loading...

مجله اينترنتي هلو

بازدید : 273

 دکتر سارنگ یونسی، دکتر محمد‌مهدی طاهری‌امین و دکتر پوراندخت سعادتی*: غربالگري نوزادان در سال1960 و با ابداع تست گاتری آغاز شد. اساس این تست رشد یک باکتری خاص در محیط‌های کشت معمولی در حضور مقادیر بالای فنیل آلانین در نمونه خون نوزاد است. افزایش این ماده در خون نوزاد منجر به ایجاد بیماری فنیل کتونوری (نوعی عقب‌ماندگی ذهنی) می‌شود. تا سال‌ها، فنيل کتونوري، کم‌کاری مادرزادي تیروئید و چند بيماري محدود ديگر، تنها بيماري‌هايي بودند که در برنامه‌های غربالگري گنجانده می‌شدند. 

از حدود سال2000 و با بهره‌گیری از تکنيک(MS/MS (Tandem Mass Spectrometry با استفاده از مقدار کمی نمونه شمار زيادي از اختلالات بيوشيميايي قابل شناسايي شده‌اند و از همین زمان به بعد برنامه‌هاي غربالگري به‌طور گسترده‌ای در آمريکا، استراليا و اروپا آغازشده‌اند.

در حال حاضر در کشورهاي پيشرفته، 29بيماري (که 22مورد آن بيماري‌هاي متابوليک ارثي هستند) در برنامه غربالگري نوزادان گنجانده شده‌اند. 22بيماري متابوليک ديگر نيز به‌همراه اين غربالگري اوليه قابل تشخيص هستند. بيماري‌هاي ديگري نيز کانديدای اضافه شدن به ليست بيماري‌هاي غربالگري هستند. 

آیا نوزاد من سالم است؟ (1)


در سایر کشورها نیز از 5 تا 30بيماري در غربالگري نوزادان مدنظر قرار گرفته‌اند. مزاياي غربالگري گسترده نوزادان اين است که از عدم تشخیص یا تشخیص دیرهنگام بيماري‌ها اجتناب شده و از بسياري از موارد مرگ و میر يا معلوليت شديد ممانعت به عمل مي‌آید. بيماري‌هايي که از طريق غربالگري تشخيص داده مي‌شوند به سادگي و با اصلاح رژیم‌های غذایی قابل درمان و کنترل هستند.  غربالگري نوزادان در بهبود پيش‌آگهي بسياري از اختلالات متابوليک مفيد و موثر شناخته شده است. با اين وجود هنوز بر سر طيف بيماري‌هایی که باید غربالگري شود اختلاف‌نظر وجود دارد (این امر ناشي از عدم وجود آمار کافي در اين زمينه است).

برخلاف روش‌هاي رايج غربالگري، MS/MS  يک ماده واحد را اندازه نمي‌گيرد، بلکه مجموعه‌ای از متابوليت‌ها را شناسايي و تعيين مقدار مي‌کند. ارزيابي‌ها روی مقدار کمی خون که از کف پای نوزاد روی یک کاغذ صافی مخصوص گرفته می‌شود توسط سیستم MS/MS انجام شده و مي‌تواند 60-45 ماده مختلف و نسبت ميان آنها را اندازه‌گیری کرده و اطلاعات کافي جهت تشخيص حدود 60بيماري متابوليک ارائه دهد. البته تفسير اين اطلاعات بسيار پيچيده و سخت است.

niloo_90 پنجشنبه 06 اسفند 1394 زمان : 13:43 نظرات (0)
بازدید : 99
اگر به دنبال کفشی مناسب برای روز عروسی تان هستید، با نگاهی به کلکسیون کفش های عروس برند «جیمی چو» (Jimmy Choo) به سادگی می توانید کفش مورد علاقه خود را بیابید. 

جیمی چو  خانه مد بریتانیایی است که بیشتر در تولید کفش، کیف های دستی، اکسسوری و عطر فعالیت دارد. این شرکت در سال 1996 تولد شخصی با نام جیمی کو و تامارا ملون افتتاح شد. 

گفته می شود که این برند یکی از برندهای مورد علاقه پرنسس دیانا می باشد.

کلکسیونی که در اینجا برایتان آورده ایم، کلکسیون بهار و تابستان 2016 برند جیمی چو می باشند که در طرح ها و رنگ های متنوع، روانه بازار شده است؛ از رنگ های سفید، کرم، نقره ای گرفته تا کفش های پاشنه دار و تخت مزین شده با روبان، گل، سنگ و غیره... 
niloo_90 پنجشنبه 06 اسفند 1394 زمان : 13:40 نظرات (0)
بازدید : 218

تا همین چند وقت پیش، تنها ذکر کلمه ی نوآوری، ما را به یاد دانشمندان و مهندسین دیوانه ی فیلم ها و کارتون ها می انداخت که در آزمایشگاه های مخفی و زیرزمینی خود مشغول ساختن آینده بودند. اما امروز، نوآوری دیگر منحصر به از ما بهتران نیست، بلکه یک ضرورت فراگیر است.
نوآوری، یا ابداع چیز های تازه، بازبینی چیزهای قدیمی و ایجاد انقلابی کلی در برخی الگوها، باعث خیزش عظیم برند های غول آسایی نظیر آی بی ام، پولاروید، مک دونالد، و آتاری شد و بعد ها دور تازه ای از رقابت را میان شرکت هایی به راه انداخت که از پشتوانه ی چندانی برخوردار نبودند و می توانستند با چابکی بیشتری دست به عمل بزنند.

شرکت هایی نظیر آمازون، گو پرو، بیتس، جوس پرس، نتفلیکس، اوبر و شرکت های بی شمار دیگر، با بازاندیشی الگوهای موجود و بازار، و دست زدن به نوآوری، صنایع متعددی رامتحول کردند.

چگونه می توان در عمل نوآوری داشت؟

شما چه یکی از شرکت های برتر دنیا باشید و چه کسب و کاری در حال شکل گیری، چه روی نوآوری متمرکز باشید و چه در تقلا برای باقی ماندن در عرصه، توصیه های بی چون و چرای زیر اجازه خواهند داد به جای آنکه دنباله روی صنعتی باشید، آن را از نو تعریف کنید.

niloo_90 پنجشنبه 06 اسفند 1394 زمان : 13:37 نظرات (0)
بازدید : 199

تا به حال برایتان پیش آمده که حرفی را به همسرتان گفته باشید و او چیزی دیگری را شنیده باشد؟ این‌طور سوء تفاهم‌ها در بیشتر روابط پیش می‌آید و جای تعجب نیست اگر بین شما و همسرتان چنین مشکلاتی دیده شود اما با دانستن چند نکته ظریف می‌توانید همه حرف‌هایتان را بهتر از قبل به همسرتان منتقل کنید و از بابت اینکه از سوی او شنیده و درک نمی‌شوید، شکایت نداشته باشید. 
مشکل از کجاست؟
هر کدام از ما عادت‌هایی داریم که ممکن است همسرمان با این رفتار و عادت‌ها آشنایی نداشته باشد. این موضوع به ویژه در اوایل ازدواج بیشتر دردسرساز می‌شود اما با شناخت و آگاهی داشتن نسبت به آنها می‌توانید اوضاع را به نفع خودتان پیش ببرید. ضمن اینکه گاهی اوقات تفاوت‌های زن و مرد هم در این موضوع نقش دارد و البته نباید نقش فیلترها را نادیده گرفت! 

اصول شیر فهم کردن  همسر!


با فیلتر گوش‌ها آشنا شوید
وقتی آنچه را که به همسرتان می‌گویید درست نمی‌شنود یا برداشت اشتباهی دارد ممکن است روی گوشش یک یا چند فیلتر باشد که اجازه نمی‌دهد درک درستی از گفته‌های شما داشته باشد. این فیلترها چه هستند؟

niloo_90 پنجشنبه 06 اسفند 1394 زمان : 13:33 نظرات (0)
درباره ما
ما در مجله اينترنتي هلو با جديدترين مطالب درباره پزشکي،زناشويي،آشپزي،بارداري،کودک،تعبير خواب،مدل لباس،بيوگرافي افراد مشهور و .... در خدمت شما عزيزان هستيم
اطلاعات کاربری
داستان واقعي رابطه نامشروع با پسر شهرستاني

داستان واقعي رابطه نامشروع با پسر شهرستاني

کامران سرانجام توانست من را فریب دهد، زیرا او با اصرارتمام توانست یک روز به دور از چشم مادرم به خانه ما آمده و با من ارتباط برقرار کرده و  . .

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

لذت جنسي در دوران بيماري هاي مزمن

لذت جنسي در دوران بيماري هاي مزمن

افرادي که دچار بيماري هاي مزمن هستند چگونه از رابطه جنسي خود لذت ببرند؟

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

تجاوز به دختر دانش آموز توسط يک فوتباليست

تجاوز به دختر دانش آموز توسط يک فوتباليست

آقاي فوتباليست که دختر دانش آموز تجاوز کرده بود و باعث باردار شدن اين دختر شده بود

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

آمار سایت
  • کل مطالب : 12266
  • کل نظرات : 148
  • افراد آنلاین : 288
  • تعداد اعضا : 97
  • آی پی امروز : 423
  • آی پی دیروز : 105
  • بازدید امروز : 2,187
  • باردید دیروز : 343
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6,051
  • بازدید ماه : 6,051
  • بازدید سال : 65,311
  • بازدید کلی : 3,926,692
  • کدهای اختصاصی