loading...

مجله اينترنتي هلو

بازدید : 112

مديريت استرس با 6 روش عالي : اين روزها استرس در بين مردم چيز عادي شده است و بيشتر مردم دچار استرس مي شوند . در اين مطلب شما را با 6 راهکار مقابله با استرس آشنا مي کنيم

به ادامه مطلب برويد

روش مقابله با استرس

+ چند شیوه مقابله با شرایط استرس زا و مدیریت استرس ، چه واقعی و چه غیرواقعی :


۱- افق دورتری را ببینید / مديريت استرس

 احتمالاً هر کسب و کاری نقاط فراز و فرود و عطفی دارد که دیگران متوجه آن نیستند. وقتی حس می کنید در یک فروپاشی مالی هستید و هزاران نفر در جهت اصلاح آن روی شما حساب می کنند، زمان بسیار سختی است.

 در این شرایط بهتر است به عقب برگردید و به کارهایی که انجام دادید، بیندیشید. به عاقبت اقدام بعدی خود فکر نکنید، بلکه سعی کنید افق تان انتهای کار باشد. اگر شما نیز مانند تصور دیگران عمل کرده و خود را درگیر اتفاقات مقطعی کنید، در حل مشکلاتتان موثر نخواهید بود.


۲- شروع را به خاطر بسپارید / مديريت استرس

 هنگامی که تفکر دشوار می شود، به جهت احاطه به شرایط و رهایی از وضعیت، به نقطه و مرحله ای روشن از قبل برگشته و از خود بپرسید، من چه می خواهم انجام دهم؟ شما باید تفکر خود را روشن کنید و روی چیزی که می خواهید نتیجه بگیرید تمرکز کنید.

 هیچکس نمی تواند این کار را برای شما انجام دهد. اگر صادق باشیم، در می یابیم که هیچکس بیشتر از خودتان برای آرامش جسمی و روحی شما نگران نیست، نه همسرتان، نه رئیستان و نه هیچ کس دیگر. با توسعه توانایی ذهنی خود برای کندن و جدا شدن از یک شرایط دشوار، می توانید خود را در کارتان نگه دارید. پس حرکت کنید و به یاد داشته باشید که هدف شما چیست و چگونه می خواهید به آنجا برسید.


۳- هیاهو را کم کنید /مديريت استرس

 ما در حال حاضر در جهانی بسیار پر سر و صدا هستیم. زمانی که شما در انبوه چیزهایی که نمی دانید، غرق می شوید، احساس تنش می کنید. صندوق پست الکترونیک ما در چند ساعت پر می شود. هشدارها در تلفن، پیام های متنی، اخبار و… اینها چیزهایی است که ما با آنها بسیار درگیریم و روی آنها کنترل نداریم.

 البته منظور این نیست که به اخبار نگاه نکنید و به آنچه که در دنیا اتفاق می افتد حساس و علاقه مند نباشید، اما انتخاب شما نباید تمرکز بیش از حد روی آنها باشد. در سیر تاریخ، خیلی از اتفاقات تکرار خواهند شد، مستقل از اینکه شما چگونه و با چه سطحی از اصطکاک با آنها برخورد کنید.

   شما باید هیاهوی خود را پایین بیاورید تا بتوانید روی آنچه که نیاز به کنترلش دارید، تمرکز کنید.


۴- یک چیز را انتخاب کنید / مديريت استرس

 غرق شدن، ساده است. هنگامی که هیاهوی خود را پایین می آورید، می توانید بفهمید چه بخشی از آنچه که شما تحت کنترل دارید اکنون نیاز به تمرکز دارد، شما چه چیزی را باید انتخاب و برایش اقدام کنید.

مهم است که امروز بهتر زندگی کنیم و به اولویت بندی و عمل به آن بها بدهیم. اینکه چه اقدامی را می توانم امروز انجام دهم تا با چیزی که باعث استرسم می شود، مقابله کنم.


۵- آرامش داشته باشید / مديريت استرس

زندگی کوتاه است. زمانی که ناگهان یک مشکل واقعی در زندگی شما بوجود می آید، تفکرات منفی قبلی شما از ابتلای احتمالی تان به آن، کمکی به درمان شرایط نمی کند.۹۰ درصد از نگرانیهای ذهن شما بی مورد است و یا حتی وجود ندارند.

اگر مساله ای، حیاتی نیست، از کنارش عبور کنید. مشاجرات و خشم، مجازات و نفرت از کسی، مانند تلاش برای کشتن آنها با نوشیدن سم توسط خودتان است. این فقط شما را می کشد و آنها آسیبی نمی بینند.

+ چه چیزی واقعاً در زندگی شما تغییر خواهد کرد اگر این اتفاقات بیفتد؟

زندگی کوتاه است و خیلی از کارها را نباید انجام دهید. فرصت رشد و بالندگی را از خود نگیرید.


۶- تفریح و لذت داشته باشید / مديريت استرس

 شادی و خنده یکی از درمان های عالی ای است که وجود دارد. شما در زندگی خود به افرادی احتیاج دارید که بتوانید وقت خود را با آنها صرف کنید، نه اینکه دائماً مشغول حل و فصل مسائل و مشکلات دنیا یا زندگی خود باشید. 

 یکی از چیزهایی که امروز در جهان هست کمبود شدید تفریح و سرگرمی است. بسیاری از روابط فقط سبب استرس و خشم و ترس می شوند.

باید در اطرافتان افرادی باشند که شما را می شناسند و نه موقعیت شغلیتان به عنوان مدیرعامل، مجری و غیره. در زندگی بسیار مهم است که روابطی داشته باشید که در آن خودتان باشید، نه شخصیت کاریتان. استرس معمولاً اختیاری است، پس راه آرامش و لذت بردن از زندگی انتخاب کنید .

پايان مطلب

مجله اينترنتي هلو

برسام

مجله اینترنتی هلو دوشنبه 30 مرداد 1396 زمان : 17:35 نظرات (0)
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
کد امنیتی رفرش

درباره ما
ما در مجله اينترنتي هلو با جديدترين مطالب درباره پزشکي،زناشويي،آشپزي،بارداري،کودک،تعبير خواب،مدل لباس،بيوگرافي افراد مشهور و .... در خدمت شما عزيزان هستيم
اطلاعات کاربری
داستان واقعي رابطه نامشروع با پسر شهرستاني

داستان واقعي رابطه نامشروع با پسر شهرستاني

کامران سرانجام توانست من را فریب دهد، زیرا او با اصرارتمام توانست یک روز به دور از چشم مادرم به خانه ما آمده و با من ارتباط برقرار کرده و  . .

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

لذت جنسي در دوران بيماري هاي مزمن

لذت جنسي در دوران بيماري هاي مزمن

افرادي که دچار بيماري هاي مزمن هستند چگونه از رابطه جنسي خود لذت ببرند؟

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

تجاوز به دختر دانش آموز توسط يک فوتباليست

تجاوز به دختر دانش آموز توسط يک فوتباليست

آقاي فوتباليست که دختر دانش آموز تجاوز کرده بود و باعث باردار شدن اين دختر شده بود

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

آمار سایت
  • کل مطالب : 12266
  • کل نظرات : 148
  • افراد آنلاین : 209
  • تعداد اعضا : 97
  • آی پی امروز : 405
  • آی پی دیروز : 124
  • بازدید امروز : 2,681
  • باردید دیروز : 348
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 2,681
  • بازدید ماه : 2,681
  • بازدید سال : 61,941
  • بازدید کلی : 3,923,322
  • کدهای اختصاصی