loading...

مجله اينترنتي هلو

بازدید : 117

تربيت کودک با روش هاي اشتباه

تربيت کودک نقش مهمي در پيشرفت کودک دارد . اگر در تربيت کودک اشتباه کنيم در واقع زندگي او را در آينده با مشکل مواجه کرده ايم . بعضي از والدين در تربيت کودک خود دچار اشتباهاتي مي شوند که در ادامه با اين اشتباهات آشنا مي شويد

به ادامه مطلب برويد

تربيت کودک

تربیت کودکان بسیار دشوار است که در زیر به برخی روش های تربیتی نامناسب پدران و مادران اشاره کنیم.

+ از من بترس و در عین حال دوستم داشته باش

والدین دیکتاتور، تصمیمات خود را نشانه عشق و علاقه می دانند ، کودک در چنین خانواده ای همواره در نگرانی به سر می برد زیرا همواره درصدد شناختن خلق و خوی پدر و مادر خود است .

+ بهترین باش اما

پدران و مادران خودشیفته انتظار دارند فرزندانشان در هر کاری بهترین باشند و موفقیت های آنان را عادی می دانند اما امکان دارد این دیدگاه زندگی کودکان را تباه کند زیرا آنان با این تصور بزرگ می شوند که فقط مایه ناامیدی والدینشان هستند.

+ آزادانه سخن بگو

خانواده های پدرسالار، فرزندان خود را مجبور می کنند که راستگو باشند اما والدین بعدها از این اطلاعات بر ضد کودکان استفاده می کنند و یا به خاطر آن کودک را توبیخ یا تمسخر می کنند یا این اطلاعات را با خویشان و نزدیکان در میان می گذارند.

+ تو بدی تلاش نکن

هرچقدر کودکی برای خود کمتر احترام قائل باشد تسلط بر او آسانتر می شود. برخی والدین شکست ها و معایب کودکان را به رخش می کشند و در برخی موارد که کودک هیچ عیبی ندارد برای وی عیب تراشی می کنند که به عقده خودکم بینی در کودکان منجر می شود .چنین والدینی هیچ تمایلی به موفقیت فرزندانشان ندارند.

+ خودت را اصلاح کن

برخی والدین دوست دارند فرزندانشان موفق باشند اما به این روش موفقیت توجه نمی کنند به عنوان مثال برخی والدین موفقیت فرزندان خود را در ماندن در محل یا کشوری می دانند که در آن زندگی می کنند.

در واقع خانواده به دو دلیل از موفقیت فرزندانشان احساس خوشبختی می کنند اول افتخار کردن به این موفقیت ها در برابر دیگران و دوم اینکه موفقتی آنان زندگی بهتری را برایشان رقم بزند.

+ نصیحت های من را گوش بده و خودت را سرزنش کن

والدین در این حالت فرزندان خود را چون ابزاری می بینند و برای آنها برنامه ریزی می کنند و از فرزندان نیز انتظار فرمانبرداری دارند و به عواقب این اقدامات نیز نمی اندیشند و اگر طرحشان با شکست روبرو شد به این سخن بسنده می کنند که اشتباه از آنان نیست.

+  دور شو اما

معمولا پدران و مادران ، فرزندان خود را در زندگی خصوصی کمک می کنند اما خانواده های پدرسالار تمایلی به استقلال فرزندان خود ندارند در چنین مواقعی انتخاب ها و اعترض هایشان نیز نادیده گرفته می شود.

+  کمک ما را بپذیر

فرزندان به خاطر کمک های والدین از آنان قدردانی می کنند و در مقابل به انان خدمت می کنند اما والدین همواره خدمت خود را به فرزندانشان یاداوری می کنند .با چنین والدینی چگونه باید برخورد کرد ؟

در ابتدا باید بدانیم نمی توان گذشته را تغییر داد و یک رابطه بد، بیماری مزمنی است در واقع هر فردی دارای حقوق و نیازهای خاصی است که نباید از ان خجالت بکشد بر این اساس هر انسانی حق دارد در منزل خود زندگی و قوانین خاصی را وضع کند . . . .

پايان مطلب

منبع : العالم

درباره بهداشت كودكان ,
مجله اینترنتی هلو شنبه 01 دی 1397 زمان : 10:46 نظرات (0)
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
کد امنیتی رفرش

درباره ما
ما در مجله اينترنتي هلو با جديدترين مطالب درباره پزشکي،زناشويي،آشپزي،بارداري،کودک،تعبير خواب،مدل لباس،بيوگرافي افراد مشهور و .... در خدمت شما عزيزان هستيم
اطلاعات کاربری
داستان واقعي رابطه نامشروع با پسر شهرستاني

داستان واقعي رابطه نامشروع با پسر شهرستاني

کامران سرانجام توانست من را فریب دهد، زیرا او با اصرارتمام توانست یک روز به دور از چشم مادرم به خانه ما آمده و با من ارتباط برقرار کرده و  . .

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

لذت جنسي در دوران بيماري هاي مزمن

لذت جنسي در دوران بيماري هاي مزمن

افرادي که دچار بيماري هاي مزمن هستند چگونه از رابطه جنسي خود لذت ببرند؟

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

تجاوز به دختر دانش آموز توسط يک فوتباليست

تجاوز به دختر دانش آموز توسط يک فوتباليست

آقاي فوتباليست که دختر دانش آموز تجاوز کرده بود و باعث باردار شدن اين دختر شده بود

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

آمار سایت
  • کل مطالب : 12266
  • کل نظرات : 148
  • افراد آنلاین : 208
  • تعداد اعضا : 97
  • آی پی امروز : 402
  • آی پی دیروز : 124
  • بازدید امروز : 2,055
  • باردید دیروز : 348
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 2,055
  • بازدید ماه : 2,055
  • بازدید سال : 61,315
  • بازدید کلی : 3,922,696
  • کدهای اختصاصی