loading...

مجله اينترنتي هلو

بازدید : 165

درمان سريع سرماخوردگي - زمستان کم کم در راه است و بايد منتظر بيماري سرماخوردگي که بيشتر مخصوص اين فصل است باشيم . چگونه با سرماخوردگي مقابله کنيم ؟

به ادامه مطلب برويد

مجله اينترنتي هلو - www.holoo1.ir

درمان سرماخوردگي

- با اینکه سرما عامل مستقیم بروز سرماخوردگی نیست، اما شما را مستعد ابتلا به  بیماری می‌کند، خستگی، اضطراب و استرس روحی، آلرژی‌های بینی و گلو نیز از عواملی هستند که به بروز سرماخوردگی کمک می‌کنند، معمولاً درمان سرماخوردگی به طور کامل حدود ۵ روز طول می‌کشد اما اگر رژیم غذایی و سبک زندگی‌خود را تغییر دهیم می‌توانیم سیر بهبود این بیماری ویروسی را سریع‌تر کنیم.

- وقتی می‌خوابید و یا استراحت می‌کنید، در واقع به بدن خود اجازه می‌دهید که همه انرژی خود را برای مبارزه با سرماخوردگی به‌کار بگیرد، خوابیدن و استراحت کردن موجب می‌شود عملکرد سیستم ایمنی بدن شما افزایش پیدا کند و همه قدرت خود  را برای مبارزه با ویروس سرماخوردگی استفاده کند بنابراین حداقل ۸ ساعت در طول شب بخوابید و افزون یر آن در طول روز نیز  چند خواب کوتاه داشته باشید.

- باید به این موضوع توجه داشته باشید که ویتامین C، جلوی سرماخوردگی را نمی‌گیرد، اما  مصرف میوه‌هایی که سرشار از این ویتامین هستند، به شما کمک می‌کند تا  سریع‌تر بهبود پیدا کنید همچنین این قبیل میوه‌ها اندکی خاصیت ضد حساسیتی دارند که به کاهش عارضه های تنفسی نیز کمک می‌کنند، این میوه ها شامل مرکباتی مثل پرتقال، لیمو ترش و انواع توت ها هستند.

- وقتی که شما سرماخورده اید، می توانید با نوشیدن زیاد مایعات مانند چای‌ها و دمنوش‌های مناسب و آبمیوه‌های طبیعی به جنگ با این بیماری بروید، مشروبات الکلی شرایط را بدتر و رگ‌های کوچک را گشاد می‌کن و منجر به ایجاد حس گرفتگی در سینوس‌ها می شود و توان بدن برای مبارزه با عفونت کاهش پیدا می کند.

- برای درمان سریع سرماخوردگی گوشت قرمز کم چرب و غذاهای دریایی  مصرف کنید، این دسته از مواد غذایی را به خاطر میزان پروتئین موجود در آن‌ها انتخاب کنید و به خاطر داشته باشید که آن‌ها منابع غنی روی هستند پس بنابراین به شما کمک می کنند تا به بیماری سرماخوردگی مبتلا  نشوید .

- از مصرف نوشیدنی‌هایی مثل قهوه و چای سیاه غلیظ اجتناب کنید، زیرا این نوشیدنی‌ها به جای آنکه به بدن شما آب‌رسانی کنند، آب بدن شما را کم می‌کنند در عوض نوشیدن آب زیاد به بدن شما کمک می‌کند که سموم و مواد زائد را سریع‌تر دفع کند و موجب  می‌شود که خون و سلول‌های شما به خوبی کار کنند.

-  سوپ مرغ حاوی ماده‌ای به نام سیستئین است که می‌تواند در بهبود مخاط و گرفتگی گلو موثر باشد همچنین خوردن آن می‌تواند از التهاب ریه‌ها کم کند بنابراین توصیه می‌شود این سوپ در طول هفته یک بار در برنامه غذایی افراد قرار بگیرد . .

پايان مطلب

باشگاه خبرنگاران جوان

درمان سرماخوردگي

مجله اینترنتی هلو دوشنبه 17 مهر 1396 زمان : 11:40 نظرات (1)
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
کد امنیتی رفرش
1396/07/18
ممنون از سایت خوبتون
مفید بود مطلبش شکلک

درباره ما
ما در مجله اينترنتي هلو با جديدترين مطالب درباره پزشکي،زناشويي،آشپزي،بارداري،کودک،تعبير خواب،مدل لباس،بيوگرافي افراد مشهور و .... در خدمت شما عزيزان هستيم
اطلاعات کاربری
داستان واقعي رابطه نامشروع با پسر شهرستاني

داستان واقعي رابطه نامشروع با پسر شهرستاني

کامران سرانجام توانست من را فریب دهد، زیرا او با اصرارتمام توانست یک روز به دور از چشم مادرم به خانه ما آمده و با من ارتباط برقرار کرده و  . .

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

لذت جنسي در دوران بيماري هاي مزمن

لذت جنسي در دوران بيماري هاي مزمن

افرادي که دچار بيماري هاي مزمن هستند چگونه از رابطه جنسي خود لذت ببرند؟

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

تجاوز به دختر دانش آموز توسط يک فوتباليست

تجاوز به دختر دانش آموز توسط يک فوتباليست

آقاي فوتباليست که دختر دانش آموز تجاوز کرده بود و باعث باردار شدن اين دختر شده بود

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

آمار سایت
  • کل مطالب : 12266
  • کل نظرات : 148
  • افراد آنلاین : 276
  • تعداد اعضا : 97
  • آی پی امروز : 427
  • آی پی دیروز : 105
  • بازدید امروز : 4,326
  • باردید دیروز : 343
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 8,190
  • بازدید ماه : 8,190
  • بازدید سال : 67,450
  • بازدید کلی : 3,928,831
  • کدهای اختصاصی