loading...

مجله اينترنتي هلو

بازدید : 232

چرب کردن سبيل آمريکا

عربستان سبيل آمريکا را چرب مي کند - شعار جديد آمريکا : پول مي گيريم خفه مي شيم

تبرئه مقامات سعودی از حادثه 11 سپتامبر، به معنی توقف باج‌گیری آمریکا از عربستان نیست.
 پس از حوادث تروریستی ساختمان تجارت جهانی نیویورک در سال 2001 که به صورت سازمان یافته توسط زاییده مکتب رژیم عربستان سعودی، یعنی گروهک تروریستی القاعده انجام گرفت؛ دولت جنگ‌طلب جورج بوش رئیس جمهور وقت ایالات متحده به بهانه از بین بردن افیون تروریست به افغانستان و سپس به عراق لشکر کشی کرد

به ادامه مطلب برويد

 با توجه به نوع و شکل رخداد مذکور از همان ابتدا مشخص بود، دست‌هایی در پس پرده است. چگونه ممکن است چند تروریست از فیلترهای مختلف امنیتی و رصد نهادهای اطلاعاتی آمریکا عبور کرده و چند فروند هواپیما را بربایند و سپس بر فراز آسمان این کشور جولان دهند؟

"تروریسم بین‌الملل دولتی"؛ بهترین گزینه‌ای است که می‌تواند از عناصر اصلی یکی از بزرگترین فجایع تروریستی کشور به اصطلاح امن آمریکا باشد.
شعار جديد آمريکا : پول مي گيريم خفه مي شيم
15 سال پس از واقعه 11 سپتامبر و حمله به برج های دوقلوی معروف آمریکا ، چندی پیش اسناد جدیدی از نقش اساسی رجال سعودی در هدایت این عملیات تروریستی افشا شد.

حیات شهروندان آمریکا دست‎مایه شاهزاده سعودی / سبیل چرب کاخ سفید با دلارهای نفتی!

تنها بر اساس یکی از این گزارش‎ها، پلیس فدرال آمریکا "اف بی آی" ظاهرا بر نتایج یک تحقیق در خصوص ارتباط خاندان سعود با حوادث یازده سپتامبر و نقش آنها در سازماندهی عملیات سرپوش گذاشته شده است.

در همین ارتباط، روزنامه ایندیپندنت به نقل از روزنامه آمریکایی نیویورک پست می‎نویسد:‌ اف بی آی متهم شده است به اینکه بر ارتباط عربستان سعودی با حملات یازده سپتامبر سرپوش گذاشته است. طبق این گزارش،‌ اف بی آی درباره ادعاهایی مبنی بر خروج ناگهانی یکی از خانواده های برجسته سعودی از آمریکا چند هفته قبل از حوادث یازده سپتامبر تحقیق کرده بود اما جزئیات آن در اختیار کمیسیون تحقیق کنگره در روند بررسی حوادث یازده سپتامبر قرار داده نشد.

حیات شهروندان آمریکا دست‎مایه شاهزاده سعودی / سبیل چرب کاخ سفید با دلارهای نفتی!

در حال حاضر اصلی‎ترین موضوعی که روزهای اخیر درباره آن گفت‎وگو می شود، گزارش 28 صفحه ای محرمانه ای است که کنگره آمریکا در سال 2002 درباره این حملات تروریستی تهیه نمود. اما جورج بوش رییس جمهور وقت آمریکا دستور داده بود تا این گزارش بصورت محرمانه بایگانی شود. بالاخره پس از کش ‎و‎ ‎قوسهای فراوان، دولت باراک اوباما بطور رسمی  از دخالت هم‎پیمان سنتی خود در وقایع سپتامبر پرده برداشت.

 اما به فاصله چند روز از برملا شدن راز برخورد هواپیماها به برجهای نیویورک، خبر تبرئه حکام سعودی از دست داشتن در حملات 11 سپتامبر، انگشت اتهام را از روی نام مقامات ریاض برداشت.

 پیش از این، گزارش‎های متعددی منتشر شده بود که حاکی از حمایت و پشتیبانی مسئولان و شاهزادگان سعودی در سفارت عربستان در آمریکا از عاملان سعودی حملات 11 سپتامبر بود و مخفی نگه داشتن 28 صفحه از گزارش کمیته حقیقت یاب در این زمینه، به این شک و تردیدها دامن زده بود.

حیات شهروندان آمریکا دست‎مایه شاهزاده سعودی / سبیل چرب کاخ سفید با دلارهای نفتی!

دولت آمریکا، با لغو قید محرمانه از صفحات این گزارش، به این حرف و حدیث‎ها پایان داد و عربستان را از دست داشتن در وقایع 11 سپتامبر تبرئه کرد. گفته می شود که این کار دولت آمریکا، به منظور راضی کردن عربستان صورت گرفت، زیرا روابط ریاض و واشنگتن، در پی توافق هسته ای جمهوری اسلامی، به تیرگی گراییده بود.

مشخص نیست که دلیل اصلی برداشتن قید محرمانه از این 28 صفحه ای که 15 سال محرمانه بود، چیست. اگر واقعاً عربستان از هرگونه اتهامی در این زمینه، مبراست، چرا این همه سال، این صفحات محرمانه مانده بود، آیا هدف از این کار، باج گیری از عربستان بوده است و آیا فرایند باج گیری اکنون متوقف شده است، یا این که این سریال قسمت هایی دیگر نیز دارد که آمریکا در صورت نیاز، آن را ارائه خواهد کرد؟

حیات شهروندان آمریکا دست‎مایه شاهزاده سعودی / سبیل چرب کاخ سفید با دلارهای نفتی!

با این حال، تبرئه مقامات سعودی از دست داشتن در این ماجرا، به معنی توقف باج گیری آمریکا از عربستان نیست، زیرا آمریکا که توانسته بود دروغی به بزرگی سلاح های کشتار جمعی عراق را سرهم کند، به راحتی می تواند دروغی دیگر ساز کند تا بتواند 120 میلیارد دلار سرمایۀ سعودی را که به خزانۀ آمریکا سپرده شده است، بالا بکشد.

"محمد ساجدی" کارشناس سیاست خارجی، پیرامون نقش عربستان در وقایع 11 سپتامبر و تبرئه شدن آن توسط کاخ سفید، در گفت‎وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: آن طور که می‌دانیم، در حوادث 11 سپتامبر 19 نفر دست داشتند که رسما 15 نفر از آنها سعودی بودند. خود آمریکایی‌ها بهتر از هر کسی به این موضوع واقف هستند. شخص بن‌لادن اصلا سعودی است و از بزرگترین ثروتمندان عربستان است. چنانکه فروشگاه‌های بن لادن هم در این کشور بسیار معروف است.

طبق ادعای عربستان، این کشور حدود 700 میلیارد دلار سرمایه‌های منقول و غیر منقول در کل ایالات متحده دارد. به اصطلاح سبیل مقامات آمریکایی و نمایندگان سازمان ملل را چرب کرده است.

در شرایط فعلی نزدیکی انتخابات در آمریکا و از طرفی دیگر شکست عربستان در صحنه سیاسی سوریه، عراق، یمن، بحرین و حتی اخیرا ماجرای ترکیه (کودتا)، نشانه‎هایی فاحش از  عقب‌گرد واشنگتن در برابر ریاض کاملا محسوس است.

بنابراین حاکمان سعودی به کاخ سفید گفته‌اند: اگر آن 28 صفحه (گزارش مربوط به 11 سپتامبر) از گزارش حذف نشود، این موضوع منجر به خروج دارایی‌های ما از آمریکا خواهد شد که البته باید گفت: این یک بلوف سیاسی است. آمریکایی‌ها چنانچه بخواهند این کار را انجام دهند شانس خود را در منطقه از دست خواهند داد. از این رو بین بد و بدتر گزینه بدتر را انتخاب می‌کنند. دولت آمریکا با جمهوری اسلامی رابطه خوبی ندارد با عربستان هم که مدتی است دچار تنش شده است. در سوریه، یمن، عراق هم موضع انها مشخص است.

بنابراین در شرایط موجود باید واشنگتن، عربستان را برای خود حفظ کند. اما نظر به تحولات اخیر به نظر می‌رسد که عربستان آبستن تغییرات بسیار گسترده‌ای است.زمانی خانم رایس وزیر خارجه جورج بوش از تقسیم خاورمیانه به عنوان زایمان جدید یاد کرد.در آن موقع؛ عربستان آماده تحول و دگرگونی بزرگی بود. جنگ 33 روزه مسیر را تغییر داد و از طرفی در امریکا جمهوری‌خواها کنار رفتند و دموکرات‌ها آمدند. اما همچنان این تز به قوت خود باقی است و حتی تا مرحله تقسیم عربستان هم پیش رفته است. آنچه که امروز در عربستان اتفاق می‌افتد، برآیند اختلافات بسیار کلانی است که در هیئت حاکم این رژیم وجود دارد.

شاید به دلیل انباشت امکانات نظامی موجود و دینی که کاخ سفید به دولتمردان سعودی به خاطر خرید سه میلیارد اسلحه از سوی آنها دارد، مجبورند آنچه که در شرف وقوع است به عقب بی‏ندازند. در واقع نسخه‌ای که برای عربستان پیچیده شده به مثابه یک قرص مسکن است و به مفهوم حل بحران عربستان نیست.

امروز رژیم ریاض در هیچ زمینه‌ای موفقیت نداشته؛ در عرصه سوریه بازنده‌ است - در لبنان با شکست مواجه شده - در یمن همین طور - در بحرین قافیه را باخته‌ و در واقع در درون خود باخته‌ است. از این رو گزینه حفظ آمریکا، آخرین شانس برای ریاض است. پیش بینی می‌شود در روزهای پیش رو ایالات متحده امتیازهای بیشتری از عربستان خواهد گرفت

 

مجله اينترنتي هلو

 

باشگاه خبرنگاران جوان

مجله اینترنتی هلو دوشنبه 04 مرداد 1395 زمان : 9:12 نظرات (0)
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
کد امنیتی رفرش

درباره ما
ما در مجله اينترنتي هلو با جديدترين مطالب درباره پزشکي،زناشويي،آشپزي،بارداري،کودک،تعبير خواب،مدل لباس،بيوگرافي افراد مشهور و .... در خدمت شما عزيزان هستيم
اطلاعات کاربری
داستان واقعي رابطه نامشروع با پسر شهرستاني

داستان واقعي رابطه نامشروع با پسر شهرستاني

کامران سرانجام توانست من را فریب دهد، زیرا او با اصرارتمام توانست یک روز به دور از چشم مادرم به خانه ما آمده و با من ارتباط برقرار کرده و  . .

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

لذت جنسي در دوران بيماري هاي مزمن

لذت جنسي در دوران بيماري هاي مزمن

افرادي که دچار بيماري هاي مزمن هستند چگونه از رابطه جنسي خود لذت ببرند؟

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

تجاوز به دختر دانش آموز توسط يک فوتباليست

تجاوز به دختر دانش آموز توسط يک فوتباليست

آقاي فوتباليست که دختر دانش آموز تجاوز کرده بود و باعث باردار شدن اين دختر شده بود

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

آمار سایت
  • کل مطالب : 12266
  • کل نظرات : 148
  • افراد آنلاین : 281
  • تعداد اعضا : 97
  • آی پی امروز : 425
  • آی پی دیروز : 105
  • بازدید امروز : 3,041
  • باردید دیروز : 343
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6,905
  • بازدید ماه : 6,905
  • بازدید سال : 66,165
  • بازدید کلی : 3,927,546
  • کدهای اختصاصی