loading...

مجله اينترنتي هلو

بازدید : 147

بازارها شلوغ، مردم گرم خرید عید، اجناس بین خریدار و فروشنده دست به دست می

 

شود، در این روزهای داغ بازار، تنور دل کارگران ایرانی درتب و تاب است، آن ها چشم به

 

 

راهند که خریداران خرید دسترنج ایرانی را به کالای خارجی اولویت دهند

به ادامه مطلب برويد

گرداوري: سايت هلو

 بازارها شلوغ، مردم گرم خرید عید، اجناس بین خریدار و فروشنده دست به دست می شود، در این روزهای داغ بازار، تنور دل کارگران ایرانی درتب و تاب است، آن ها چشم به راهند که خریداران خرید دسترنج ایرانی را به کالای خارجی اولویت دهند.
[کالای ایرانی چشم انتظار خرید در بازار داغ عید]

به گزارش ایرنا، به روزهای پایان سال که نزدیک می شویم، بازار خرید و فروش اجناس مختلف و مایحتاج عمومی مردم درحالی گرم می شود که چشم نوازی کالاهای خارجی، لعاب کالای ایرانی را از رنگ می اندازد.
کار به جایی رسیده که چین، حتی ظروف سفره هفت سین ایرانی را در بسته بندی های زیبا، راهی بازار ایران کرده تا سال هجری شمسی با هفت سین چینی آغاز شود.
علاوه بر این کار به جایی رسیده که بازارهای ایران مملو از کالاهایی از جمله تسبیح و مهر ساخت چین است که جای بسی تامل است.
تارا لقمانی بانوی سمنانی در حال وارسی کردن یکی از این بسته های هفت سین است و می گوید: حیف است این بسته های هفت سین چینی را جایگزین سرامیک های دست ساز وطنی یا ظروف چینی گل قرمز قدیمی کنیم.
وی افزود: این اجناس، بنجل هایی هستند که شاید قیمت کمتری داشته باشند ولی از نظر فرهنگی برازنده خانواده های ایرانی و این سرزمین تاریخی نیستند.
وی که دانشجوی کارشناسی ارشد هنرهای تجسمی است، اظهار داشت: خریدهای عیدانه باید بر اساس سبک دینی و اسلامی و مطابق با هنر و فرهنگ ایرانی انجام شود و این رویکرد باعث می شود از تولید کننده داخلی حمایت و باعث رونق اقتصاد داخلی شود.
وی تاکید کرد: متاسفانه در سال های اخیر ورود کالاهای چینی به ایران بدون و حساب و کتاب بوده و شکل بدتر آن این است که چینی ها کالاهای نظیر هفت سین، مهر، تسبیح و قرآن وارد بازار ایران کرده اند که جای تامل دارد.
رضا رمضان پور هم که فروشنده پوشاک است، می گوید: نیمی از لباس هایی که این روزها به عنوان خارجی با قیمت های کلان عرضه می شود ، لباس های ایرانی است که صرفا برند خارجی خورده است.
وی می افزاید: اغلب لباس های خارجی ازمبادی غیرقانونی وارد کشور می شود و به اسم از جمله ترک و ایتالیا به فروش می رسد و این در حالی است که پوشاک با کیفیت خودمان در گوشه مغازه ها خاک می خورد.
این فروشنده جوان با تاکید بر این که باید نگاه خریداران نسبت به کالای ایرانی تغییر کند، گفت : بسیاری از شلوارهای جین که به اسم ترک به فروش می رسد، همان شلوارهایی است که در کارگاه های خیاطی ایران دوخته شده و صرف خوردن برند یک شرکت معتبر چند برابر قیمت به فروش می رسد.
وی خاطرنشان کرد: اعتمادمردم به پوشاک ایرانی باعث می شود، کار وکاسبی قاچاقچیان لباس و سودجویانی که با برندسازی فقط مشغول سر کیسه کردن مردم هستند، از سکه بیفتد و در مقابل، کارگاه های تولید پوشاک ایرانی پر رونق تر شوند.
در هنگام صحبت این فروشنده، خانواده 'ادبیان' برای خرید نوروزی وارد مغازه شدند.
صادق ادبیان پدرخانواده گفت: کت و شلوار تولید داخل که من می خرم، شاید یک کارگر را از بیکاری نجات دهد، اگر همه مردم موقع خرید کالا، این فکر را داشته باشند که زندگی کارگران واحدهای صنعتی و تولیدی کشور، وابسته به انتخاب آنهاست، به طور قطع کالای ایرانی را انتخاب می کردند.
وی ادامه داد: زمانی که دشمن می خواهد از راه اقتصادی به ملت فشار وارد آورد، حمایت از تولید با فرهنگ خرید کالای ایرانی و قرار دادن آن در سبد خانوار، تنها راه حمایت از کشور است.
همسر آقای ادبیان هم کیفیت را اصل اول انتخاب کالا در خانواده ها عنوان کرد و گفت : اگر کالای ایرانی در مقایسه با مشابه خارجی آن با کیفیت تر باشد، به طورقطع در زمان انتخاب ، در اولویت قرار می گیرد.
علی ردایی دیگر خریدار این مغازه هم گفت: گاندی رهبر هندی ها با اتخاذ راهبرد خرید کالاهای هندی دمار از روزگار انگیسی ها درآورد و پیروز میدان شد.
در ادامه تهیه گزارش به مغازه پرده فروشی رسیدم که آنقدر شلوغ بود که به سختی می شد وارد آن شد.
خانم ها با وسواس تور ها و پرده ها را نگاه می کردند و در رایانه فروشنده ، مدل های پرده آشپزخانه ، نشیمن ، پذیرایی و اتاق خواب و کودک را بررسی می کردند .
خانم سیادتی که همراه با دخترانش برای خرید آمده بود، به ایرنا گفت : با خرید کالای ایرانی، زمینه اشتغال جوانان خودمان فراهم می شود.
وی بابیان اینکه برای تغییر نگرش جامعه از خرید کالاهای خارجی به کالاهای ایرانی نیاز به انقلاب فرهنگی داریم، گفت : پسرم مدتها بیکار بود و نداشتن شغل مشکلات زیادی را ایجاد کرده بود ، به نظرم اشتغال ،سلامتی فردی و کاهش آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد.
وی افزود : حالا که پسرم در یک کارخانه تولید کاشی درسمنان مشغول به کار شده ، به همه اقوام و دوستان می گویم در صورتی که می خواهند خانه بسازند از کاشی های تولید خودمان استفاده کنند.
وی ادامه داد: همین حالا هم برای تعویض پرده خانه های خودم و دو دخترم ، به سراغ پرده ها و تورهای ایرانی آماده ایم که کارگران این کارخانه که مثل بچه های خودمان هستند بر سر شغل خود ماندگار شوند.
مردم در انجام بسیاری از سیاست های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی، نقش عمده و در برخی از سیاست ها، اصلی ترین نقش را در اجرا و شکست آن برعهده دارند.
رهبری معظم انقلاب همواره به نقش اصلی مردم در اجرای این سیاست ها تاکید داشته اند تا جایی که در یکی از سخنرانی هایشان بیان کردند: ' عمده، مردم اند. شما باید کالای ایرانی بخواهید. این افتخار نیست. این تفاخر غلطی است که ما مارک های خارجی را در پوشاکمان، در وسایل منزلمان، در مبلمانمان، در امور روزمره مان، در خوراکی هایمان ترجیح بدهیم به مارک های داخلی؛ در حالی که تولید داخلی در خیلی از موارد بسیار بهتر است. تولید داخلی مهم است. ببینید کارگر ایرانی چه تولید کرده است، سرمایه دار ایرانی چه سرمایه گذاری کرده است. در زمینه ی مصرف، عمده ی کار دست مردم است که این بخشی از اصلاح الگوی مصرف است که من دو سال قبل اینجا به ملت ایران عرض کردم و بخشی از جهاد اقتصادی است که سال گذشته عرض کردم. تولید ملی مهم است. این را باید هدف قرار بدهند '
شیرین کشاورز کارشناس اقتصادی به ایرنا می گوید : تولید ملی ومصرف کالای داخلی ، یکی از مهم ترین موضوعاتی است که رهبر معظم انقلاب هم روی آن تاکید دارند و شاه کلید رونق اقتصادی است.
وی افزود: این موضوع فقط جنبه اقتصادی محض ندارد و مباحث فرهنگی و تربیتی هم باید در توسعه آن گنجانده شود.
این کارشناس معتقد است: پیروی از الگوهای غربی در زندگی روزمره، عرصه را بر مصرف کالای ایرانی تنگ می کند و کاهش مصرف کالای ایرانی، کاهش تولید آن را در پی خواهد داشت.
ابوالقاسم صمیمی کارشناس امور اجتماعی در سمنان هم معتقد است : برای انجام بهتر سیاست تحقق نقش مردم در اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی ، طرح هایی مثل خرید کالا با کارت های اعتباری انجام شده ولی باید در کنار آن سیاست های حمایت از صنایع و فرهنگ سازی لازم برای خرید کالای ایرانی هم انجام بشود.
وی بیان داشت: حمایت از کالای ایرانی در سبد خرید عیدانه ، نقش مؤثر مردم در تحقق اقتصاد مقاومتی را بیش از گذشته نشان می دهد چرا که مؤلفه های اقتصادی زنجیروار به هم متصل اند و بی شک خرید کالای ایرانی باعث رونق تولید داخلی، ایجاد اشتغال، جلوگیری از خروج ارز و در نهایت منجر به رونق اقتصادی کشور می شود.
براساس آمار 22 درصد جوانان 15 تا 29ساله در ایران ، معادل یک و نیم میلیون نفر بیکار هستند.
محاسبات نشان می دهد که اگر هر ایرانی روزی هزارتومان از مصارف خود را به کالای داخلی تخصیص دهد، برای این یک و نیم میلیون نفر جوان بیکار ، شغل ایجاد می شود

گرداوري: سايت هلو

منبع: ايرنا

مجله اینترنتی هلو سه شنبه 18 اسفند 1394 زمان : 8:53 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب
کد امنیتی رفرش

درباره ما
ما در مجله اينترنتي هلو با جديدترين مطالب درباره پزشکي،زناشويي،آشپزي،بارداري،کودک،تعبير خواب،مدل لباس،بيوگرافي افراد مشهور و .... در خدمت شما عزيزان هستيم
اطلاعات کاربری
داستان واقعي رابطه نامشروع با پسر شهرستاني

داستان واقعي رابطه نامشروع با پسر شهرستاني

کامران سرانجام توانست من را فریب دهد، زیرا او با اصرارتمام توانست یک روز به دور از چشم مادرم به خانه ما آمده و با من ارتباط برقرار کرده و  . .

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

لذت جنسي در دوران بيماري هاي مزمن

لذت جنسي در دوران بيماري هاي مزمن

افرادي که دچار بيماري هاي مزمن هستند چگونه از رابطه جنسي خود لذت ببرند؟

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

تجاوز به دختر دانش آموز توسط يک فوتباليست

تجاوز به دختر دانش آموز توسط يک فوتباليست

آقاي فوتباليست که دختر دانش آموز تجاوز کرده بود و باعث باردار شدن اين دختر شده بود

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

آمار سایت
  • کل مطالب : 12266
  • کل نظرات : 148
  • افراد آنلاین : 292
  • تعداد اعضا : 97
  • آی پی امروز : 428
  • آی پی دیروز : 105
  • بازدید امروز : 4,704
  • باردید دیروز : 343
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 8,568
  • بازدید ماه : 8,568
  • بازدید سال : 67,828
  • بازدید کلی : 3,929,209
  • کدهای اختصاصی