداري انجام دهند.

3- لازم است بيمار قبل از مراجعه غذاي سبك خورده تا پس از تزريق دارو دچار عوارضي مثل تهوع و استفراغ نگردد.

همچنين بعلت بروز درد درحين عمل عكسبرداري فرد مي تواند با نظر پزشك خود نيم ساعت قبل از عمل عکس رنگی   از شياف مسكن یا همان شیاف دیکلوفناک استفاده نمايد.

در عکس رنگی رحم یا هيستروسالپنگوگرافی، یک ماده رنگی توسط یک لوله نازک از طریق واژن به داخل رحم ریخته می شود، از آنجا که رحم و لوله های فالوپ به هم متصلند، ماده رنگی در لوله های فالوپ هم جاری می شود. سپس، با استفاده از پرتوهای اشعه ایکس (فلوروسکوپی) که از ماده رنگی داخل رحم و لوله های فالوپ عبور می کند عکس برداری می شود.

پزشک با استفاده از تصاویر، اختلالاتی از قبیل آسیب و ساختارهای غیر نرمال رحم (مانند آسیب، پولیپ، فیبروئید، چسبندگی و یا آسیب توسط شیء خارجی)، لوله های فالوپ یا انسداد که مانع از حرکت تخم از طریق لوله فالوپ به رحم می شود را شناسایی می کند. همچنین، انسداد می تواند مانع از حرکت اسپرم در لوله فالوپ شده و مانع از باروری شود. هيستروسالپنگوگرافي همچنین، مشکلات موجود در داخل رحم که مانع از اتصال تخمک بارور (لانه گزینی) به دیواره رحم می شود را نیز نشان می دهد . . .

پايان مطلب

گرداوري : مجله اينترتني هلو

منبع :ني ني نما  nininama.com

عکس رنگي از رحم

مجله اینترنتی هلو دوشنبه 07 آبان 1397 زمان : 11:24 نظرات (0)
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
کد امنیتی رفرش

درباره ما
ما در مجله اينترنتي هلو با جديدترين مطالب درباره پزشکي،زناشويي،آشپزي،بارداري،کودک،تعبير خواب،مدل لباس،بيوگرافي افراد مشهور و .... در خدمت شما عزيزان هستيم
اطلاعات کاربری
داستان واقعي رابطه نامشروع با پسر شهرستاني

داستان واقعي رابطه نامشروع با پسر شهرستاني

کامران سرانجام توانست من را فریب دهد، زیرا او با اصرارتمام توانست یک روز به دور از چشم مادرم به خانه ما آمده و با من ارتباط برقرار کرده و  . .

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

لذت جنسي در دوران بيماري هاي مزمن

لذت جنسي در دوران بيماري هاي مزمن

افرادي که دچار بيماري هاي مزمن هستند چگونه از رابطه جنسي خود لذت ببرند؟

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

تجاوز به دختر دانش آموز توسط يک فوتباليست

تجاوز به دختر دانش آموز توسط يک فوتباليست

آقاي فوتباليست که دختر دانش آموز تجاوز کرده بود و باعث باردار شدن اين دختر شده بود

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

آمار سایت
  • کل مطالب : 12266
  • کل نظرات : 148
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 97
  • آی پی امروز : 146
  • آی پی دیروز : 106
  • بازدید امروز : 678
  • باردید دیروز : 495
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 3,372
  • بازدید ماه : 8,201
  • بازدید سال : 39,522
  • بازدید کلی : 3,900,903
  • کدهای اختصاصی