loading...

مجله اينترنتي هلو

بازدید : 55

مي خواهيد هاشور کنيد؟ مي خواهيد بوتاکس کنيد؟ مي خواهيد جراحي زيبايي انجام دهيد؟ پس اول اين مطلب را بخوانيد . . .

به ادامه مطلب برويد

مجله اينترنتي هلو - www.holoo1.ir

زيبا شويم


- این روزها انگار همگی در برابر هجمه‌ای از انواع جراحی و دستکاری زیبایی هستیم. البته که هیچ‌کس از زیباتر شدن بدش نمی‌آید، اما این که زیبایی واقعا چی هست، سوال است.

  مثلا اگر سفید باشیم زیبا است یا اگر مثل مد روز حسابی برنزه شویم؟ لب‌های جمع‌جور قشنگ است یا لب‌های برجسته آنچنانی که از نیم‌رخ چند سانتی از صورت جلوتر باشند؟ اصلا این شکلی که هستم زیباتر است یا شکلی که انواع کلینیک‌های زیبایی و آرایشگاه‌ها دارند تبلیغ می‌کنند؟

جواب همه این سوال‌ها، پیش خودتان است، زیر احساسی که نسبت به ظاهر خودتان دارید.

- شما چه تصویری از بدن خود در ذهنتان دارید؟ چه‌قدر از ویژگی‌های مختلف بدنتان،‌ مثل قد، میزان چاقی یا لاغری،‌ رنگ و پرپشتی موها، رنگ چشم‌ها،‌ مدل چهره، رنگ پوست و .... در بدن خود احساس رضایت می‌کنید و چه‌قدر تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که کاش می‌شد در این ویژگی‌ها تغییری ایجاد کرد؟

به بیان دیگر، تصویری که از خودتان سراغ دارید چیست و تصویر ایده‌آلتان چیست؟

یکی از راه‌هایی که نشان می‌دهد تصویر بدنی ایده‌آل شما چه‌قدر به تصویری که از بدن خود در ذهن دارید نزدیک است،‌ این است که تک به تک، ویژگی‌هایی که فکر می‌کنید دارید را با ایده‌آل آن ویژگی در ذهنتان مقایسه کنید و ببینید چه احساسی از این تفاوت تجربه می‌کنید.

  این احساس چه‌قدر ناراحت‌کننده است و چه‌قدر باعث می‌شود احساس نارضایتی از بدن خود داشته باشید؟ مثلا اگر موهای کم‌پشت و روشنی دارید، شاید آرزو می‌کنید موهای مشکی، پرپشت و براقی داشتید و آن‌قدر موهایتان به نظرتان بد می‌رسد که بدون رسیدگی،‌ سشوار کشیدن و استفاده از اتوی مو و تافت،‌ حاضر نیستید کسی شما را ببیند، یعنی، این تکه از تصویر بدنی‌تان نیاز به تغییر دارد تا احساس راحتی و رضایت بیشتری از خود داشته باشید.

  همه دوست دارند مرتب وآراسته باشند و دیگران آن‌ها را خوش‌ظاهر بدانند. با این حال،‌ همیشه نمی‌توان آراسته بود. در برخی موقعیت‌ها آراستگی اصلا معنایی ندارد،‌ مثلا در استخر شنا، نمی‌توان موها را آراسته نگه داشت. بنابرین مشکل زمانی به وجود می‌آید که این احساس ناخوشایند در مورد خود، در موقعیت‌های اجتماعی حال شما را بد کند، یا مانع از برخی فعالیت‌های شما شود.

- مثلا وقتی در جمعی غریبه قرار می‌گیرید، ‌وقتی به مهمانی می‌روید و متوجه می‌شوید متفاوت از بقیه لباس پوشیده‌اید، وقتی در حضور شما از ظاهر کسی تعریف می‌شود اما به شما چیزی در مورد ظاهرتان گفته نمی‌شود، وقتی احساس کنید لباستان برای هیکل شما مناسب نیست، وقتی همراه دوستی هستید که از شما جذاب‌تر است یا وقتی در جمعی، همه در مورد رژیم گرفتن و وزن کم کردن صحبت می‌کنند، معمولا ‌چه احساسی به شما دست می‌دهد؟

- وقتی از خواب بیدار شده‌اید، ‌وقتی در استخر هستید، وقتی تازه از حمام بیرون آمده‌اید،‌ وقتی هیچ آرایشی ندارید، ... و کسی شما را می‌بیند، یا ناگهان کسی از راه می‌رسد یا این که از شما عکس می‌گیرند، چه‌قدر احساس منفی به شما دست می‌دهد؟

- همه این موارد،‌ در واقع در هر روز از زندگی آدم‌ها اتفاق می‌افتند و کسانی که تصویر بدنی خوبی از خود ندارند و خود را به همان‌ شکلی که هستند نپذیرفته‌اند،‌ در موقعیت‌های زیادی دچار احساس منفی،‌ معذب بودن و ...می‌شوند.

- آن‌ها ممکن است بیرون رفتن با برخی از دوستان خود را کنار بگذارند،‌ چون در کنار آن‌ها احساس می کنند که جذاب و زیبا نیستند و افکار منفی‌شان در مورد بدنشان بیشتر می‌شود.

- همچنین ممکن ست از خیر برخی از موقعیت‌ها بگذرند، مثلا به گشت و گذار و شب‌مانی در کوه و جنگل تن ندهند،‌ چون نمی‌دانند اگر بارانی ببارد و خیس شوند، یا صبح که از خواب بیدار می شوند و خبری از دوش و آینه نیست، چه شکلی خواهند بود و نمی‌خواهند دیگران آن‌ها را به آن شکل ببینند. شما چقدر بدن و ظاهر خودتان را دوست دارید و در چنین موقعیت‌هایی چقدر اساس راحتی می‌کنید؟

پس لیست‌هایتان را آماده کنید تا بیشتر در این مورد در نی‌نی‌سایت با هم صحبت کنیم.
+ برای قدم اول:

   

- لیست ویژگی‌های ظاهری که الان دارید: مثلا موهای خرمایی فر و مجعد
   

- لیست ویژگی‌های ظاهری ایده‌آل: مثلا: موهای مشکی موج دار
   

- لیست احساس‌هایی که از مقایسه ویژگی موجود و ویژگی ایده آل به ما دست می‌دهد: مثلا: حسرت و اندوه/ یا خیلی هم مهم نیست موهامو رنگ می‌کنم

+ برای قدم دوم:

- لیست موقعیت‌هایی که به خاطر ویژگی‌های ظاهری‌تان احساس معذب بودن و ناراحتی می‌کنید یا حتی از قرار گرفتن در آن موقعیت اجتناب می‌کنید، مثلا:

   

- به خاطر این که فکر می‌کنم چاق شدم با دوستانم به استخر نمی‌روم
   

- چون چاق شدم و لباس جذب نمی‌خوام بپوشم، چند وقتی است در مهمانی‌های دوره‌ای دوستانم شرکت نکرده‌ام

پايان مطلب

ني ني سايت  ninisite.com

هاشور بوتاکس و جراحي زيبايي

مجله اینترنتی هلو چهارشنبه 29 شهریور 1396 زمان : 20:34 نظرات (0)
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
کد امنیتی رفرش

درباره ما
ما در مجله اينترنتي هلو با جديدترين مطالب درباره پزشکي،زناشويي،آشپزي،بارداري،کودک،تعبير خواب،مدل لباس،بيوگرافي افراد مشهور و .... در خدمت شما عزيزان هستيم
اطلاعات کاربری
داستان واقعي رابطه نامشروع با پسر شهرستاني

داستان واقعي رابطه نامشروع با پسر شهرستاني

کامران سرانجام توانست من را فریب دهد، زیرا او با اصرارتمام توانست یک روز به دور از چشم مادرم به خانه ما آمده و با من ارتباط برقرار کرده و  . .

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

لذت جنسي در دوران بيماري هاي مزمن

لذت جنسي در دوران بيماري هاي مزمن

افرادي که دچار بيماري هاي مزمن هستند چگونه از رابطه جنسي خود لذت ببرند؟

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

تجاوز به دختر دانش آموز توسط يک فوتباليست

تجاوز به دختر دانش آموز توسط يک فوتباليست

آقاي فوتباليست که دختر دانش آموز تجاوز کرده بود و باعث باردار شدن اين دختر شده بود

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

آمار سایت
  • کل مطالب : 12266
  • کل نظرات : 148
  • افراد آنلاین : 280
  • تعداد اعضا : 97
  • آی پی امروز : 423
  • آی پی دیروز : 105
  • بازدید امروز : 2,330
  • باردید دیروز : 343
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6,194
  • بازدید ماه : 6,194
  • بازدید سال : 65,454
  • بازدید کلی : 3,926,835
  • کدهای اختصاصی