loading...

مجله اينترنتي هلو

بازدید : 125

قند خون يکي از نگراني هاي خانم هاي باردار است چون ممکن است قند خون بالا به سلامت مادر و جنين آسيب بزند . بخش بارداري مجله اينترنتي هلو مي خواهد در اينجا درباره قند خون در خانم هاي باردار صحبت کند

به ادامه مطلب برويد

دیابتی که در طول بارداری شروع می شود دیابت بارداری نامیده می شود. این مسئله در پنج تا نه درصد خانم های باردار در امریکا اتفاق می افتد. بارداری همچنین دیابت نوع یک و دو را تشدید می کند. مقدار بالای قند خون در طول بارداری برای مادر و جنین مشکل ایجاد می کند.

*  علائم دیابت بارداری چیست؟

زنان باردار به طور کلی نشانه های دیابت ندارند. گاهی اوقات این علائم به صورت زیر دیده می شوند:

    خستگی غیرمعمول
     تشنگی بیش از حد
    افزایش حجم و فراوانی ادرار
     سردرد

این علائم می تواند ناشناخته باشد، زیرا در زنان باردار بسیار رایج است.
زنان در معرض خطر دیابت بارداری

*  عوامل متعددی خطر ابتلا به دیابت بارداری را افزایش می دهند:

        سن بالای 35 سال
        اضافه وزن داشتن
       اعضای خانواده با دیابت نوع 2
        سابقه زایمان نوزاد با وزن بیش از 4 کیلوگرم
        دیابت بارداری در بارداری قبلی
        داشتن سطح غیر طبیعی قند خون در گذشته
       استفاده منظم از داروهای کورتیکواستروئید
        مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)

*  رنج نرمال قند خون در بارداری چند است؟

پزشک شما میزان خطر و هر فاکتوری که ممکن است باعث خطر شود را بررسی می کند. این بخشی از غربالگری طبیعی برای دیابت بارداری است. اگر پزشک احساس کند شما در معرض خطر ابتلا به دیابت بارداری هستید، میزان گلوکز خون شما را می کنترل می کند. اگر سطح قند خون شما در محدوده طبیعی باشد، پزشک دوباره میزان گلوکز خون را در سه ماهه دوم (حدود هفته 24 تا 28) بررسی می کند.

برای خانم های باردار که مبتلا به دیابت نیستند، مقدار متوسط گلوکز باید بین شصت و نه و هفتادوپنج باشد. یک ساعت بعد از غذا خوردن باید گلوکز بین 105- 108 باشد. اگر قبلا دیابت داشته اید یا دیابت شما تشدید شده است، سعی کنید گلوکز را در پایین ترین حد نزدیک به نرمال نگه دارید. مطالعات نشان میدهد رنج قند خون نرمال  در بارداری باید در حالت ناشتا باید کمتر از 95، یک ساعت بعد از غذا کمتر از 140 و دوساعت بعد از غذا 200 باشد.

برای تشخیص دیابت بارداری، پزشک آزمایش تحمل گلوکز خوراکی (OGTT) را انجام می دهد. او به شما دستورالعمل هایی در مورد چگونگی آماده شدن برای آزمون ارائه می دهد، اما نمی توانید 8 ساعت قبل از آزمون چیزی بخورید. این آزمایش اغلب بعد از یک شب به صورت ناشتا انجام می شود. سپس شما 75 گرم مخلوط بسیار شیرین خواهید خورد. هر ساعت در طول دو ساعت، میزان قند خون شما اندازه گیری خواهد شد.

*  انجمن دیابت آمریکا سطوح زیر را تنظیم کرده است:

     در حالت ناشتا: بالاتر از 92 میلی گرم/ دسی لیتر
      1ساعت: بالای 180 میلی گرم / دسی لیتر
    2 ساعت: بالاتر از 153 میلی گرم در دسی لیتر

اگر میزان گلوکز خون شما حداقل یک بار در طول آزمایش بالا باشد (بالاتر از حد طبیعی)، پزشک می گوید دیابت بارداری دارید. برای کاهش خطر ابتلا به مشکلات مربوط به دیابت برای شما و کودک، دستورالعمل های دکتر را دنبال کنید. به یاد داشته باشید زمانی که سطح قند خون به خوبی کنترل نمی شود، کودک وزن بیشتری نسبت به حالت سالم خواهد داشت و ممکن است نیاز به زایمان سزارین داشته باشید.

*  تشخیص دیابت در بارداری

دیابت ... در حالتی تشخیص داده می شود که قند خون تحت دو آزمایش گلوکز افزایش یابد. اولین آزمایش، بین هفته بیست و چهارم بارداری و بیست و هشتم بارداری انجام می شود که شامل مصرف پنجاه گرم محلول قنددار  و بررسی گلوکز خون یک ساعت بعد است. اگر گلوکز خون بالای صدوسی میلیگرم بر دسی لیتر باشد، پزشک آزمایش دوم را تجویز می کند. در آزمایش دوم گلوکز خون هنگامی که ناشتا هستید اندازه گیری می شود و هر یک ساعت به مدت دو تا سه ساعت گلوکز اندازه گیری می شود. گلوکز ناشتا بالای نود و پنج، یک ساعت بعد بالای صدوهشتاد، دو ساعت بعد بالای صدوپنجاه و پنج و سه ساعت بعد بالای صدوچهل نشانه دیابت بارداری است.

*  هر چند وقت باید قند خون را چک کنید؟

اگر باردار هستید و دیابت نوع 1 دارید، پزشک از شما می خواهد قند خون را در اواسط شب، حدود 3 صبح، بررسی کنید. همچنین باید هر روز کتون ادرار ناشتا را بررسی کنید. برای هر نوع دیابت، اگر باردار هستید، باید حداقل یک بار در ماه به دکتر مراجعه کنید

    پیش از ابتلا به دیابت: قبل و بعد از غذا و قبل از خواب
     دیابت بارداری: قبل از صبحانه و بعد از هر وعده غذایی

*  خطرات دیابت در بارداری

دیابت در بارداری احتمال نقص در جنین را افزایش می دهد به خصوص اگر گلوکز خون در ده روز اول بارداری به خوبی کنترل نشود. افزایش قند خون همچنین باعث افزایش رشد جنین می شود بنابراین زایمان به سختی انجام می شود و احتمال آسیب به سیستم عصبی جنین وجود دارد. احتمال سزارین جنین بزرگ زیاد است. جنینی که مادر دیابتی دارد در معرض مشکلات تنفسی، کلسیم خون پایین و گلوکز خون پایین است.

بارداری زمان حساسی است هم از نظر احساسی و هم از نظر فیزیولوژی. حفظ قند خون در حالت نرمال از مشکلات زیادی جلوگیری می کند.   . .

پايان

منبع : ooma.org

مجله اینترنتی هلو جمعه 18 آبان 1397 زمان : 19:18 نظرات (0)
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
کد امنیتی رفرش

درباره ما
ما در مجله اينترنتي هلو با جديدترين مطالب درباره پزشکي،زناشويي،آشپزي،بارداري،کودک،تعبير خواب،مدل لباس،بيوگرافي افراد مشهور و .... در خدمت شما عزيزان هستيم
اطلاعات کاربری
داستان واقعي رابطه نامشروع با پسر شهرستاني

داستان واقعي رابطه نامشروع با پسر شهرستاني

کامران سرانجام توانست من را فریب دهد، زیرا او با اصرارتمام توانست یک روز به دور از چشم مادرم به خانه ما آمده و با من ارتباط برقرار کرده و  . .

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

لذت جنسي در دوران بيماري هاي مزمن

لذت جنسي در دوران بيماري هاي مزمن

افرادي که دچار بيماري هاي مزمن هستند چگونه از رابطه جنسي خود لذت ببرند؟

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

تجاوز به دختر دانش آموز توسط يک فوتباليست

تجاوز به دختر دانش آموز توسط يک فوتباليست

آقاي فوتباليست که دختر دانش آموز تجاوز کرده بود و باعث باردار شدن اين دختر شده بود

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

آمار سایت
  • کل مطالب : 12266
  • کل نظرات : 148
  • افراد آنلاین : 286
  • تعداد اعضا : 97
  • آی پی امروز : 428
  • آی پی دیروز : 105
  • بازدید امروز : 5,218
  • باردید دیروز : 343
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 9,082
  • بازدید ماه : 9,082
  • بازدید سال : 68,342
  • بازدید کلی : 3,929,723
  • کدهای اختصاصی