loading...

مجله اينترنتي هلو

بازدید : 31

درست کردن ماسک صورت با مواد طبيعي در خانه

بخش آرايش و زيبايي مجله اينترنتي هلو - اگر به فکر سلامتي و شادابي پوست خود هستيد به شما پيشنهاد مي کنيم از ماسک هاي صورت استفاده کنيد . در اينجا طرز تهيه ماسک صورت با مواد طبيعي را به شما آموزش مي دهيم

به ادامه برويد

+ ماسک پیاز :

برای پاکسازی پوست صورت یک عدد پیاز متوسط را رنده و از صافی رد کنید. سپس با پنبه آن را روی پوست خود بمالید. باقی مانده پیاز را با یک قاشق مرباخوری عسل مخلوط کنید. وقتی آب پیازی را که در مرحله اول روی پوست خود مالیده اید، خشک شد، این ماسکی را که تهیه کرده اید به آرامی روی تمام پوست خود به جز دور چشم ، پخش کنید . بعد از ۱۵ دقیقه می توانید پوستتان را با آب سرد بشویید.
معرفی ماسک خانگی برای پاکسازی صورت

+ پاکسازی پوست صورت با ماسک سفیده تخم مرغ

یک عدد سفیده تخم مرغ را با یک قاشق عرق نعناع مخلوط کنید و خوب هم بزنید. سپس این ماسک را به حالت ماساژ و به آرامی با حرکت دورانی روی پوست بمالید. زمانی که از این ماسک استفاده می کنید، به هیچ عنوان نباید صحبت کنید تا کاملا خشک و جذب شود. بنابراین، زمانی که سفیده تخم مرغ روی پوستتان است، پوست خود را کاملا بی حرکت نگه دارید تا چین و چروک ایجاد نشود. پس از ۱۵ دقیقه می توانید پوست خود را با آب سرد بشویید.

+ ماسک نشاسته برای پاکسازی صورت

برای تهیه این ماسک، یک قاشق غذاخوری ماست را با یک قاشق چای خوری سرخالی نشاسته مخلوط کنید و به آرامی و با حرکت دورانی آن را روی تمام پوست خود بمالید. پس از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با آب ولرم پوستتان را بشویید؛ توجه داشته باشید هنگامی که این ماسک روی پوست است از خندیدن و هرگونه حرکت پوست خود بپرهیزید زیرا پوستتان دچار چین و چروک می شود.

+ با ماسک جوانه گندم صورت تان را پاکسازی کنید

برای تهیه این ماسک یک قاشق غذاخوری ماست را با یک قاشق چای خوری سر پر آرد جوانه گندم یا آرد نان سنگک مخلوط کنید و آرام آرام و یکنواخت به روی پوستتان بمالید و اجازه دهید تا روی پوستتان کاملا خشک شود. پس از ۲۰ دقیقه می توانید صورت خود را با آب سرد بشویید. از این ماسک می توانید هفته ای ۲ تا ۳ بار استفاده کنید.

+ ماسک هویج  برای پاکسازی صورت

برای روشن کردن پوست صورت و جای جوش در یک شیشه ۴ برش کوچک هویج (یک عدد هویج متوسط) را با ۱۴ قاشق غذاخوری الکل سفید و ۶ قاشق غذاخوری سرکه و ۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین و ۲ قاشق غذاخوری آبلیمو مخلوط کنید و در شیشه را ببندید و تکان دهید.اجازه دهید مخلوط یک روز بماند تا آماده شود.بعد هر روز لوسیون را به صورتتان بمالید.مراقب باشید این مخلوط قوی است.

+ نکته مهم :

اگر صورتتان حساس است، لطفاً قبل از استفاده از هر یک از ماسک ها اول روی دست خود امتحان کنید. از هر یک از این ماسک ها در هفته ۲ بار (به مدت دو ماه) استفاده کنید.

+ بخور دادن پوست

بخوردادن صورت، درمانی ارزان و بسیار مؤثر برای منافذ مسدود‌شده‌ی پوست و در کل پاکسازی پوست صورت است. به دلیل باز شدن منافذ پوست ناشی از رطوبت و گرما، سموم از زیر پوست خارج می شود. با استفاده از گیاهانی نظیر مریم گلی، زنجبیل، بابونه و رزماری برای بخور استفاده کنید. قدم اول برای پاکسازی پوست بخور دادن می باشد. بدین گونه که داخل ظرف بخور از گیاهان ذکر شده استفاده کرده و منتظر به جوش آمدن ظرف شوید.

بعد از این کار حوله ای روی سر انداخته و به مدت زمان ۲۰ دقیقه بخور دهید تا منافذ پوست به طور کامل باز شود و دانه های سر سیاه به طور کامل خارج شود. سپس به‌ آهستگی صورت خود را خشک کرده و از تونر صورت (برای تعادل pH پوست) و مرطوب‌کننده‌ی ملایم (برای محافظت از پوست در برابر خشکی) استفاده کنید.

دو بار در هفته از بخور استفاده کنید تا منافذ پوست‌تان باز شود و پوستتان جوان بماند. برای رایحه بهتر می توانید در کاسه بخور از چای سبز و چوب دارچین نیز استفاده کنید. . . .

پايان

بازنشر : مجله اينترنتي هلو

منبع : نيک صالحي

مجله اینترنتی هلو شنبه 28 اردیبهشت 1398 زمان : 13:39 نظرات (0)
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
کد امنیتی رفرش

درباره ما
ما در مجله اينترنتي هلو با جديدترين مطالب درباره پزشکي،زناشويي،آشپزي،بارداري،کودک،تعبير خواب،مدل لباس،بيوگرافي افراد مشهور و .... در خدمت شما عزيزان هستيم
اطلاعات کاربری
داستان واقعي رابطه نامشروع با پسر شهرستاني

داستان واقعي رابطه نامشروع با پسر شهرستاني

کامران سرانجام توانست من را فریب دهد، زیرا او با اصرارتمام توانست یک روز به دور از چشم مادرم به خانه ما آمده و با من ارتباط برقرار کرده و  . .

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

لذت جنسي در دوران بيماري هاي مزمن

لذت جنسي در دوران بيماري هاي مزمن

افرادي که دچار بيماري هاي مزمن هستند چگونه از رابطه جنسي خود لذت ببرند؟

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

تجاوز به دختر دانش آموز توسط يک فوتباليست

تجاوز به دختر دانش آموز توسط يک فوتباليست

آقاي فوتباليست که دختر دانش آموز تجاوز کرده بود و باعث باردار شدن اين دختر شده بود

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

آمار سایت
  • کل مطالب : 12266
  • کل نظرات : 148
  • افراد آنلاین : 214
  • تعداد اعضا : 97
  • آی پی امروز : 405
  • آی پی دیروز : 124
  • بازدید امروز : 2,566
  • باردید دیروز : 348
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 2,566
  • بازدید ماه : 2,566
  • بازدید سال : 61,826
  • بازدید کلی : 3,923,207
  • کدهای اختصاصی