loading...

مجله اينترنتي هلو

بازدید : 47

روش هاي مختلف درمان اسهال

هر کسي ممکن است به بيماري اسهال مبتلا شود بخصوص اين بيماري با گرم شدن هوا بيشتر ديده مي شود

ما در اينجا مي خواهيم شما را با روش هاي مختلف درمان اسهال آشنا کنيم

به ادامه برويد

- اسهال بیماری است که منجر به تکرر، شلی و آبکی شدن  مدفوع می شود. کسانی که این مشکل را دارند مواد مغذی و یا آب را به طور مناسب جذب نمی کنند. اگر اسهال طولانی مدت شود، این افراد دچار مشکلات کم آبی یا مشکلات الکترولیتی می شوند. در این مقاله می خوانیم:

در موارد اسهال ناگهانی، درمان مناسب، انتظاری است که برای از بین رفتن خود به خودی میکشید. بدن تقریبا همیشه با دفع سموم یا باکتری هایی که منجر به عفونت می شوند، حرکات روده را به حالت عادی باز می گرداند. وقتی اسهال بیش از دو روز طول می کشد و یا به صورت مکرر رخ می دهد، ممکن است یک مشکل بزرگتر باشد و باید توسط پزشک درمان شود.

- از مصرف داروهای ضد اسهال اجتناب کنید مگر اینکه دکتر قرص را تجویز کند. عملکرد اسهال این است که بدن را از شر مواد بد خلاص می کند. اغلب تنها راه بهبودی تحمل مدفوع شل می باشد. علل خاصی از اسهال درمان های خاصی دارند که برای آن ها بهتر عمل می کند. در صورتی که علت اسهال شناخته شده نیست یا نمی تواند به صورت خود به خودی درمان شود از این مراحل استفاده کنید.

* چه چیزی باعث اسهال می شود؟

علل مختلفی از اسهال وجود دارد، اما عفونت روده (گاستروانتریت) یک علت شایع در بزرگسالان و کودکان است. گاستروانتریت می تواند ناشی از:

     ویروس - مانند نوروویروس یا روتاویروس
     باکتریها - مانند کمپیلوباکتر و اشرشیاکلی (E.coli) که اغلب از طریق مواد آلوده منتقل می شوند
     انگل - مانند انگل هایی که باعث ژیاردیاسیس می شود که در آب آلوده پخش می شود

گاهی اوقات این عفونت ممکن است در هنگام سفر به خارج از کشور، به ویژه مناطقی با استانداردهای ضعیف بهداشت عمومی، ایجاد می شود. این اسهال به عنوان اسهال مسافرتی شناخته شده است [1].

دکتر فاطمه سلطانپور درباره علت های احتمالی اسهال می گویند: " اسهال دلایل مختلفی مثل حساسیت غذایی، آب آلوده، بیماری های روده،عفونت باکتریال، پرکاری تیروئید، دیابت و ..... را دارد اما بطور کلی بالای 95 درصد از موارد اسهال گذرا است و بی نیاز از درمان جدی است، لذا تنها مورد مهم حفظ آب بدن است که در صورت تحمل بصورت خوراکی و نوشیدن و در غیر اینصورت بصورت سرم باید جبران شود"
اگر اسهال شدید شد به پزشک مراجعه کنید:

مصرف مایعات و خوردن غذاهای مناسب به کاهش اسهال کمک می کند، اما در نهایت باید کمی استراحت کرده و صبر کنید. اگر اسهال شدید شد به پزشک مراجعه کنید.

*  موارد زیر نیاز به درمان اورژانسی دارد:

     استفراغ یا اسهال در نوزادان زیر 3 ماه
     کودکان بیش از 3 ماه بیش از 12 ساعت استفراغ می کند
     اسهال بیش از 3 روز طول می کشد
     مدفوع خونی، سیاه و یا چرب است
     درد شکمی که با حرکت روده بهتر نمی شود
     نشانه های کم آبی شامل سرگیجه، ضعف یا گرفتگی عضلانی
     تب، همراه با اسهال، بیش از 33/38 درجه سانتی گراد در بزرگسالان و یا 38 درجه سانتی گراد در کودکان
     سفر به خارج از کشور(اسهال مسافرتی)
     افرادی که با آنها غذا می خورید دچار اسهال شده اند
     اسهال پس از شروع داروی جدید

 
*  درمان دارویی اسهال بدون نیاز به نسخه

اگر علائم اسهال حاد ندارید، می‌توانید با مشورت و نظارت پزشک خود چند دارو مصرف کنید که بدون نسخه می‌توان خرید که به درمان خانگی اسهال کمک می‌کند. در ادامه فهرستی از داروهایی را ارائه می‌کنیم که می‌توان بدون نسخه‌ی پزشک برای درمان اسهال تهیه کرد:

    بیسموت ساب سالیسیلات (پپتو بیسمول و Kaopectate)؛
    لوپرامید (Imodium).

این داروها فقط می‌توانند باعث کاهش علائم دردناک اسهال شوند نه این که علت اصلی را درمان کنند. کسانی که مبتلا به اسهال مزمن هستند، نباید بدون مشورت و نظر پزشک این داروها را مصرف کنند. منظور از اسهال مزمن، اسهالی است که بیش از ۱۴ روز طول بکشد. این نوع اسهال می‌تواند علل مختلفی داشته باشد.

اگر کودک شما دچار اسهال شد، باید بیشتر احتیاط کنید. کم شدن آب بدن ناشی از اسهال می‌تواند خطر زیادی به همراه داشته باشد و کودکان به‌سرعت به آن مبتلا می‌شوند. کم آبی شدید بدن می‌تواند زندگی انسان را تهدید کند. داروهای بدون نسخه‌ای که اینجا معرفی کردیم، برای درمان اسهال کودکان توصیه نمی‌شود، پس بهتر است در این موارد با پزشک خود مشورت کنید. کودکان زیر ۳ ماه را که دچار اسهال شده‌اند، باید فورا نزد پزشک برد.

اگر اسهال شما خونی باشد، و بیش از ۷ روز علائمی مثل تب، اسهال و دل‌پیچه‌ی شدید یا اسهالی که روزبه‌روز بدتر می‌شود، داشته باشید باید حتما تحت مداوا قرار بگیرید.

این داروها همچنین می توانند اسهال ناشی از انگل ها یا باکتری ها را از بین ببرند. اگر عفونت انگلی یا باکتریایی یا عفونت معده باعث اسهال شود، یک دوره آنتی بیوتیک تجویز می شود. گاهی اوقات درمان با آنتی بیوتیک ها برای یک بیماری دیگر می تواند منجر به اختلال در فلور طبیعی در روده و رشد بیش از حد گونه های بیماریزا از باکتری ها شود که باعث اسهال بسیار شدید می شود. این نوع اسهال نیاز به قطع سریع دوره های آنتی بیوتیک و درمان تخصصی دارد.

توجه:  به محض شروع مصرف آنتی بیوتیک، دو بار در روز مکمل پروبیوتیک با غذا مصرف کنید. پس از اتمام پروبیوتیک به مدت چند روز دو بار در روز پروبیوتیک مصرف کنید.

1- اجتناب از کم آبی بدن

مقدار زیاد مایعات - بدون الکل یا کافئین- مصرف کنید. شیر معمولا اسهال را طولانی تر می کند، اما شیر مواد مغذی لازم را فراهم می کند. برای موارد متوسط تا شدید، از محلول های الکترولیتی مانند Gatorade یا Pedialyte استفاده کنید.


2- پروبیوتیک ها

کاشت های فعال باکتریایی در بعضی از ماست ها می توانند علائم برخی از انواع اسهال را کاهش داده و مدت زمان آنها را کاهش دهند.  ماست پروبیوتیک می تواند مفید باشد و باعث به حداقل رسیدن مدت بیماری شود. • پروبیوتیک ها کمک می کنند تا دستگاه گوارش باکتری های سالم را افزایش دهد. یک قاشق غذاخوری مایع کشت یا یک یا دو کپسول را با وعده های غذایی مصرف کنید [2 , 3].
 
3- رژیم برات را امتحان کنید

رژیم BRAT موز، برنج، سیب یا سیب زمینی و نان تست خشک است. این مجموعه مواد غذایی هستند که به مبارزه با اسهال می پردازند. لازم نیست کودکان یا بزرگسالان را به این رژیم محدود کنید، اما مانند ماست پروبیوتیک، اضافه کردن این غذاها ممکن است به کاهش اسهال کمک کند.


4-  آب لیمو

* مواد لازم:

     ½ لیمو
     1 لیوان آب
     کمی نمک
     2 قاشق چای خوری شکر

* آنچه باید انجام دهید:

    آب نصف لیمو را بگیرید و در لیوان بریزید.
     یک قاشق نمک و دو قاشق چای خوری قند اضافه کنید.
     خوب مخلوط کنید و بنوشید

* چقدر باید این کار را انجام دهید و چرا این روش اثر می کند؟

هر چند دقیقه این مخلوط را بخورید. مخلوط آب لیمو، شکر، نمک و آب، یک درمان محبوب است که با جلوگیری از کم آبی بدن به درمان علائم اسهال می پردازد.
5. سرکه سیب

* مواد لازم

     2 قاشق چای خوری سرکه سیب
     1 لیوان آب
     عسل (اختیاری)

* آنچه باید انجام دهید

     دو قاشق چای خوری سرکه سیب را به یک لیوان آب اضافه کنید.
     خوب مخلوط کنید و کمی عسل به آن اضافه کنید.
     مخلوط را بنوشید

* چقدر باید این کار را انجام دهید و چرا این روش اثر می کند؟

می توانید این مخلوط را 2-3 بار در روز بنوشید تا علائم فروکش کند. سرکه سیب یکی دیگر از داروهای محبوب برای اسهال است. خواص ضد میکروبی آن به مبارزه با میکروب های مسئول ایجاد اسهال کمک می کند، و طبیعت ضد التهابی آن می تواند روده ملتهب را خنثی کند.


6. شیر بادام

* مواد لازم

شیر بادام

* آنچه باید انجام دهید:

شیر گاو را با شیر بادام در غلات، کوکی ها و سایر موادغذایی جایگزین کنید.

* چقدر باید این کار را انجام دهید و چرا این روش اثر می کند؟

اگر می توانید لاکتوز را تحمل کنید، می توانید این ترکیب را به صورت روزانه مصرف کنید. بزرگسالان و نوزادانی که تحمل لاکتوز ندارند در اثر مصرف فراورده های لبنی دچار اسهال می شوند. شیر بادام یک جایگزین سالم و ایمن است.


7. آب نارگیل

*  مواد لازم

1 لیوان آب نارگیل تازه

آنچه باید انجام دهید

هر روز یک لیوان آب نارگیل تازه بخورید.

* چقدر باید این کار را انجام دهید و چرا این روش اثر می کند؟

این نوشیدنی را هر بار پس از اسهال مصرف کنید. آب نارگیل می تواند به عنوان یک محلول آبرسان برای افراد مبتلا به موارد خفیف اسهال مورد استفاده قرار گیرد. احتیاط این درمان نباید برای درمان علائم کم آبی استفاده شود. همچنین برای افرادی که از بیماری وبا یا بیماری کلیوی رنج می برند استفاده نمی شود.


8. روغن نعناع

* مواد لازم

    1 قطره روغن نعناع
     1 لیوان آب گرم

* آنچه باید انجام دهید

     یک قطره روغن نعناع را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید.
    محلول را بنوشید

* چقدر باید این کار را انجام دهید وچرا این روش اثر می کند:

می توانید این مخلوط را 1-2 بار در روز بخورید. ماده تشکیل دهنده فعال روغن نعناع منتول است. منتول می تواند به کاهش درد شکمی که همراه با اسهال و سایر علائم IBS است کمک کند.


9. زنجبیل

* مواد لازم

     1-2 اینچ زنجبیل بریده شده
     1 فنجان آب

* آنچه باید انجام دهید

     یک یا دو عدد زنجبیل ریز شده را به یک فنجان آب اضافه کنید.
     مخلوط را به جوش بیاورید.
     بگذارید دم بکشد.
    چای گرم زنجبیل را بنوشید.

* چقدر باید این کار را انجام دهید و چرا این روش اثر می کند؟

می توانید این مخلوط را 2-3 بار در روز بنوشید. بر اساس یک مطالعه منتشر شده در Yakugaku Zashi، مجله انجمن دارویی ژاپن، عصاره استون از زنجبیل می تواند به کاهش اسهال ناشی از سروتونین کمک کند.


10. چای سبز

* مواد لازم

    1 قاشق چایخوری چای سبز
     1 فنجان آب گرم

* آنچه باید انجام دهید

    یک قاشق چایخوری چای سبز را در یک فنجان آب گرم برای 5-7 دقیقه دم کنید.
     چای را بنوشید.

* چقدر باید این کار را انجام دهید و چرا این روش اثر می کند؟

شما می توانید چای سبز را 1-2 بار در روز بخورید. در میان بسیاری از مزایای چای سبز، توانایی آن در درمان اسهال شناخته شده است
11. محلول های الکترولیتی (ORS)

* مواد لازم

     6 قاشق چای خوری شکر
     1 قاشق چای خوری نمک
     1 لیتر آب جوش

* آنچه باید انجام دهید

     شش قاشق چای خوری شکر را به یک لیتر آب اضافه کنید.
     خوب مخلوط کنید تا حل شود
     یک قاشق چای خوری نمک را به محلول اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.
     یک فنجان از محلول بنوشید

* چقدر باید این کار را انجام دهید و چرا این روش اثر می کند

می توانید این کار را بعد از هر حرکت روده ای آبکی انجام دهید. مصرف نوشیدنی های الکترولیتی مانند نوشیدنی های ورزشی و همچنین محلول های خوراکی جلوگیری از کم آبی (ORS)، می تواند به کاهش علائم کم آبی بدن کمک کند [4].


12. ویتامین A

* مواد لازم

مواد غذایی و مکمل های غنی از ویتامین A

* آنچه باید انجام دهید

     مصرف غذاهای غنی از ویتامین A را افزایش دهید، مانند هویج، سیب زمینی شیرین، زردآلو، طالبی و اسفناج.
     پس از صحبت با پزشک خود در مورد دوز مورد نیاز برای شما می توانید مکمل های اضافی برای این ویتامین دریافت کنید.

*  چقدر باید این کار را انجام دهید وچرا این روش اثر می کند؟

می توانید مقدار کمی از غذاهای غنی از ویتامین A را در رژیم غذایی روزانه خود داشته باشید. کمبود ویتامین A اغلب با افزایش خطر ابتلا به اسهال همراه است. از این رو، بازگرداندن این کمبود می تواند شدت علائم را کاهش دهد. در مطالعه ای در سال 2019 ، مکمل یاری با ویتامین A در موش هایی که مبتلا به اسهال و آسیب دیدگی روده بودند، بهبودی قابل چشمگیری مشاهده شد [5].


13. آب برنج

* مواد لازم

    ½ لیوان آب برنج

* آنچه باید انجام دهید

     آب برنج را از برنج پخته شده بگیرید.
     بعد از هر دوره اسهال، نصف لیوان آب برنج مصرف کنید.
    این محلول می تواند برای کودکان استفاده شود.

* چقدر باید این کار را انجام دهید و چرا این روش اثر می کند

می توانید این محلول را 2 تا 3 بار یا بیشتر به صورت روزانه مصرف کنید. آب برنج می تواند تعداد دفعات دفع مدفوع را کاهش دهد بدون اینکه هیچ تاثیری بر سلامت شما داشته باشد. این امر مخصوصا برای درمان اسهال در نوزادانی که دچار گاستروانتریت نوزادان می شوند اتفاق می افتد. در حالی که این داروها سحر و جادو خود را کار می کنند، می توانید برای سرعت دادن به بهبودی، رژیم غذایی خود را تغییر دهید.


14. موز

به دلیل حرکات شل، نوزادان مقدار زیادی پتاسیم را از دست می دهند، و لازم است که آن را دوباره به دست بیاورند. موز حاوی پتاسیم، روی، آهن، کلسیم، منیزیم و ویتامین A و B6 است. این نشان می دهد که یک منبع فوق العاده انرژی می باشد.


15. سوپ عدس قرمز

کودک شما در هنگام اسهال چیزی نمی خورد. با این حال، او نیاز به حفظ سطح انرژی دارد، و این جایی است که عدس قرمز می تواند کمک کند. این ماده غذایی غنی از پروتئین و انرژی است، که باعث می شود به راحتی قابل هضم باشد. یک فنجان عدس بردارید و آن را در آب جوش بیاورید و خنک کنید. عدس ها را از آب جدا کنید و نمک بزنید تا کودک بخورد.


16. آب دوغ

آب دوغ خانگی در مبارزه با میکروب ها و باکتری ها موثر است. سیستم گوارش را آرام می کند و همچنین خوشمزه است.


17. کشک

کشک خانگی تازه و ماست برای احیاء باکتری سالم در دستگاه گوارش کودک مفید است. هنگامی که فرزند شما اسهال می شود، این غذا بسیار مناسب است. کشک دارای پروبیوتیک است.


18. آب هویج

هنگامی که حرکات شل شده است، کودک باید انرژی از دست رفته خود را بازیابد. هویج منبع خوبی از انرژی است. آب هویج یا پوره می تواند چندین بار در طول روز مصرف شود. اگر کودک شما بالاتر از یک سال باشد، آب هویج باید برای او جالب باشد.


19. برگ نعنا

برگ نعنا، همچنین به عنوان پودین شناخته شده است، دارای بسیاری از خواص ضد باکتری است. آنها در تنظیم هضم کمک می کنند و از این جهت به شدت توصیه می شود که حرکات شل در کودکان و همچنین بزرگسالان را درمان کنید.

یک دسته برگ نعنا یک قاشق غذاخوری آب نعناع تامین می کند. یک قاشق چایخوری عسل اضافه کنید و چند قطره آب لیمو را نیز اضافه کنید.

مخلوط را خوب مخلوط کنید. می توانید این آب را 2 تا 3 بار در روز به کودک بدهید. این ماده را برای نوزادان زیر 2 سال استفاده نکنید.


20. • پودر کاروب و پوست ریشه توت سیاه

می تواند به تسکین روده تحریک شده کمک کند. یک قاشق غذاخوری پودر کاروب را با شربت و عسل مخلوط کنید و با معده خالی بخورید. پوست ریشه توت سیاه (Rubus macropetalus) حاوی تانن ها است که ماده ضد قارچ برای پوشش روده می باشد. هر دو تا چهار ساعت یک قاشق چای خوری از این ماده را در آب مخلوط کنید و بخورید.

* غذاهایی که می توانید بخورید

رعایت رژیم غذایی در اسهال مهم است. غذاهایی که می توانند به کاهش علائم اسهال کمک کنند عبارتند از:

     آبگوشت
     موز
     سیب
     نان تست
    برنج سفید
    پوره سیب زمینی
    ماست

* برخی از غذاها خیلی خوب تحمل می شوند، مانند:

     موز
    سیب زمینی آب پز
     هویج پخته شده
    مرغ پخته شده
     برنج ساده
     نان تست

با وجود اینکه مواد غذایی با فیبر زیاد در طول دوره اسهال می تواند علائم را کاهش دهد، فیبر میتواند با افزودن حجم به مدفوع به کاهش شدت اسهال مزمن (از جمله ناشی از IBS) بپردازد [6].
مواد غذایی که باید اجتناب کنید:

* اگر از اسهال رنج می برید از این غذاها اجتناب کنید:

    محصولات لبنی
     غذاهای سرخ شده یا چرب
    ادویه ها
    سبزیجات خام
     کافئین
    میوه های خانواده مرکبات
    سبزیجات خام
    گوشت خوک
    غذاهای فراوری شده
     الکل
    شیرین کننده های مصنوعی

این غذاها ممکن است برای بهبودی شکم شما بیش از حد سنگین باشد یا اینکه اگر این غذاها آلوده باشند، مانند سبزیجات خام، بیماری شما را تشدید می کند. از این رو، احتیاط کنید.
جلوگیری از عود مجدد اسهال

عود اسهال

* در اینجا چند راهنمایی اضافی برای جلوگیری از عود اسهال وجود دارد.

     هر بار بعد از استفاده از دستشویی و قبل از خوردن، دستهای خود را بشویید.
    اگر در تماس با آلودگی یا حیوانات خانگی هستید، دستان خود را بشویید.
     اگر نمی توانید از آب برای شستن دست ها استفاده کنید، از ضد عفونی کننده استفاده کنید.
    هنگام مسافرت به محل جدید مراقب باشید. تا زمانی که از تمیزی و سلامت غذا و نوشیدنی مطمئن نشده اید چیزی نخورید.
     قبل از پختن سبزیجات و میوه های خود را کاملا بشویید.
     گوشت را خوب بپزید
     از خوردن تخم مرغ نپخته بپرهیزید.
     از مصرف لبنیات غیر پاستوریزه اجتناب کنید. اگر لاکتوز را تحمل نمی کنید، از لبنیات اجتناب کنید.
     اگر از اسهال رنج می برید، از خوردن غذا اجتناب کنید.
     مصرف کافئین، الکل و سایر غذاهایی که دارای پتاسیم هستند را محدود کنید.

اسهال بیماری است که با توجه به عادت های روزمره و رعایت بهداشت می توانید از آن جلوگیری کنید.

* چرا پس از غذا خوردن اسهال می شوم؟

دلایل اسهال پس از غذا شامل عفونت، مسمومیت غذایی، IBS، عدم تحمل لاکتوز یا برخی داروها می باشد.

* وقتی که اسهال دارید، بهترین چیز برای نوشیدن چیست؟

باید 8 لیوان مایعات مانند آب میوه بدون پالپ، سوپ، نوشابه (بدون کافئین) و نوشیدنی های ورزشی بنوشید تا از کمبود آب که اغلب از اسهال ناشی می شود جلوگیری شود.

اسهال معمولا تا چه مدت طول می کشد؟

اسهال ناشی از عفونت معمولا بیش از 3-5 روز طول می کشد. اگر علائم شما بیش از 4 تا 6 هفته طول بکشد، احتمالا از یک بیماری معده رنج می برید.

اگر کودک دچار اسهال شود چطور بفهمم؟

اگر کودک شما 6 و یا بیشتر حرکت روده آبکی در 24 ساعت داشته باشد، اسهال دارد و باید بلافاصله برای جلوگیری از عوارض بیشتر به پزشک مراجعه شود.

آیا اسهال در اوایل بارداری رخ می دهد؟

هورمون های تغییر دهنده، تغییرات رژیم غذایی و استرس، همه عواملی هستند که به تغییرات زیادی در بدن شما در دوران بارداری منجر می شوند، از جمله اسهال در بارداری و یبوست.

چگونه از اسهال مسافرتی جلوگیری کنیم؟

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از اسهال مسافرتی وجود دارد:

     فقط آب معدنی بنوشید
     حتی برای مسواک زدن دندان ها از آب معدنی استفاده کنید.
     از مصرف یخی که ممکن است با آب شیرین تهیه شده باشد اجتناب کنید.
     سبزیجات را به صورت پخته شده بخورید. از خوردن آنها به صورت خام اجتناب کنید.
     اطمینان حاصل کنید که تمام غذاهایی که می خورید، از جمله لبنیات، غذاهای دریایی و گوشت، به درستی پخته شده است.
     اگر ناحیه ای که به آن مسافرت کرده اید، اخیرا شیوع هپاتیت داشته است، ابتدا واکسیناسیون را قبل از شروع سفر خود انجام دهید.


* دکتر فاطمه سلطانپور
این مطلب به ویرایش و تأیید دکتر فاطمه سلطانپور رسیده است، فعالیت ایشان بیشتر در زمینه درمان اختلالات درونی مثل فشار خون، دیابت و چربی خون است، اما سایر فعالیت ها در زمینه کم خونی، تیروئید، معده و روده ، سردرد های معمول، آلرژی و سینوزیت می باشد .

تفسیر نتیجه آزمایش ها و ارزیابی وضعیت بیمار و تشخیص بیماری و مدیریت و درمان مشکلات رایج سلامتی از قبیل عفونت، آنفولانزا ، پنومونی و ... است.

گرداوري:مجله اينترنتي هلو بخش پزشکي

منبع : ooma.org

مجله اینترنتی هلو جمعه 23 فروردین 1398 زمان : 13:25 نظرات (0)
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
کد امنیتی رفرش

درباره ما
ما در مجله اينترنتي هلو با جديدترين مطالب درباره پزشکي،زناشويي،آشپزي،بارداري،کودک،تعبير خواب،مدل لباس،بيوگرافي افراد مشهور و .... در خدمت شما عزيزان هستيم
اطلاعات کاربری
داستان واقعي رابطه نامشروع با پسر شهرستاني

داستان واقعي رابطه نامشروع با پسر شهرستاني

کامران سرانجام توانست من را فریب دهد، زیرا او با اصرارتمام توانست یک روز به دور از چشم مادرم به خانه ما آمده و با من ارتباط برقرار کرده و  . .

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

لذت جنسي در دوران بيماري هاي مزمن

لذت جنسي در دوران بيماري هاي مزمن

افرادي که دچار بيماري هاي مزمن هستند چگونه از رابطه جنسي خود لذت ببرند؟

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

تجاوز به دختر دانش آموز توسط يک فوتباليست

تجاوز به دختر دانش آموز توسط يک فوتباليست

آقاي فوتباليست که دختر دانش آموز تجاوز کرده بود و باعث باردار شدن اين دختر شده بود

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

آمار سایت
  • کل مطالب : 12266
  • کل نظرات : 148
  • افراد آنلاین : 221
  • تعداد اعضا : 97
  • آی پی امروز : 371
  • آی پی دیروز : 124
  • بازدید امروز : 1,016
  • باردید دیروز : 348
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 1,016
  • بازدید ماه : 1,016
  • بازدید سال : 60,276
  • بازدید کلی : 3,921,657
  • کدهای اختصاصی