loading...

مجله اينترنتي هلو

بازدید : 75

اگر مي خواهيد کودک خود را براي ورزش کردن تشويق کنيد چند پيشنهاد خوب براي شما داريم تا بتوانيد کودک ورزش دوست و ورزشکار داشته باشيد

به ادامه مطلب برويد

- احتمالاً می‌دانید که غر زدن به فرزندتان و تکرار اینکه ورزش خوب است، روش درستی نیست. به‌علاوه نگران این هستید که اگر برای پیاده‌روی اصرار کنید یا بخواهید او را در کلاس ورزشی ثبت‌نام کنید، نتیجه معکوسی در علاقه‌مند شدن کودک به ورزش داشته باشد.


- اما همیشه به این نکته آگاه باشید که قدرت شما در برابر فرزندتان بسیار زیاد است. والدین‌ می‌توانند نقش مؤثری در ترغیب حتی کم فعالیت‌ترین بچه‌ها به ورزش ایفا کنند. راهکارهایی که در ادامه به شما پیشنهاد می‌کنیم کمکتان می‌کند بدون اینکه فرزندتان را در کلاس ورزشی ثبت‌نام کنید، کاری کنید تا او فعالیت بیشتری انجام دهد.


1. ورزش برای بچه‌ها طور متفاوتی به نظر می‌رسد


- این حقیقت را بپذیرید. ورزش از دید کودکان متفاوت با بزرگ‌سالان است. برای بزرگ‌سالان ورزش به معنی 30 دقیقه دویدن روی تردمیل و سوزاندن میزان مشخصی از کالری است؛ ولی کودکان به شیوه‌های دیگری فعالیت دارند.


- برای تشویق کودکان به ورزش باید بدانید که بچه‌ها با حرکات کوتاه‌تری ورزش کرده و از بدنشان در جهت‌های مختلفی استفاده می‌کنند. پس وقتی به فرزندتان ورزشی را پیشنهاد می‌کنید حواستان به این نکته باشد. در واقع به خودتان به‌عنوان یک همبازی نگاه کنید نه یک مربی ورزشی.
برای مثال به جای اینکه فرزندتان را برای ورزش بیرون از خانه بفرستید، یک بازی خانوادگی در حیاط خانه ترتیب دهید.


- وقتی با فرزندتان فعالیتی را انجام می‌دهید، سه اتفاق خوشایند پیش می‌آید؛ علاوه بر اینکه کودکتان فعالیت می‌کند، شما نیز فعال می‌شوید و بهترین اتفاق این است که همگی در یک تعامل بی‌نظیر با یکدیگر قرار می‌گیرید.

2. دلیل عدم علاقه فرزندتان به ورزش را بفهمید


ممکن است این کار دلیل ساده‌ای داشته باشد مثل اینکه او گرما و عرق کردن را دوست ندارد یا ممکن است مشکلات دیگری در فعالیت داشته باشد. ممکن است بازی در زمین تنیس برایش آزاردهنده باشد یا در هنگام دویدن تنفسش دچار مشکل ‌شود. اگر دلیل این دوست نداشتن را بدانید، راحت‌تر می‌توانید برایش راه‌حل پیدا کنید.
اگر نتوانستید دلیل قانع‌کننده‌ای پیدا کنید، می‌توانید از یک مشاور کمک بگیرید. چون ممکن است شما مهارت کافی برای اینکه علت اصلی ماجرا را کشف کنید نداشته باشید، ولی یک متخصص می‌تواند این کار را انجام دهد.


3. در مورد مزایای ورزش صحبت کنید


نیازی نیست فرزندتان را قانع کنید علایق و بازی‌هایش را تغییر دهد. به او کمک کنید بفهمد چقدر حرکت دادن بدنش می‌تواند در اینکه در بقیه بخش‌های زندگی احساس بهتری داشته باشد، به او کمک کند. برای مثال اگر فرزندتان به کتاب‌خوانی بیشتر از ورزش علاقه دارد و شرکت در مسابقات ریاضی را به شرکت در مسابقات ورزشی ترجیح می‌دهد، به او از تأثیر ورزش بر بهتر کار کردن ذهن و افزایش تأثیر آن بر تمرکز بگویید.


4. گولش بزنید

راه‌های زیادی وجود دارد که بدون آنکه کودک بفهمد او را فعال نگه دارید. برای مثال ماشینتان را دورتر از درب فروشگاه یا زمین بازی پارک کنید؛ در نتیجه برای رسیدن به آن باید پیاده‌روی کند.
دکتر «کنلیم بتین» دکتر اطفال در دانشگاه بوفالو می‌گوید: «به جای آنکه فکر کنید که یک فرد آب‌زیرکاه هستید، خودتان را به‌عنوان کسی که به فکر رفاه و سلامتی کودکش است، ببینید.»


5. از کم شروع کنید


متخصصان می‌گویند کودکان باید روزانه یک ساعت ورزش کنند؛ ولی نیازی نیست این موضوع را برایشان مطرح کنید. چون اگر 30 دقیقه ورزش برای کودکان زیاد به نظر برسد، آن‌ها دیگر ورزش نمی‌کنند. برای تشویق کودک به ورزش در عوض آن‌ها را به انجام پنج دقیقه ورزش در روز متعهد کنید. مقصود این است که آن‌ها برای خود هدفی مشخص کرده و برای رسیدن به آن تلاش کنند.


زمانی که بچه‌ها هدفی هرچند کوچک برای خودشان تعیین می‌کنند، احساس بهتری نسبت به خودشان خواهند داشت و جمله موفق شدم» را به خودشان می‌گویند! در نتیجه انگیزه‌شان برای انجام ورزش بیشتر خواهد شد. تمرینات ورزشی قدرتی با کودک را در نی نی سایت بخوانید.


6. فعالیت‌های خانوادگی‌تان را تغییر دهید


سعی کنید آخر هفته‌ها به جای رفتن به سینما یا شام خوردن بیرون از خانه به پارک بروید و فعالیت‌های بدنی مثل دوچرخه‌سواری یا بازی در طبیعت را بیشتر کنید. تلاش کنید کارهای جدید و خلاقانه انجام دهید و بفهمید فرزندتان به کدام کار بیشتر علاقه نشان می‌دهد. چون بچه‌ها نیز مانند بزرگ‌سالان وقتی از تمرینی خوششان نیاید از انجام آن طفره می‌روند و اولویتشان روی تمریناتی است که از آن لذت می‌برند و دوست دارند آن را بارها انجام دهند. . .

پايان مطلب

بخش بهداشت کودک مجله اينترنتي هلو

ني ني سايت  ninisite.com

تشويق کودک براي ورزش کردن

درباره بهداشت كودكان ,
مجله اینترنتی هلو شنبه 24 شهریور 1397 زمان : 11:18 نظرات (0)
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
کد امنیتی رفرش

درباره ما
ما در مجله اينترنتي هلو با جديدترين مطالب درباره پزشکي،زناشويي،آشپزي،بارداري،کودک،تعبير خواب،مدل لباس،بيوگرافي افراد مشهور و .... در خدمت شما عزيزان هستيم
اطلاعات کاربری
داستان واقعي رابطه نامشروع با پسر شهرستاني

داستان واقعي رابطه نامشروع با پسر شهرستاني

کامران سرانجام توانست من را فریب دهد، زیرا او با اصرارتمام توانست یک روز به دور از چشم مادرم به خانه ما آمده و با من ارتباط برقرار کرده و  . .

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

لذت جنسي در دوران بيماري هاي مزمن

لذت جنسي در دوران بيماري هاي مزمن

افرادي که دچار بيماري هاي مزمن هستند چگونه از رابطه جنسي خود لذت ببرند؟

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

تجاوز به دختر دانش آموز توسط يک فوتباليست

تجاوز به دختر دانش آموز توسط يک فوتباليست

آقاي فوتباليست که دختر دانش آموز تجاوز کرده بود و باعث باردار شدن اين دختر شده بود

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

آمار سایت
  • کل مطالب : 12266
  • کل نظرات : 148
  • افراد آنلاین : 283
  • تعداد اعضا : 97
  • آی پی امروز : 427
  • آی پی دیروز : 105
  • بازدید امروز : 4,199
  • باردید دیروز : 343
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 8,063
  • بازدید ماه : 8,063
  • بازدید سال : 67,323
  • بازدید کلی : 3,928,704
  • کدهای اختصاصی