loading...

مجله اينترنتي هلو

بازدید : 153

تغيير الگوي غذايي بهترين روش براي کاهش وزن

اگر شما يک فرد چاق محسوب مي شويد حتما براي درمان چاقي و کاهش وزن خود بايد کاري بکنيد . چاقي مي تواند خطرات زيادي براي شما داشته باشد

به ادامه مطلب برويد

بهترين راه کاهش وزن . عواقب چاقي براي شما


یفرزانه شهيدي مشاور تغذیه و رژیم درمانى گفت: تحرک بدنى و تغییر الگوی مصرف غذایی بهترین شیوه برای درمان چاقى افراد محسوب می شوند.

خانم فرزانه شهیدی مشاور تغذیه و رژيم درمانی گفت: ابتلاى افراد به بیماری های غیرواگیر همچون دیابت، بیماری های قلبی و عروقی، سکته های قلبی، مغزی و سرطان ها دلايل مختلفى دارند که علت نخست آن ها تغییر الگوی مصرف غذایی و دليل دوم کم تحرکی بدنی در جامعه است كه نظام سلامت سالانه هزینه زيادى را برای درمان و کنترل اين بیماری ها هزینه می کند.

شهيدي ضمن اشاره به سخنان متولیان سلامت جامعه گفت: برخی مطالعات نشان می دهد 90 درصد مردم تحرک کافی ندارند و این موضوع در خانم ها بیشتر از آقایان شایع است.

-فرزانه شهیدی با تاکید بر اهمیت توجه به اضافه وزن و چاقی افزود: اضافه وزن و چاقی خطر دیابت، فشار خون و چربی خون بالا، سکته های قلبی، مغزی و سرطان های دستگاه گوارش را بیشتر می کند؛ 

اگر آمار 60 تا 70 درصدی اضافه وزن و چاقی صحت داشته باشد باید نظام سلامت و رسانه ها در آگاه سازی جامعه نقش پررنگ تری  ایفا کنند و خودمراقبتی و سبک زندگی سالم را سرلوحه امور قرار دهند.

+ عوامل افزايش ابتلاى افراد به بيمارى هاى مزمن

شهيدي از تلاش وزارت بهداشت برای کاهش قند و نمک در اقلام خوراکی خبر داد و افزود: ابتلا به بيمارى هاى مزمن از جمله ديابت نوع 2، فشارخون بالا، چاقى و انواع سرطان از ابتداى جوانى آغاز مى شود و به این دلیل،‌‌ پیشگیری از بروز این بیماری‌ها را بايد از جوانی آغاز کرد.

طهماسبی با تاکید بر شیوه تغذيه صحيح در پيشگيرى از بيمارى هاى مزمن اظهار کرد: آنچه امروزه به عنوان شيوه زندگي مى شناسيم، شامل یک رژیم غذایی نامناسب و استرس های روانی است که به صورت خواسته و ناخواسته به خود وارد می‌کنیم،

 استعمال دخانيات نيز در شيوه نامناسب زندگی بى تاثير نيست؛ شدت شيوع دخانيات بيشتر شده به طوريكه در سال هاى اخير 2.5 برابر افزایش پیداکرده است. همگی این عوامل می توانند در بروز بیماری های مزمن تاثیر داشته باشند.

- وی گفت: تغذيه سالم موضوع بسيار مهمى است كه به عنوان فاکتور تعدیل کننده در كاهش بروز بيمارى های مزمن مؤثر است و در كنار آن بايد يك فرم بدنی ايده آل نیز داشته باشيم و بدانیم سلامت بر زیبایی مقدم است.

- طهماسبی در پایان گفت: اگر متولیان سلامت، سازمان های مردم نهاد تاثیرگذار و رسانه ها آموزش تغذیه سالم، خودمراقبتی ، نقش تغذیه در پیشگیری و کنترل بیماری های واگیردار و مزمن را فرهنگسازی کنند می توانیم شاهد کاهش هزینه و تقویت اقتصادسلامت باشیم

پايان مطلب

مجله اينترنتي هلو

باشگاه خبرنگاران جوان

مجله اینترنتی هلو شنبه 28 مرداد 1396 زمان : 11:40 نظرات (0)
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
کد امنیتی رفرش

درباره ما
ما در مجله اينترنتي هلو با جديدترين مطالب درباره پزشکي،زناشويي،آشپزي،بارداري،کودک،تعبير خواب،مدل لباس،بيوگرافي افراد مشهور و .... در خدمت شما عزيزان هستيم
اطلاعات کاربری
داستان واقعي رابطه نامشروع با پسر شهرستاني

داستان واقعي رابطه نامشروع با پسر شهرستاني

کامران سرانجام توانست من را فریب دهد، زیرا او با اصرارتمام توانست یک روز به دور از چشم مادرم به خانه ما آمده و با من ارتباط برقرار کرده و  . .

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

لذت جنسي در دوران بيماري هاي مزمن

لذت جنسي در دوران بيماري هاي مزمن

افرادي که دچار بيماري هاي مزمن هستند چگونه از رابطه جنسي خود لذت ببرند؟

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

تجاوز به دختر دانش آموز توسط يک فوتباليست

تجاوز به دختر دانش آموز توسط يک فوتباليست

آقاي فوتباليست که دختر دانش آموز تجاوز کرده بود و باعث باردار شدن اين دختر شده بود

ادامه مطلب اينجا را کليک کنيد

آمار سایت
  • کل مطالب : 12266
  • کل نظرات : 148
  • افراد آنلاین : 290
  • تعداد اعضا : 97
  • آی پی امروز : 425
  • آی پی دیروز : 105
  • بازدید امروز : 2,915
  • باردید دیروز : 343
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6,779
  • بازدید ماه : 6,779
  • بازدید سال : 66,039
  • بازدید کلی : 3,927,420
  • کدهای اختصاصی