loading...

مجله اينترنتي هلو

بازدید : 40

درمان سياه سرفه در خانه

پزشکي - سياه سرفه چيست و چگونه درمان مي شود ؟ براي اينکه بيشتر با بيماري سياه سرفه و روش درمان در خانه آشنا شويد با ما همراه باشيد

به ادامه برويد

پزشکي مجله اينترنتي هلو - عفونت تنفسی همراه با سرفه شدید به عنوان سیاه سرفه شناخته میشه. بیمار علائمی مانند سرفه، سرما، تب، آبریزش بینی، گرفتگی بینی و قرمزی چشم، رو طی ده روز از عفونت داره. اگه وضعیت حاد باشه، حالت تهوع و خستگی و حتی دشواری تنفس ایجاد میشه و به تهدیدی برای سلامتی تبدیل میشه.

ممکنه هر کسی گرفتار این عفونت بشه، ولی در نوزادان و کودکان شایع تر و شدیدتره. سیاه سرفه ناشی از باکتری های مسری هست که تنها دلیل بیماری در بزرگسالان و نوزادانه. وقتی که ذرات تنفسی توسط یک فرد آلوده پراکنده میشه و توسط یک فرد یا کودک سالم استنشاق میشه، باعث بیماری میشه. نگران نباشین میتونین با استفاده از داروهای خانگی زیر درمان بشین. در این مطلب برخی از راه حل های آسان رو پیشنهاد دادیم در ادامه همراه مون باشید…


1.ویتامین C

ویتامین C یکی از بهترین روش های درمانی برای سیاه سرفه هست. نوزادان تا ۶ ماهگی مقدار لازم ویتامین C رو از شیر مادر دریافت میکنن. برای کودکان بالای ۶ ماه میتونین مصرف ویتامین C رو از طریق رژیم غذایی افزایش بدین. بزرگسالان روزانه حدود ۷۰ تا ۹۰ میلی گرم ویتامین C و نوزادان تقریبا ۴۰ میلی گرم مصرف میکنن. اگرچه میتونین از مکمل های ویتامین C هم استفاده کنین، ولی بهتره مصرف اون رو به صورت طبیعی به وسیله رژیم غذایی افزایش بدین.


2.پیاز

۱ پیاز متوسط رو پوست بکنین و اون رو در اندازه های کوچک خرد کنین و ۱/۴ فنجون عسل بهش اضافه کنین و بذارین این مخلوط یک شب بمونه. هر چند ساعت یک قاشق چایخوری از اون بخورین. پیاز مواد شیمیایی و ویتامین C زیادی داره. فعالیت ضد باکتری این ترکیبات میتونه باعث بهبود کلی ایمنی بدن بشه و بهتون کمک کنه تا سرفه های کمتری داشته باشین.


3.پونه کوهی

4 تا 5 قطره روغن پونه کوهی رو با ۱ قاشق غذا خوری از هر روغنی مثل روغن نارگیل ترکیب کنین و این مخلوط رو روی قفسه سینه و پشت خود بمالین. همچنین میتونین ۴ یا ۵ قطره روغن پونه کوهی رو به آب داغ اضافه کنین و اون رو بخور کنین و یا چای پونه کوهی بنوشین. پونه کوهی یک ضدعفونی کننده طبیعیه و خواص ضد باکتریایی داره و در درمان سرفه های مزمن و سیاه سرفه مفیده.


4.عسل

۱ قاشق غذاخوری عسل طبیعی رو در ۱ فنجون آب گرم به خوبی مخلوط کنین .۲ تا ۳ بار در روز از این مخلوط بخورین. عسل به طور گسترده به خاطر خواص شفابخش و داروییش مورد استفاده قرار میگیره. به عنوان یک ضد باکتری و ضد عفونی کننده، علائمی رو که موجب سرفه میشن رو کاهش میده و این به نوبه خودش میتونه بهتون کمک کنه سریعتر از این بیماری عفونی بهبود پیدا کنین.


5.شیرین بیان

۱ قاشق چایخوری ریشه شیرین بیان رو در ۱ فنجون آب گرم بندازین. ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنین، این چای رو قبل ازین که سرد بشه میل کنین. برای طعم بهتر میتونین بهش عسل اضافه کنین. ۲ تا ۳ بار در روز ازین چای بنوشین. شیرین بیان اسید گلیسیریزیک داره و سطح ایمنی بدن رو بهبود میبخشه. شیرین بیان به عنوان یک تسکین دهنده عمل میکنه و به بهبودی سریع بافت های آسیب دیده بدن که ناشی از سیاه سرفه هست کمک میکنه.


6.بادام

۶ تا ۷ بادام رو شب در آب بندازین و صبح روز بعد اونا رو با نصف قاشق چای خوری کره بکوبین.۲ تا ۳ بار در روز ازین مخلوط مصرف کنین. بادام یه آنتی اکسیدان طبیعی هست. پلی فنول های موجود در پوست بادام دارای خاصیت ضد باکتری هست که باکتری هایی که علت سیاه سرفه هستن رو نابود میکنه.


7.بابونه

۲ قاشق چایخوری بابونه خشک شده رو در ۱ فنجون آب داغ برای ۵ تا ۱۰ دقیقه دم کنین. برای طعم بهتر بهش عسل اضافه کنین و قبل از این که سرد بشه اون رو بنوشین. چند بار در روز این چای رو مصرف کنین. خاصیت ضد التهاب و ضد تب بابونه می تونه به از بین بردن تب و التهاب سیاه سرفه کمک کنه، در نتیجه به سرعت باعث بهبودی فرد بیمار میشه.


8.زعفران

چند رشته زعفران رو در یک فنجان آب گرم برای ۵ تا ۱۰ دقیقه دم کنین. عسل رو برای طعم بهتر بهش اضافه کنین و دو بار در روز از اون بخورین. زعفران یه ضد باکتری قوی هست که برای درمان سیاه سرفه میتونه کمکتون کنه.

پايان

مجله الکترونيک دونفره

مجله اینترنتی هلو سه شنبه 20 فروردین 1398 زمان : 16:53 نظرات (0)
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
کد امنیتی رفرش

درباره ما
ما در مجله اينترنتي هلو با جديدترين مطالب درباره پزشکي،زناشويي،آشپزي،بارداري،کودک،تعبير خواب،مدل لباس،بيوگرافي افراد مشهور و .... در خدمت شما عزيزان هستيم
اطلاعات کاربری
داستان واقعي رابطه نامشروع با پسر شهرستاني

داستان واقعي رابطه نامشروع با پسر شهرستاني

کامران سرانجام توانست من را فریب دهد، زیرا او با اصرارتمام توانست یک روز به دور از چشم مادرم به خانه ما آمده و با من ارتباط برقرار کرده و  . .

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

لذت جنسي در دوران بيماري هاي مزمن

لذت جنسي در دوران بيماري هاي مزمن

افرادي که دچار بيماري هاي مزمن هستند چگونه از رابطه جنسي خود لذت ببرند؟

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

تجاوز به دختر دانش آموز توسط يک فوتباليست

تجاوز به دختر دانش آموز توسط يک فوتباليست

آقاي فوتباليست که دختر دانش آموز تجاوز کرده بود و باعث باردار شدن اين دختر شده بود

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

آمار سایت
  • کل مطالب : 12266
  • کل نظرات : 148
  • افراد آنلاین : 280
  • تعداد اعضا : 97
  • آی پی امروز : 423
  • آی پی دیروز : 105
  • بازدید امروز : 2,304
  • باردید دیروز : 343
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6,168
  • بازدید ماه : 6,168
  • بازدید سال : 65,428
  • بازدید کلی : 3,926,809
  • کدهای اختصاصی